Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
huis tuin en keuken gebruik. Wordt voor 90% voor gamen gebruikt en de overige 10% voor een beetje internet en films kijken
Wat mag het systeem gaan kosten?
Op dit moment heb ik zo’n €1200 vrij om uit te geven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dat hangt af van het advies dat ik krijg
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag knap kunnen gamen. Mijn systeem doet momenteel wat hij moet doen maar de graphics blijven achter en hij wordt steeds langzamer. Het wordt nu wel tijd voor wat beters
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
niet persé, ik sta overal voor open
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
mijn huidige systeem is niet veeleisend, er zit hoe dan ook flinke verbetering in. Mijn vorige build was een pre-build en ik wil hem nu zelf bouwen. Of in 1 keer of later de boel omgooien naar een nieuwe case
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Op dit moment weet ik niet zo goed wat te doen. Ga ik een bijvoorbeeld een upgrade naar AM5 doen, hou ik mijn oude videokaart om nog even te sparen om later iets beters te kopen. Of koop ik een nieuwe pc die ik later ga uitbreiden. Ik heb advies nodig.
r
Zie hierboven mijn huidige systeem.
Als het een nieuwe zou worden had ik onderstaande configuratie in gedachte.
e
Ik heb 2 scenario’s in mijn hoofd.
1: nieuwe pc voor ongeveer €1200 en vanaf daar langzaam weer upgrade. Liefst AM5 zodat ik later kan uitbreiden.
2: huidige systeem upgraden naar AM5 dmv nieuw moederbord, processor en ram. De rest van de oude componenten behouden, even wachten en dan de rest upgraden. Ik heb eventueel een corsair VS550 voeding liggen.
Het budget staat vast daarom heb ik voorkeur de upgrade te verdelen, kost meer tijd maar uiteindelijk wel een beter systeem.
Kan ik nu een AM5 upgrade doen (videokaart, processor incl koeling en RAM) en later een nieuwe videokaart/ case etc en is dat wel mogelijk met de rest van mijn huidige systeem?
Wat is jullie mening/ advies in deze situatie?
huis tuin en keuken gebruik. Wordt voor 90% voor gamen gebruikt en de overige 10% voor een beetje internet en films kijken
Wat mag het systeem gaan kosten?
Op dit moment heb ik zo’n €1200 vrij om uit te geven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dat hangt af van het advies dat ik krijg
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag knap kunnen gamen. Mijn systeem doet momenteel wat hij moet doen maar de graphics blijven achter en hij wordt steeds langzamer. Het wordt nu wel tijd voor wat beters
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
niet persé, ik sta overal voor open
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
mijn huidige systeem is niet veeleisend, er zit hoe dan ook flinke verbetering in. Mijn vorige build was een pre-build en ik wil hem nu zelf bouwen. Of in 1 keer of later de boel omgooien naar een nieuwe case
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Op dit moment weet ik niet zo goed wat te doen. Ga ik een bijvoorbeeld een upgrade naar AM5 doen, hou ik mijn oude videokaart om nog even te sparen om later iets beters te kopen. Of koop ik een nieuwe pc die ik later ga uitbreiden. Ik heb advies nodig.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2400G Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | ASUS Prime A320M-K | € 69,99 | € 69,99 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G | € 519,99 | € 519,99 |
1 | Behuizingen | Sharkoon Skiller SGC1 Window Blue | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 412S | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3200 CL14 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair VS450 | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 589,98 |
Zie hierboven mijn huidige systeem.
Als het een nieuwe zou worden had ik onderstaande configuratie in gedachte.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 219,12 | € 219,12 |
1 | Moederborden | MSI B650 Gaming Plus WiFi | € 161,99 | € 161,99 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4060 VENTUS 2X WHITE 8G OC | € 327,- | € 327,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Chalk White | € 137,99 | € 137,99 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 70,48 | € 70,48 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 126,03 | € 126,03 |
1 | Solid state drives | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 106,55 | € 106,55 |
Totaal | € 1.149,16 |
Ik heb 2 scenario’s in mijn hoofd.
1: nieuwe pc voor ongeveer €1200 en vanaf daar langzaam weer upgrade. Liefst AM5 zodat ik later kan uitbreiden.
2: huidige systeem upgraden naar AM5 dmv nieuw moederbord, processor en ram. De rest van de oude componenten behouden, even wachten en dan de rest upgraden. Ik heb eventueel een corsair VS550 voeding liggen.
Het budget staat vast daarom heb ik voorkeur de upgrade te verdelen, kost meer tijd maar uiteindelijk wel een beter systeem.
Kan ik nu een AM5 upgrade doen (videokaart, processor incl koeling en RAM) en later een nieuwe videokaart/ case etc en is dat wel mogelijk met de rest van mijn huidige systeem?
Wat is jullie mening/ advies in deze situatie?