Wachtwoorden gelekt en laptop doet raar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karelw539
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 31-03-2024
heb een laptop, ben gehackt, ondanks alle beveiligingen.. en ineens zie ik een bericht rechts onder dat ik mijn wifi limit is berijkt. lachen, mijn vrouw zit op het zelfde nerwerk , nergens last van !? contact met ziggo verklaard dat er niets aan de hand is en ik het voorbij de router moet zoeken.
ook zijn mijn gegevens op darkweb terecht gekomen. inmiddels al mijn ww op google paswoord managers, bekeken 60% delete, rest moeilijk ww gegeven. ook kreeg ik achterlijke mailtjes zoals; we weten van alles over je en smerige uitspraken? geblokkerd.
heb het gevoel dat ik na een paar oplichters te pakken nam door via PP mijn geld terug terug kreeg.!?
het bleef een week rustig en gvd, begint het weer ff tjes.restart en dan kan ik weer wat doen.
oplossing heb ik nog niet, en ook niet te veel kennis over dit soort problemen.
heeft iemand soort gelijke ervaringen mee gemaakt?

mvg karel :

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@karelw539 ik heb je reactie afgesplitst vanaf een ander topic. Een eigen topic heeft over het algemeen wel de voorkeur.

Om je beter te kunnen helpen. Zou je eens een screenshot kunnen plaatsen van de melding op je laptop?

Verder is het stukje over je gelekte wachtwoorden en mails een beetje onsamenhangend. Zou je ook daar wat meer over kunnen vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 10:51

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Mailtjes gaan niet meer weg. Zorg voor een goed spamfilter. Vertrouw je laptop niet dan volledig opnieuw installeren zodat je een schone installatie hebt. Vergeet niet je data te backuppen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:14
Laptop op nieuw installeren inderdaad, daarna overal waar mogelijk 2FA aanzetten (zeer belangrijk!!).

Die mailtjes zijn gewoon spam, kan je negeren.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 11:19

Croga

The Unreasonable Man

MR_VIPER schreef op maandag 1 april 2024 @ 07:49:
Vergeet niet je data te backuppen.
Dat is al te laat. Als de laptop verdacht is, is ook de data die er op staat verdacht. Ook die kan ondertussen malware bevatten.

Laptop formateren (Windows resetten heeft ook al geen zin meer) en door.