Edifier W820NB: Stereo én microfoon tegelijk mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:04
Enige tijd geleden las ik de BBG van Tweakers waaruit deze headset, ondanks zijn lage prijs, als één van de beteren naar voor kwam. Omdat ik naar een headset op zoek was voor op het werk heb ik deze dan ook meteen besteld.

Tot nu toe heel tevreden van. Maar... deze week dacht ik hem eens te gebruiken om te gamen. Ik merk nu dat als ik de microfoon inschakel, het geluid van het spel enorm slecht wordt. Als ik dan in de instellingen ga kijken zie ik dat hij enkel Mono kan. Ik kan het herstellen door de headset uit te schakelen en weer in te schakelen en zorgen dat de microfoon uit blijft.

Dat is wel jammer. Ik heb al wel eens gehoord dat deze goedkopere headsets meerdere kanalen voor HD audio gebruiken als er geen microfoon gebruikt wordt, maar dat hier een kanaal voor moet opgeofferd worden als deze wél aangezet wordt. Dat is begrijpelijk, maar dit is nu echt wel héél merkbaar slechter. Veel slechter dan wanneer ik Teams calls houd.

Is hier een euvel dat opgelost kan worden?

(Misschien relevant om te vermelden: ik gebruik Linux. Geen Windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Standaard Bluetooth profiel wanneer microfoon wordt gebruikt is simpelweg mono. Dus daar zit je met alle Bluetooth devices aan zolang ze niet een specifiek eigen profiel ernaast hebben, maar dat moet dan van beide kanten ondersteund worden.