Hoi allemaal,
Ik wil graag mijn huidige systeem upgraden in twee stappen. Als eerste stap zou ik graag het moederbord, processor en geheugen vervangen om dan in de toekomst ooit nog de videokaart te vervangen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het doel voor deze upgrade is om weer even vooruit te kunnen. Ik gebruik de PC vooral voor gaming en game development. Ik zou graag moeiteloos op 1440p en 140+Hz willen gamen (Helldivers, Baldurs Gate 3, WoW), en wellicht 4k 60hz afhankelijk van de toekomstige videokaart upgrade.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absolute max, maar zat zo rond de 1000 euro te denken voor de eerste stap.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Yes, ik zou graag mijn huidige kast, geheugen en videokaart willen hergebruiken. Verder heb ik geen nieuwe randapparatuur nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou graag bij deze upgrade alvast rekening houden met een toekomstige videokaart upgrade (naar bijvoorbeeld een 7900XT).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen grote voorkeur voor merken, alleen zou ik wel graag voor AM5 gaan met deze upgrade.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In deze build ben ik van plan voor het eerste met meer RGB te gaan werken, vandaar de keuze voor de NXT koeler, extra frontal fans en dit setje RAM. Ik heb hier helaas nog weinig ervaring mee, maar na wat recensies gelezen te hebben leek mij dit een leuke combinatie van fans aan de voor en bovenkant.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zoek vooral extra ogen op het opzetje hieronder, werkt de koeling setup wel in de bestaande kast (of moet er nog een losse fan bij voor achterin de kast), en is dit qua moederbord / ram / processor wel een goede combinatie ook kijkend naar de toekomst?
Ik wil graag mijn huidige systeem upgraden in twee stappen. Als eerste stap zou ik graag het moederbord, processor en geheugen vervangen om dan in de toekomst ooit nog de videokaart te vervangen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het doel voor deze upgrade is om weer even vooruit te kunnen. Ik gebruik de PC vooral voor gaming en game development. Ik zou graag moeiteloos op 1440p en 140+Hz willen gamen (Helldivers, Baldurs Gate 3, WoW), en wellicht 4k 60hz afhankelijk van de toekomstige videokaart upgrade.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absolute max, maar zat zo rond de 1000 euro te denken voor de eerste stap.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Yes, ik zou graag mijn huidige kast, geheugen en videokaart willen hergebruiken. Verder heb ik geen nieuwe randapparatuur nodig.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Compact (maar dan met glas) | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-850 | € 118,99 | € 118,99 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 184,95 | € 184,95 |
1 | Solid state drives | Kingston KC3000 2TB | € 149,90 | € 149,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 250GB | € 0,- | € 0,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou graag bij deze upgrade alvast rekening houden met een toekomstige videokaart upgrade (naar bijvoorbeeld een 7900XT).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen grote voorkeur voor merken, alleen zou ik wel graag voor AM5 gaan met deze upgrade.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In deze build ben ik van plan voor het eerste met meer RGB te gaan werken, vandaar de keuze voor de NXT koeler, extra frontal fans en dit setje RAM. Ik heb hier helaas nog weinig ervaring mee, maar na wat recensies gelezen te hebben leek mij dit een leuke combinatie van fans aan de voor en bovenkant.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zoek vooral extra ogen op het opzetje hieronder, werkt de koeling setup wel in de bestaande kast (of moet er nog een losse fan bij voor achterin de kast), en is dit qua moederbord / ram / processor wel een goede combinatie ook kijkend naar de toekomst?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 385,27 | € 385,27 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 254,90 | € 254,90 |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken 240 RGB Zwart | € 165,95 | € 165,95 |
1 | Ventilators | NZXT F-Series Core RGB, Triple Pack, Zwart, 120mm | € 69,09 | € 69,09 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000Z30K | € 129,90 | € 129,90 |
Totaal | € 1.005,11 |