Smart beveiligings systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 591 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonicspeedweed
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 31-03-2024
Mijn vraag:

... goeden avond allen, geen idee of dit het juiste forum is, maar wij hebben in de wijk de laatste tijd veel inbraak gehad en recentelijk ook iemand die vermoedelijk met een "flipper" (geen idee of dit echt zo is) meerdere auto's ingebroken. Gelukkig bleef die van mij gespaard maar ik zit nu wel met het idee mijn huis beter te beschermen. Nou zat ik te denken aan een smart home camera systeem (bijvoorbeeld die van Anker) maar toen kwam er een vraag naar boven: Als iemand met zo een flipper een auto kan open maken, kunnen ze dan niet even makkelijk zo een wifi camera systeen uitschakelen of hinderen? Mochten hier mensen zijn die er verstand van hebben, kunnen jullie mij eventueel adviseren wat ik het best kan doen? Ik sta volledig open voor suggesties.

Wat ik al doe om inbraak te voorkomen:
alle ramen en deuren zitten natuurlijk op slot. (Inclusief garage en poort). Auto's zijn allemaal voorzien van alarmen en worden elke avond leeg gehaald zodat er niks interresants in ligt. Sleutels liggen buiten zicht (auto sleutels worden in een metale kast gelegd in de hoop dat dit helpt tegen signaal kopieren). En natuurlijk de gezellige buurt app waar in de oudere genaratie een strak zicht op de wijk houdt. Ik laat elke nacht een of twee lampen aan om te laten zien dat er iemand thuis is (afwisselend welke lamp). Verder kan ik zo even niks bedenken.

Nogmaals hoor ik het graag als iemand me in de juiste richting kan sturen!

Alvast bedankt!
:)

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
1) Een camera beveiligd niet tegen inbreken, het kan afschrikkend werken en helpen bij de afhandeling...het maakt het niet moeilijker om ergens binnen te komen.
2) Gebruik een bedrade camera als je er 1 wilt.
3) installeer beter hang en sluitwek dan de buren :P

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-07 21:05

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Een camera is een maatregel in de categorie "gelukkig hebben we de beelden nog" :Y) Camera's maken (zeker in het donker) brakke beelden, en als iemand echt wil, zet 'ie gewoon een capuchon op. Investeer liever in goed hang- en sluitwerk, fatsoenlijke buitenverlichting, en zo nodig een inbraakalarm dat de aandacht trekt.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-07 15:47
Ik zou beginnen met een deurbelcamera, altijd handig. Daarnaast, zorgen voor goed hang- en sluitwerk. De bedoeling is om eventuele kwaadwillende zo veel mogelijk te vertragen. Mochten ze binnen zijn, dan zaak om de aandacht op hen te richten met een alarmsysteem/lampen etc. Er loopt op Tweakers een ander topic over een bewakingssysteem van AJAX. Ik ben me er nog in aan het verdiepen maar dat klinkt als een mooi all-in-one systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEEZ123
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22-12-2024
Mijn smartalarm werkte sinds Augustus niet meer.
Nieuwe batterijen gekocht maar het probleem was niet verholpen.
Vandaag heb ik contact gezocht met de klantenservice en dat is alleen mogelijk van 09:30 tot 12:00. Dat is al een teken dat het niet goed gaat met dit bedrijf.

Na onnodig tijd verspillen kom ik erachter dat smartalarm bewust functies heeft uitgezet waardoor je het systeem niet meer kunt gebruiken.
Je moet nu een abonnement afsluiten anders werkt de app niet meer. Het systeem kan je nu alleen aanzetten met afstandsbediening. Bij inbraak krijg je geen melding en je kunt helemaal niks zien op de app. Gewoon kansloos.

Smartalarm gaat om deze reden in de prullenbak want op deze manier kan ik geen klant blijven. De reviews op de website van smartalarm is hetzelfde als een slager die zijn eigen vlees keurt. Smartalarm is overal uit het assortiment en je kunt het bijna nergens mee kopen en dat laat zien dat dit bedrijf gezonken is. Tip: Koop een alarmsysteem bij mediamarkt of coolblue of kijk naar de bovenste opties bij google.

Alleen oude koe uit de sloot als rant => slotje

[ Voor 2% gewijzigd door Septillion op 16-12-2024 17:11 ]

Dit topic is gesloten.