Sinds een tijdje ervaar ik DNS en/of routingproblemen, maar het gekke is dat de rode draad van de sites waar ik dit bij ervaar allemaal op Amazon Web Services draaien. Heeft iemand dit ook wel eens gehad?
Mijn DNS setup is als volgt:
[ol]
• Adguard Home
• Resolved via in parallel:
• Het gaat alleen mis bij sites die op AWS draaien
• In een aantal gevallen gaat het ook om sites die niet extern toegankelijk zijn. Zo ben ik een keer op een interne ontwikkelomgeving van de Bank of Ireland terecht gekomen en ook een keer op een interne ontwikkelomgeving van polar.com
:fill(white):strip_exif()/f/image/XjCwgQV2rwOzA9MXK7fd7diG.png?f=user_large)
/f/image/UjfMlQUrpmaDft16vLZpPBD0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QWf3jmcfKT4QNT3lTwO6RJZS.png?f=fotoalbum_large)
Het probleem doet zich:
• Onafhankelijk van apparaat voor (werklaptop, eigen computer, iPad, iPhone)
• Onafhankelijk van browser voor (zo kan soms mijn Autodesk Fusion 360 ook niet verbinden)
• Na een minuut en dan geforceerd herladen wordt het DNS adres danwel routing wel goed resolved
De reden dat ik toch een probleem bij Amazon iets vermoed, is omdat de keer dat ik op de interne ontwikkelomgeving van polar.com uitkwam, ik op mijn werk zat (dus niet met mijn thuisnetwerk verbonden zat) en een ontwikkelomgeving van een klant bezocht en toen een fout SSL certificaat geserveerd kreeg.
Iemand wel eens dit gezien? Al dan niet in combinatie met de bovenstaande DNS setup?
Mijn DNS setup is als volgt:
[ol]
• Adguard Home
• Resolved via in parallel:
- 192.168.0.100:5533 (Unbound DNS)
- https://dns10.quad9.net/dns-query
- https://dns.cloudflare.com/dns-query
- 103.196.38.3
- 103.196.38.8
- 193.110.81.0
- 185.253.5.0
- tls://dns0.eu
- tls://1.1.1.1
- https://dns.google/dns-query
- tls://dns.google
- 8.8.8.8
- 8.8.4.4
- [/li]
• Het gaat alleen mis bij sites die op AWS draaien
• In een aantal gevallen gaat het ook om sites die niet extern toegankelijk zijn. Zo ben ik een keer op een interne ontwikkelomgeving van de Bank of Ireland terecht gekomen en ook een keer op een interne ontwikkelomgeving van polar.com
:fill(white):strip_exif()/f/image/XjCwgQV2rwOzA9MXK7fd7diG.png?f=user_large)
/f/image/UjfMlQUrpmaDft16vLZpPBD0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QWf3jmcfKT4QNT3lTwO6RJZS.png?f=fotoalbum_large)
Het probleem doet zich:
• Onafhankelijk van apparaat voor (werklaptop, eigen computer, iPad, iPhone)
• Onafhankelijk van browser voor (zo kan soms mijn Autodesk Fusion 360 ook niet verbinden)
• Na een minuut en dan geforceerd herladen wordt het DNS adres danwel routing wel goed resolved
De reden dat ik toch een probleem bij Amazon iets vermoed, is omdat de keer dat ik op de interne ontwikkelomgeving van polar.com uitkwam, ik op mijn werk zat (dus niet met mijn thuisnetwerk verbonden zat) en een ontwikkelomgeving van een klant bezocht en toen een fout SSL certificaat geserveerd kreeg.
Iemand wel eens dit gezien? Al dan niet in combinatie met de bovenstaande DNS setup?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]