Waarschijnlijk ben ik de zoveelste die aan omscholen naar de IT dacht en het ook wil gaan doen. Lang verhaal kort, ik ben van opleiding drukpers operator en heb dat ruim 15 jaar ervaring in de grafische sector, maar wegens economische redenen ben ik uiteindelijk ontslagen geweest en speelde al langer met het idee om me naar iets te laten omscholen waar meer mijn interesse en passie liggen en dat is namelijk vooral computersystemen en netwerken. Ondertussen ben ik 42 jaar en heb ik gelijk van deze opportuniteit gebruik gemaakt om me diezelfde dag nog via VDAB (Vlaamse dienst voor arbeidsbemiddeling en beroepsopleiding) ingeschreven om een opleiding "Netwerk- en Systeembeheer" te kunnen volgen. Na een infosessie en een competentietest waarin ik bij de hoogste scores hoor, sta ik nu op een wachtlijst welke nog wel tot september kan aanslepen voor ik aan deze opleiding kan/mag beginnen en in tussentijd verwacht men dat je tijdelijk werk zoekt, wat natuurlijk niet altijd zo gemakkelijk is dan men lijkt te beseffen omwille van de tijdelijke aard.
In afwachting tot deze opleiding, houd ik me via Humble Bundle (voor 23€) een cursus bundel bij Mammoth Interactive gekocht welke themas van Azure AI Engineer Associate, CompTIA Security+, Google Professional Machine Learning Engineer, AWS, ... uitlichten en je "klaarstomen" om gecertifiëerd te kunnen worden (mits je uiteindelijk die testen gaat afleggen).
Ik heb al een enorme basis van know-how op zak doordat ik me met dat soort zaken hobbymatig bezig houd en het leek me de betere keuze om eerst aan CompTIA A+ te beginnen omdat dit zowat de basis is voor alles en nadien de Security + te volgen en indien de mogelijkheid zich voordoet het examen daadwerkelijk te gaan afleggen.
Moesten er zijn die tips hebben in afwachting tot deze opleiding, dan hoor ik het graag en waarvoor ook al mijn dank.
In afwachting tot deze opleiding, houd ik me via Humble Bundle (voor 23€) een cursus bundel bij Mammoth Interactive gekocht welke themas van Azure AI Engineer Associate, CompTIA Security+, Google Professional Machine Learning Engineer, AWS, ... uitlichten en je "klaarstomen" om gecertifiëerd te kunnen worden (mits je uiteindelijk die testen gaat afleggen).
Ik heb al een enorme basis van know-how op zak doordat ik me met dat soort zaken hobbymatig bezig houd en het leek me de betere keuze om eerst aan CompTIA A+ te beginnen omdat dit zowat de basis is voor alles en nadien de Security + te volgen en indien de mogelijkheid zich voordoet het examen daadwerkelijk te gaan afleggen.
Moesten er zijn die tips hebben in afwachting tot deze opleiding, dan hoor ik het graag en waarvoor ook al mijn dank.