Ik heb een WD NAS my cloud home aangeschaft en wil deze toevoegen aan mijn netwerk. Ik heb deze verbonden via een switch aan het netwerk. Als ik inlog op de dashboard zie ik Relay staan,
Hoe werkt een NAS (WD NAS) en hoe krijg ik dit te werk? Zit ik met mijn denkwijze - port forwarding - in goede richting?
Ik heb even onderzoek gedaan en als ik internet moet geloven, dan moet ik aan port forwarding beginnen zodat mijn netwerk verbinding kan leggen met de Cloud. Ik dacht dat NAS systemen plug-and-play zijn, maar dat terzijde. Nou ben in ingelogd op mijn Ziggo modem en heb ik port forwarding geprobeerd (UPnP ook aangezet). De documenten rondom de WD Nas zijn enorm gelimiteerd, ik kan geen enkele instructie vinden hoe je dit zou moeten doen. Wel heb ik op een ander forum gezien dat een user dus 443 en 44430 gebruikt maar ik krijg hier error op: De volgende gereserveerde poorten kunnen niet worden gebruikt vanwege veiligheid redenen. Hetzelfde geldt voor 80 en 8080.A relay connection is made when a direct one can't be created.
Hoe werkt een NAS (WD NAS) en hoe krijg ik dit te werk? Zit ik met mijn denkwijze - port forwarding - in goede richting?