Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProNoob13
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-04 12:14
Ik zoek een?
Doogee S41T of S41 Max smartphone

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben van plan een Doogee S41 Android 13 smartphone aan te schaffen, omdat ik een compacte rugged telefoon nodig ben voor het werk en deze de juiste balans tussen betaalbaarheid en features lijkt te zijn. Ik ontdekte dat hier verschillende varianten van zijn: de S41, S41T, S41 Max en de S41 Pro. Nu ben ik aan het vergelijken geslagen, maar voor zover ik kan zien zit er behalve de hoeveelheid RAM en intern geheugen geen verschil tussen de S41T en de Max.

Wat mij echter opviel is dat, alhoewel specificatie-sites aangeven dat de S41T 4GB en de Max 6GB RAM zouden moeten hebben, maar in de beschrijvingen op Amazon wordt vermeld dat de S41T zogenaamd 8GB en de Max zogenaamd 16GB zouden hebben, waarvan een gedeelte "extended RAM" zou zijn. Een vriend van me opperde dat dit zoiets zou kunnen zijn als swap-geheugen, maar aangezien ik verder niet bepaald thuis ben zijn de smartphones durf ik dit niet met zekerheid te zeggen. Weet iemand wat met "extended RAM" bedoeld wordt, en heeft iemand hier ervaring mee? Ervaringen en tips over Doogee en de S41-serie zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Beste antwoord (via ProNoob13 op 02-04-2024 13:51)

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-05 22:28
ProNoob13 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 23:59:
[...]

Inderdaad; de vraag is dus of ik er wijs aan doe om voor 6GB RAM te gaan in plaats van 4GB, uitgaande van normaal dagelijks gebruik als browsen, bankieren en Whatsappen.
Ligt aan je gebruik. Als je iemand bent die veel apps tegelijkertijd open hebt staan, is het fijn om extra RAM te hebben. En misschien is het ook handig om extra RAM te nemen als je je nieuwe telefoon voor langere tijd wilt gebruiken

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jotyjo
Die vriend van jou heeft inderdaad gelijk over extended RAM. Extended RAM is een functie die gebruikmaakt van de interne opslag van een smartphone om extra RAM te bieden. De interne opslag is natuurlijk niet zo snel als de RAM die in je telefoon zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProNoob13
Jotyjo schreef op zondag 31 maart 2024 @ 16:48:
Die vriend van jou heeft inderdaad gelijk over extended RAM. Extended RAM is een functie die gebruikmaakt van de interne opslag van een smartphone om extra RAM te bieden. De interne opslag is natuurlijk niet zo snel als de RAM die in je telefoon zit
Oké, dat is duidelijk.

Zou jij eens mee willen kijken naar deze modellen? Bij de S41T zie ik namelijk op sommige plekken 8GB en andere plekken 4GB RAM staan, dus dat zou 4GB virtueel zijn, maar bij de Max zie ik 6GB en 16GB staan; dat zou dan 10GB virtueel zijn?

Ik twijfel of ik de extra (zogenaamde extended) RAM en intern geheugen nodig heb, zeker omdat beiden dus schijnbaar te upgraden zijn door middel van een goeie micro-SD. De vraag is dus of het verschil in specificaties de 27 euro extra waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jotyjo
Ik heb gekeken naar de twee modellen. De S41T lijkt 4GB RAM te hebben en de S41 Max heeft 6GB RAM. Als ik kijk op Rugged Phone. be staat dat de S41 Max ook nog 256GB opslag heeft in plaats van 64GB opslag. Heel raar dat deze twee telefoons niet op de website van Doogee zelf staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProNoob13
Jotyjo schreef op zondag 31 maart 2024 @ 20:41:
Ik heb gekeken naar de twee modellen. De S41T lijkt 4GB RAM te hebben en de S41 Max heeft 6GB RAM. Als ik kijk op Rugged Phone. be staat dat de S41 Max ook nog 256GB opslag heeft in plaats van 64GB opslag. Heel raar dat deze twee telefoons niet op de website van Doogee zelf staan
Inderdaad; de vraag is dus of ik er wijs aan doe om voor 6GB RAM te gaan in plaats van 4GB, uitgaande van normaal dagelijks gebruik als browsen, bankieren en Whatsappen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Jotyjo
ProNoob13 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 23:59:
[...]

Ligt aan je gebruik. Als je iemand bent die veel apps tegelijkertijd open hebt staan, is het fijn om extra RAM te hebben. En misschien is het ook handig om extra RAM te nemen als je je nieuwe telefoon voor langere tijd wilt gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProNoob13
Jotyjo schreef op maandag 1 april 2024 @ 16:47:
[...]

In dat geval denk ik dat ik toch beter iets meer kan uitgeven, om er langer mee te kunnen doen. Hartelijk dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
ProNoob13 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:54:
[...]

In dat geval denk ik dat ik toch beter iets meer kan uitgeven, om er langer mee te kunnen doen. Hartelijk dank voor het meedenken!
Geen probleem ^^! Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen
Pagina: 1