Winkel doet moeilijk bij retour verkeerd ontvangen artikel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetski
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 03-12-2024
Hi beste tweakers,

Ik heb onlangs een verkeerd ontvangen pakket geretourneerd bij Amazon, ik heb mijn eigen pakket zelf nooit ontvangen (gaat om omstreeks €4000). Ik kreeg van Amazon een prepaid QR code en liet deze inspannen hij het pakketpunt. Nu blijkt uit de track & trace dat het pakket sinds 25 maart op opgehaald door bezorger blijft hangen. Vervolgens heb ik contact opgenomen met de klantenservice die vertelden mij dat de verantwoordlijkheid bij mij ligt, omdat ik de verzender ben? Alleen vind ik dit heel raar, aangezien zij mij een prepaid label gaven en ik alle instructies heb opgevolgd. Heb ook zelf met DHL gebeld en ben langs het depot geweest (helaas niks gevonden…) en die vertelde mij ook dat de webshop verantwoordelijk is. Toen heb ik Amazon opnieuw gecontacteerd en die vertelde me dat zij pas na 30 dagen onderzoek kunnen starten en heb niet eens iets te horen gekregen over de terugbetaling en wat hiermee gebeurd/ wanneer ik deze zou krijgen. Ik vind het heel raar allemaal en ben oprecht radeloos, wat zijn mijn opties hier? Kan ik aangifte doen? Amazon weigert mijn geld terug te geven, ik heb nogmaals mijn eigen bestelling nooit gezien.

[ Voor 7% gewijzigd door jetski op 01-04-2024 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetski
De DHL depot medewerker zei dat het label waarschijnlijk van het pakket gevallen moest zijn, nou dat geloof ik niet. Heb ook al contact opgenomen met *knip* die konden me ook niet te woord staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Perkouw op 31-03-2024 19:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Gezien je niet de opdrachtgever van de verzending bent zal je 30 dagen moeten wachten. Zelf een vergelijkbare situatie gehad maar uiteindelijk wel mijn geld terug gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Blijven bellen/mailen
Hun wijzen op het feit dat het hun zending is. En dat ook de verantwoordelijkheid bij hun zit
Civielrechtelijk aansprakelijk stellen en koop ontbinden

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetski
Hoe doe je iets Civielrechtelijk aansprakelijk stellen en de koop ontbinden? Moet ik de bank bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetski
@jack zomer heb je misschien een wettelijk artikel dat refereert naar dit? Dan kan ik dat meesturen in de e-mail.

[ Voor 6% gewijzigd door jetski op 31-03-2024 15:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:03

Barrycade

Through the...

Lees je eens in op de website van consuwijzer: https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen dit klinkt als een paniekvoetbal reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-10 19:10
Wat is de reden van het retour? Was het omdat je binnen 14 dagen gratis kan retourneren? Of was het om een garantie/non conformiteit?

Gaat het om heroepingsrecht dan kan het nog wel eens een lastige worden waarin juristen het niet altijd met elkaar eens zijn wie de verantwoordelijkheid draagt.

Gaat het om een garantie/non conformiteit dan is het een stuk duidelijker en is de webshop verantwoordelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetski
@loki504 Ik heb iemand anders zijn pakket ontvangen. Compleet andere naam track & trace en inhoud zat er bij dat pakket. Dus dat is non conformiteit denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:48

OMD

jetski schreef op zondag 31 maart 2024 @ 22:32:
@loki504 Ik heb iemand anders zijn pakket ontvangen. Compleet andere naam track & trace en inhoud zat er bij dat pakket. Dus dat is non conformiteit denk ik.
Pas je startpost dan even aan. Je geeft in je eerste zin aan dat je jouw pakket hebt geretourneerd. Het is dus niet jouw pakket, ook al is het bij jouw thuis afgeleverd.

[ Voor 14% gewijzigd door OMD op 31-03-2024 22:55 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:09

CyBeRSPiN

sinds 2001

@jetski zelfde gehad en me druk gemaakt. Probleem is dat de tracking voor retourpakketten niet goed werkt. Het wordt blijkbaar ergens op pallets verzameld en kan zo maar 14 dagen blijven staan, 0 statusupdates.
Had ook DHL gebeld en uiteindelijk via de webwinkel klantenservice na 2e keer bellen na dik 2 weken wachten mn geld terug gekregen. Steeds werd me uitgelegd, ook door DHL, dat de tracking afwezig is bij dit soort retouren. Echt irritant.
Ging bij mij om 300 euro, met 4000 euro zou ik me ook druk maken, maar het zou dus vanzelf goed moeten komen..

De status van mijn retourpakket staat nu overigens nog steeds (sinds 19 feb!) op “klaar voor het versturen naar het sorteercentrum”.
Vraag me wel af of als ik niet gebeld had mn geld al terug zou hebben gehad.

[ Voor 26% gewijzigd door CyBeRSPiN op 31-03-2024 23:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wat?

Dat kan ik dan niet rijmen met je startpost???

Verwacht je zelf een zending? Heb je zelf wel iets besteld?

Want als je een bestelling van iemand anders hebt ontvangen, dan krijg JIJ toch niet dat geld terug?
Of is er iets heel anders aan de hand? :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
Dan is dit toch allemaal niet jou probleem?

En hoe weet jij de prijs van het pakket van een ander?

Heel vaag verhaal dit.

[ Voor 12% gewijzigd door WEBGAMING op 31-03-2024 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jetski
@ehtweak @WEBGAMING Van Amazon moest ik mijn verkeerd ontvangen product terugsturen om mijn geld terug te krijgen. In hun mail kreeg ik de opdracht om “het verkeerd ontvangen artikel” terug te sturen. Heb mijn eigen artikel dus nooit ontvangen. Hetgeen wat ik had besteld rondom de €4000 ja.

[ Voor 9% gewijzigd door jetski op 01-04-2024 02:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:12
jetski schreef op maandag 1 april 2024 @ 02:08:
@ehtweak @WEBGAMING Van Amazon moest ik mijn verkeerd ontvangen product terugsturen om mijn geld terug te krijgen. In hun mail kreeg ik de opdracht om “het verkeerd ontvangen artikel” terug te sturen. Heb mijn eigen artikel dus nooit ontvangen. Hetgeen wat ik had besteld rondom de €4000 ja.
Zoals je het aangeeft heb je niet een ander product ontvangen dan je bestelde artikel, maar heb je je bestelling niet ontvangen. Dat ontvangen pakket met een andere naam en t&t code heeft in principe helemaal niets met jouw bestelling te maken.
Je zou Amazon moet vragen waar jouw bestelling is? Wat zegt de t&t daarvan?

PS. Als je naar Amazon op dezelfde manier communiceert als hier, kan ik er wel inkomen dat ze je verkeerd begrijpen en denken dat je een verkeerd product ontvangen hebt in plaats van dat je - terwijl je nog steeds op je bestelling wacht - een bestelling voor iemand anders ontvangen hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door henri86 op 01-04-2024 07:02 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 18:57
Je manier van communiceren is vrij chaotisch, dus ik denk dat Amazon niet door heeft wat er dan de hand is (jij namelijk ook niet…?).
Je hebt dus je bestelling helemaal (nog?) niet ontvangen, daarvan heb je dus in de track & trace een status staan dat hij opgehaald is door bezorger. Die zal dus ergens in de komende dagen bezorgd worden.

Tegelijkertijd heb jij hem al aangemeld als ‘verkeerde product ontvangen’, terwijl je hem dus überhaupt niet hebt.

Het pakket dat jij hebt ontvangen wat voor iemand anders is, zou je gewoon bij DHL moeten inleveren. Is gewoon niet goed bezorgd, ben jij verder geen partij in.

Zou wel grappig zijn als je het verkeerd bezorgde pakket nu met je retourlabel erop terug stuurt, je geld terug krijgt en vervolgens over een paar dagen je je eigenlijke pakket krijgt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bijzonder -

Je besteld iets van €4000.-
Je ontvangt iets van iemand anders en stuurt dat terug.
Retourzending is nu kwijt en jij hebt de originele bestelling niet ontvangen.

Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:12
jetski schreef op zondag 31 maart 2024 @ 15:08:
Hi beste tweakers,

Ik heb onlangs een verkeerd ontvangen pakket geretourneerd bij Amazon
Zoals de anderen zeggen, iets chaotisch, maar dat snap ik wel, het is een groot bedrag.

Het verkeerd ontvangen pakket, zat dáár wel jouw naam en adres op alsof het de goede zending was maar met verkeerde inhoud? Of heb je stom toevallig een pakket aangenomen die aan iemand anders was geadresseerd? In het eerste geval zul je het onderzoek moeten afwachten, in het tweede geval sluit ik aan bij Smobbo en kan inderdaad jouw pakket elk moment gewoon komen.... (DHL track en trace is sowieso al waardeloos en rondom feestdagen kun je er al helemaal niets van op aan).

[ Voor 36% gewijzigd door Dennisdn op 01-04-2024 07:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

henri86 schreef op maandag 1 april 2024 @ 07:00:
[...]

Je zou Amazon moet vragen waar jouw bestelling is? Wat zegt de t&t daarvan?
Dat dus!
Daar lees ik niks van bij het verhaal van @jetski (?)
PS. Als je naar Amazon op dezelfde manier communiceert als hier, kan ik er wel inkomen dat ze je verkeerd begrijpen en denken dat je een verkeerd product ontvangen hebt in plaats van dat je - terwijl je nog steeds op je bestelling wacht - een bestelling voor iemand anders ontvangen hebt.
Ik vraag me idd af wat de TS nou precies tegen Amazon gezegd heeft?

Want, voor zo ver we nu uit het hele verhaal kunnen distilleren, is dat de TS iets ontvangt, het aanmeldt als zijnde 'dat wil ik terugsturen' en ik wil m'n geld terug. Terwijl dat niet zijn bestelling is.
Maar als je originele bestelling nooit (nog niet?) aangekomen is, dan kan Amazon ook niks terugontvangen wat je nooit teruggestuurd hebt... 8)7 Voer voor verwarring dus.
computer says no. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:06
Vorkie schreef op maandag 1 april 2024 @ 07:30:
Bijzonder -

Je besteld iets van €4000.-
Je ontvangt iets van iemand anders en stuurt dat terug.
Retourzending is nu kwijt en jij hebt de originele bestelling niet ontvangen.

Klopt dat?
Dit haal ik er ook uit idd.
Er moeten twee T&T's zijn.
1. van de €4000,- bestelling die nog niet is ontvangen.
2. van de verkeerd ontvangen retourzending die blijft hangen.

Dit zijn twee afzonderlijke zaken die je ook zo bij Amazon kenbaar moet maken.

In principe is #2. Retourzending het probleem van Amazon. De eventuele terugbetaling van zending #1 zou daar los van moeten staan naar mijn idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:37
Voor 4k en zo'n verhaal is eerst de vraag wat je op schrift hebt en als je wat je hier vertelt op schrift hebt meteen iemand zoeken die Amazon gaat dagvaarden.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Volgens mij is het als volgt:
  • TS besteld iets van 4K.
  • Amazon verstuurd, maar wisselt (waarschijnlijk) 2 paketten om (TS krijgt dus iemands anders z'n spullen, of iig iets anders dan besteld).
  • TS neemt contact op met Amazon.
  • Amazon wil de verkeerde spullen terug alvorend het te fixen (wellicht als bewijs zodat TS niet frauduleus 4K aan spullen kan claimen).
  • TS stuurt het terug met de door Amazon verkregen verzendlabel op de door Amazon gekozen wijze.
  • DHL laat het pakket verdwijnen. Amazon vindt dat TS zijn verantwoordelijkheid]
Dan zit je nog met 2 dingen:
Ten eerste, wie is verantwoordelijk voor de retourzending met label van webshop. Helaas heb ik daarover jurispondentie beide kanten op gelezen. Juristen lijken het niet eens.

Ten tweede dat TS nooit zíjn order heeft ontvangen. Dat hij andere spullen toegestuurd krijgt veranderd daar niks aan. Dat punt is denk ik een stuk duidelijker in TS zijn voordeel.

[ Voor 6% gewijzigd door Cambionn op 01-04-2024 09:06 ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

@ehtweak @WEBGAMING Van Amazon moest ik mijn verkeerd ontvangen product terugsturen om mijn geld terug te krijgen. In hun mail kreeg ik de opdracht om “het verkeerd ontvangen artikel” terug te sturen.
Op basis hiervan kunnen we concluderen dat Amazon prima heeft begrepen wat er aan de hand is.

30 dagen wachten op DHL is dan ook allemaal niet nodig. Zij hebben jou niks relevants geleverd en ook geen geld teruggegeven. Dat hun eigen vervoerder zijn retourproces niet op orde heeft is niet jouw probleem. Als de status ook nog eens duidelijk aangeeft dat het retourpakket wél netjes door jou is teruggestuurd is het duidelijk dat jij hier niks (aantoonbaar) fout doet.

Volgende stap is Amazon is duidelijk stellen aan Amazon wat je verwacht en op welke termijn. Voor zover ik zie heeft Amazon nu aangegeven dat je je geld terug krijgt zodra het retourpakket ontvangen is. Leuk, maar dit duurt zo te lang. Je kan ze melden dat je de aankoop annuleert en je daarmee binnen 14 dagen je geld terug verwacht. Onvoorwaardelijk. Dus niet wachten op zus of uitkomst van onderzoek zo.

Ofwel ze doen dat netjes, dan ben je klaar. Ofwel ze gaan in discussie, dan stel je ze in gebreke en volgen eventueel juridische stappen. Maar dat is nu nog op de zaken vooruitlopen.
Cambionn schreef op maandag 1 april 2024 @ 09:03:
Ten eerste, wie is verantwoordelijk voor de retourzending met label van webshop. Helaas heb ik daarover jurispondentie beide kanten op gelezen. Juristen lijken het niet eens.
Dit is een discussiepunt als je zonder opgave van reden annuleert ("wet koop op afstand"). Niet als je een non-conform product terugstuurt. Dat is hoe dan ook het probleem van de winkel. Ze zouden wel kunnen bedisussiëren of het product wel non-conform was, maar daarvoor ligt de bewijslast bij de winkel, en aangezien dat product vooralsnog kwijt is zijn we daar ook snel klaar.

[ Voor 19% gewijzigd door bwerg op 01-04-2024 09:12 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

jetski schreef op zondag 31 maart 2024 @ 15:08:
ik heb mijn eigen pakket zelf nooit ontvangen ...
ff voor alle duidelijkheid:
Wat zegt de T&T van je oorspronkelijke bestelling? Die, voor zover we uit je relaas kunnen halen, (nog) nooit is aangekomen?

En, @jetski hoe heb je die bestelling van 4k betaald? Met een cc? Dan zijn daar ook nog mogelijkheden...

[ Voor 14% gewijzigd door ehtweak op 01-04-2024 09:34 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

ehtweak schreef op maandag 1 april 2024 @ 09:32:
[...]

ff voor alle duidelijkheid:
Wat zegt de T&T van je oorspronkelijke bestelling? Die, voor zover we uit je relaas kunnen halen, (nog) nooit is aangekomen?
@loki504 Ik heb iemand anders zijn pakket ontvangen. Compleet andere naam track & trace en inhoud zat er bij dat pakket.
Dus DHL zegt dat de "oorspronkelijke bestelling" is aangekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

bwerg schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:20:
[...]

[...]

Dus DHL zegt dat de "oorspronkelijke bestelling" is aangekomen.
Ik lees dat toch echt anders: ;)

" Ik heb iemand anders zijn pakket ontvangen. Compleet andere naam track & trace en inhoud zat er bij dat pakket."

Namelijk een andere T&T. M.a.w. de bestelling van @jetski is waar??? Wat zegt dan de GOEDE T&T, behorende bij de oorspronkelijke bestelling van de TS?
Daar heb ik nog geen antwoord op gelezen...

En, een compleet andere T&T/naam, maar wel bezorgd op het adres van de TS?
Hoe dan? Er valt toch na te gaan of de T&T codes wel of niet gekopppeld zijn aan de juiste postcode/huisnummer?

Of is het allemaal onderdeel van het nogal warrige verhaal van de TS. :+

[ Voor 19% gewijzigd door ehtweak op 01-04-2024 10:27 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jetski
@henri86
@Smobbo
@Vorkie
@Dennisdn
@ehtweak
@LA-384
@StevenK
@Cambionn
@bwerg

Sorry jongens dat ik voor verwarring zorg, ik heb veel stress rondom dit probleem. De t&t van mijn oorspronkelijke order zegt dat het is aangekomen dit is al een week geleden. Alleen ik heb deze tot toe niet ontvangen. Op dezelfde dag ontving ik wel die order van compleet iemand anders. En dat legde ik voor bij Amazon.
Amazon zei tegen mij dat, de bezorger waarschijnlijk een foutje had gemaakt. En ik volgde gewoon hun instructies op, maar jullie hebben gelijk ik heb het nooit mogen ontvangen en dat moet ik duidelijk maken bij Amazon.

PS: ik zal updates plaatsen over hoe dit verdergaat.

[ Voor 11% gewijzigd door jetski op 01-04-2024 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik snap dat je nogal zenuwachtig wordt van het missen van een bestelling van 4k.
Dat zou ik ook zijn.

Maar juist dan is zorgvuldig handelen en documenteren van belang! Vooral in je eigen belang.

BTW: mogen we ook weten wat er dan maar liefst 4k moet kosten wat je bij Amazon besteld hebt?
Want bij waardevolle zendingen hanteert Amazon toch het OTP principe?

https://www.amazon.de/gp/...l?nodeId=GXHYX22CS752PLE3

Waarbij je een eenmalige code krijgt die geverifieerd moet worden bij aflevering?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetski
@ehtweak ik heb besteld bij Amazon.nl heb dat otp principe niet meegemaakt, denk dat dat geld voor bestellingen bezorgd door Amazon zelf. De handtekening voor mijn oorspronkelijke bestelling is mijn handtekening ook niet, maar een vaag krabbeltje. Ik weet dat DHL vaak de handtekening voor bestellingen zelf zet ongeacht de waarde, dus kan daar ook niks mee. Ik heb een laptop gekocht voor mijn studie (Ik doe veel met 3d design).

[ Voor 8% gewijzigd door jetski op 01-04-2024 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Amazon.nl kent dat ook hoor:

https://www.amazon.nl/gp/...E3&qid=1711961612721&sr=2

Veilige bezorging met een eenmalig wachtwoord
Vanwege de waarde van sommige items is bij bezorging voor sommige bestellingen een eenmalig wachtwoord (OTP) vereist.

Heb het wel eens meegemaakt met wat duurdere artikelen.

Nog even voor de duidelijkheid:
-Je hebt een hele dure laptop besteld via Amazon.nl
-Is 'ie verkocht door Amazon zelf of door een wederverkoper?
-Je hebt betaald aan Amazon?
-Via welke betaalmedium? (cc, iDEAL, o.i.d.)

[ Voor 20% gewijzigd door ehtweak op 01-04-2024 11:06 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetski
@ehtweak

Ja dat heb ik er niet bij gekregen ik kijk nu in mijn sms en nooit een otp ontvangen ook op de mail niet.

1 Ja
2 Amazon zelf
3 Ja
4 IDeal (ik weet dat je stom van me is, maar dit gebruik ik al jaren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Dus je track and trace geeft aan - geleverd.

Je hebt een ander pakket - stond daar ook een andere naam en trackingscode op? Is het adres in de buurt?

Het klinkt wel allemaal erg sketchy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetski
@Vorkie ja alles anders wel in de buurt (zelfde dorp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Besef goed @jetski , je praat of tegen een chatbot bij Amazon en pas na escalatie en/of nadrukkelijk verzoek van jou, met iemand (chat) van hun helpdesk.
En dan nog, er werken daar tig mensen, dus besef ook dat je bij een volgend gesprek weer heel iemand anders spreekt.

Dus:

behandel het als twee aparte gevallen:

-je heb iets ontvangen wat je niet besteld hebt. Ik had het zelf nooit aangepakt als mijn naam er niet op stond btw. En was het niet te herkennen dat het niet die dure laptop was die je wel besteld had?

-je hebt iets besteld maar effectief nooit ontvangen. Reclameer daarop. En gooi daar alsjeblieft niet het verhaal van die andere zending er meteen tussen. Dat schept alleen maar verwarring.

Suk6!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jetski Kan er overheen hebben gelezen, maar hoe is het contact met Amazon verder verlopen, mail, chat of telefonisch. Met vooral dat laatste heb ik goede ervaringen, dit met een 'verdwenen' (spijkerkist) PlayStation 5

Sterkte in ieder geval!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
ehtweak schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:31:
Besef goed @jetski , je praat of tegen een chatbot bij Amazon en pas na escalatie en/of nadrukkelijk verzoek van jou, met iemand (chat) van hun helpdesk.
En dan nog, er werken daar tig mensen, dus besef ook dat je bij een volgend gesprek weer heel iemand anders spreekt.

Dus:

behandel het als twee aparte gevallen:

-je heb iets ontvangen wat je niet besteld hebt. Ik had het zelf nooit aangepakt als mijn naam er niet op stond btw. En was het niet te herkennen dat het niet die dure laptop was die je wel besteld had?

-je hebt iets besteld maar effectief nooit ontvangen. Reclameer daarop. En gooi daar alsjeblieft niet het verhaal van die andere zending er meteen tussen. Dat schept alleen maar verwarring.

Suk6!
Eens. Dit lijkt mij ook twee aparte gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetski
@ehtweak Nee het was een item in een rechthoekige middelgrote doos kwam Dusja had het idd niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetski
@Verwijderd wat bedoel je precies. @ehtweak Net weer contact opgenomen met Amazon, waarbij ik vertelde dat ik mijn laptop nooit heb ontvangen. Ik vertelde daar wel bij dat ik het andere pakket wel heb, maar benadrukte dat ik de laptop echt nooit ontvangen heb. Zelfde antwoord pas terugbetaling als retour is verwerkt of na 30 dagen om onderzoek te doen naar mijn retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jetski schreef op maandag 1 april 2024 @ 14:22:
@Verwijderd wat bedoel je precies.
Hoe je contact met hun opneemt(?) dat is mij niet helemaal duidelijk, zelf geef ik voorkeur (indien mogelijk) aan bellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Het nadeel van bellen is dat er niets op papier staat over de beloften die ze (niet) doen. Al kan je gesprekken ook opnemen. Of achteraf een mailtje sturen met de relevante conclusies, en je reactie daarop, al is dat natuurlijk minder betrouwbaar.

Verder: je kunt tig keer bellen maar zolang je niks duidelijk eist kan de webwinkel je gewoon blijven afwimpelen. Of je kunt die 30 dagen gewoon afwachten, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
ehtweak schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:31:
Nog erger, vorige keer dat ik bij Amazon nadrukkelijk om een medewerker vroeg ging ik van duidelijke chatbot naar chatbot met "normale" persoonsnaam die beter was in menselijke antwoorden. Kostte me even voor ik hem doorhad, leek eerst op helpdesk uitbesteed naar goedkoop buitenland tot ik 1 typisch rare reactie kreeg waarvan je van een algoritme de fout kon verwachten maar van een mens niet. Ben toen gaan poken en kwam er zo achter.

Is me toen nooit gelukt om een echt persoon te spreken. Echt waardeloos was dat.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Cambionn schreef op maandag 1 april 2024 @ 15:27:
[...]
Nog erger, vorige keer dat ik bij Amazon nadrukkelijk om een medewerker vroeg ging ik van duidelijke chatbot naar chatbot met "normale" persoonsnaam die beter was in menselijke antwoorden. Kostte me even voor ik hem doorhad, leek eerst op helpdesk uitbesteed naar goedkoop buitenland tot ik 1 typisch rare reactie kreeg waarvan je van een algoritme de fout kon verwachten maar van een mens niet. Ben toen gaan poken en kwam er zo achter.

Is me toen nooit gelukt om een echt persoon te spreken. Echt waardeloos was dat.
Weet niet, maar ik ben met 5 klikken in een gesprek met een medewerker bij Amazon. (niet in de valkuil vallen om al een product/bestelling aan te klikken waar je iets over willen bespreken)

Op de hoofdpagina van je account naar deze gaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NEBXjYda1oLe8G2louvowpiIeOs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i14DvrpcT2HnA2LIjYbI2k0w.jpg?f=user_large

Vervolgens deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IesVYaoSWJlcbyDMIjQ9Z-V5jbs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jIecSqjocxkXTi6IVqAiPsNd.jpg?f=user_large

Dan deze waar je Contact kiest:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2XIiWxwGxlKB4C0eBEIIWp44wJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IbPBUnHYx8iJj2S3MViuRbpA.jpg?f=fotoalbum_large

en je bent er:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T0GXzByMj_ArSu9B2qNMjrmjb84=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CSsCy6ugRWPPthaVXUFQ2zIo.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
jeroenkb schreef op maandag 1 april 2024 @ 15:52:
[...]

Weet niet, maar ik ben met 5 klikken in een gesprek met een medewerker bij Amazon. (niet in de valkuil vallen om al een product/bestelling aan te klikken waar je iets over willen bespreken)
Dat is telefonisch. Ik wil niet bellen maar iets zwart op wit wil hebben. Liefst chat en anders email dus.

Hoe dan ook. Zeggen dat je een medewerker spreekt en dan gewoon een betere bot met een mensennaam krijgen vind ik wat van. En dat is wat er bij mij gebeurde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loki504
@Cambionn Dat betwijfel ik... want ik kreeg wel echt een medewerker die mij kon helpen. En betwijfel of Amazon bewust hun slechte chat bot in zetten om vervolgens iets betere in te zetten als iemand daar om vraagt.

En telefoon gesprek opnemen heb je ook zwart op wit. Maar kan je wel snel tot een oplossing komen. Net zoals vragen of ze je dit via email alsnog kunnen mededelen werkt voor mij eigenlijk altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Naar wat het lijkt gaat er zometeen een situatie ontstaan waarin Amazon gaat aangeven het verkeerde product te ontvangen hebben.

Ze verwachten je laptop en er komt iets anders terug.

Heb je alle details van die verkeerd ontvangen order ook nog in de chat / op foto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
loki504 schreef op maandag 1 april 2024 @ 16:45:
@Cambionn Dat betwijfel ik... want ik kreeg wel echt een medewerker die mij kon helpen. En betwijfel of Amazon bewust hun slechte chat bot in zetten om vervolgens iets betere in te zetten als iemand daar om vraagt.

En telefoon gesprek opnemen heb je ook zwart op wit.
Twijfel wat je wil, dit is toch echt mijn laatste ervaring met hun chat :+ . Heb eerder wel gewoon medewerkers gehad maar dat was al langer terug. Die chatbot ook al weer een tijdje, ik probeer inmiddels beetje bij Amazon weg te blijven na die ervaring want daar schoot ik natuurlijk niks mee op en ben sowieso niet zo'n Amazon fan. Dus wellicht dat ze daar inmiddels van terug zijn gekomen. Maar dit is toch echt 100% gebeurd.

Telefoongesprek opnemen is idd een optie, moet je dan natuurlijk wel verkondigen (anders mag het niet). Maar dan nog zou het niet zo moeilijk moeten zijn een medewerker te krijgen die geen bot is, laat staan dat je zo'n bot krijgt die zich voordoet als. En daar zou ik niet voor moeten hoeven bellen. Ik, en vele anderen, gebruiken liever geschreven kanalen en ook daar zou het gewoon normaal moeten kunnen gaan.

Anyways, mijn reactie was puur op dat uitdrukkelijk vragen om een persoon dus niet altijd werkt en of je het nou gelooft of niet, bij mij wel heel lelijk en sneaky werd verwerkt. Niet dat het 100% onmogelijk is om een persoon te spreken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
Cambionn schreef op maandag 1 april 2024 @ 18:11:
[...]

Telefoongesprek opnemen is idd een optie, moet je dan natuurlijk wel verkondigen (anders mag het niet).
Je hoeft geen toestemming te vragen. Als je deelnemer bent aan het gesprek mag je het gewoon opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Gespreken waar je zelf aan deelneemt mag je gewoon opnemen
https://snkjuristen.nl/st...lijk%20alleen%20strafbaar

En het is inderdaad duidelijk dat je geen fan bent van Amazon maar 9/10 grote bedrijven werken op die manier omdat 9/10 dingen via de chat(niet altijd een bot) prima opgelost kunnen worden en op die manier haalt je druk bij de medewerkers en gaan de kosten van aftersales flink omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetski
@Vorkie nee ze zijn er van bewust heb ze foto’s aangeleverd kreeg ook de opdracht om dit verkeerde artikel op te sturen en heb dit ook zwart op wit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
loki504 schreef op maandag 1 april 2024 @ 18:20:
Gespreken waar je zelf aan deelneemt mag je gewoon opnemen
https://snkjuristen.nl/st...lijk%20alleen%20strafbaar

En het is inderdaad duidelijk dat je fan bent van Amazon maar 9/10 grote bedrijven werken op die manier omdat 9/10 dingen via de chat(niet altijd een bot) prima opgelost kunnen worden en op die manier haalt je druk bij de medewerkers en gaan de kosten van aftersales flink omlaag.
Weer wat geleerd omrent het opnemen. Dankje!

Ik ben geen Amazon fan. Dat daar gelaten. 9/10 keer kan ik idd dingen via chat of mail gewoon oplossen en hoef ik niet te bellen om een echt persoon te spreken. Helemaal prima. Amazon stuurde mij een 2e chatbot die deed alsof het een echt persoon was toen ik om een medewerker/echt persoon vroeg, niet prima. Niet zo moeilijk toch?

Het raakt nu nogal OT, lijkt me niet nodig. Ik reageerde puur op dat iemand aangaf dat TS mogelijk tegen een bot sprak tenzij hij expliciet om een medewerker vroeg, omdat in mijn ervaring zelfs dat expliciet vragen blijkbaar niet altijd genoeg is. Lijkt me verder niet nuttig voor het topic om daarop verder te discusseren. Dat helpt TS niet met zijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jetski Weet je inmiddels al wat meer, geloof me dat ik met je meeleef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jetski
@Verwijderd amazon helpt me echt niet verder tot na die 30 dagen. Heb al alles geprobeerd dus het is nu afwachten helaas….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:00
Alhoewel ik er ook niet happig op ben, ga ik mee in het advies van @jeroenkb, bel ze op.

Een paar jaar geleden was de (chat) klantenservice bij deze webwinkel fantastisch. Werd er meegedacht in oplossingen en werden deze ook uitgevoerd. Maar inmiddels is dit om te huilen.

Toen ik halverwege vorig jaar een lek product kreeg (product met vloeistof) werd ik in de chat van het kastje naar de muur gestuurd. Na bijna 2 uur in de chat te hebben gezeten had ik inmiddels bijna 20 medewerkers 'gesproken' zonder oplossing. Na een telefoontje van 5 minuten was het geregeld. Een paar maanden daarvoor had ik een product (€150) geretourneerd wat kwijt was geraakt in hun sorteercentrum. Ik moest daarvoor, zoals TS, 30 dagen wachten en aangifte doen bij de politie voordat ik mijn geld terugkreeg. Totale waanzin, want de politie kon helemaal niets doen én het was mijn verantwoordelijkheid niet 8)7. Twee weken heb ik dagelijks zitten chatten om te vragen na statusupdates, maar wederom na 1 telefoontje van circa 5 minuten was het opgelost en kreeg ik mijn geld direct terug.

Inmiddels bestel ik er nog maar weinig vanwege de beroerdheid van de klantenservice. Vooral als er iets misgaat en je niet meer in het standaard proces past. Eigenlijk precies wat er nu bij jou gebeurt. Want wat jij meemaakt, kan volgens de webwinkel niet. De medewerkers, met name op de chat, kunnen daar dan ook niets mee. Telefonisch soms nog wel, maar is in ieder geval het proberen waard. Je kunt ze ook altijd om een schriftelijke bevestiging vragen en die sturen ze ook altijd op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jetski
Dit is een update post volgend op mijn eerdere post “winkel doet moeilijk bij verkeerd ontvangen artikel.”

Na lang wachten was me opgevallen dat de retour als onjuist gesorteerd was opgegeven. Uiteindelijk is het vorige week vrijdag gelukkig bezorgd. Nu hoor ik niks van amazon en contacteer ik ze, waarna zij vertellen dat ze een “terugbetalingsverzoek” gedaan hebben bij een speciale “afdeling” (het bedrag zou te hoog zijn). Dit zou maximaal 3 dagen duren! 3 dagen gewacht en hoor niks van ze, dus contacteer ze nog is nu zou het tot maximaal maandag de 22e moeten duren. Het is nu vrijdag en ze hebben nogsteeds geen kik gegeven. Ik word er helemaal gestoord van. Ik krijg het gevoel dat ik als een soort bedelaar achter mijn geld moet gaan. Wat kan ik doen? Wat zijn mijn opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@jetski Dat was bij mij precies hetzelfde. En na 2 weken moest ik aangifte doen om mijn geld terug te krijgen. Toen ook dat niets opleverde, heb ik gebeld en was het in een kwartiertje geregeld. Ook met schriftelijke bevestiging.

Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat dit bij mij kwam omdat het product terug moest naar de leverancier / fabrikant voordat de retour kon worden goedgekeurd. En dat duurde in mijn geval erg lang (3+ weken) omdat deze partij in China zit 8)7. Op de een of andere manier past of paste dat niet in het Amazon proces. In mijn geval strooide de medewerkers ook constant met termijn. 14 dagen werden dan 14 werkdagen. En ze erop wijzen had geen zin, dan werd het simpelweg op een 'vertaalfout' gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetski
@alex3305 ja, maar mijn artikel is bij Amazon zelf gekocht. Het gaat om een verkeerd ontvangen artikel wat misschien 10 euro waard is. Om daar nou aangifte voor te doen lijkt me ook heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt het pakket retour overgedreven met hun verzendlabel. vanaf het moment vna retourmelding hebben ze 14 dagen de tijd om terug te betalen daarna kan je ze in gebreken stellen en ook wettelijke rente claimen met dit bedrag nog wel eens de moeite waard. Amazon heeft zich ook gewoon te houden aan de WKOA en dat hun zaken doen met allerlei luche figuren uit china is niet jouw probleem.

(zelf bestel ik overigens nooit meer om die redenen bij amazon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
jetski schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:28:
@alex3305 ja, maar mijn artikel is bij Amazon zelf gekocht. Het gaat om een verkeerd ontvangen artikel wat misschien 10 euro waard is. Om daar nou aangifte voor te doen lijkt me ook heel apart.
Ik heb het denk ik niet helemaal duidelijk uitgelegd. Ik moest van Amazon aangifte doen om mijn geld terug te krijgen. Dat was hun instructie. Als ik dat niet zou doen binnen de gestelde termijn wilde Amazon mij geen geld teruggeven.
Pagina: 1