Is een ink tank printer goed alternatief hp officejet 8020e?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellinda
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-09 06:48
Beste, kan u mij helpen met mijn zoektocht?

Zelf al paar d enkele websites en reviews op tweakers, amazon, pc mag, tech radar enz per ink tank printer bekeken/Google.

Na jaren printers van HP en Lexmark te hebben gehad die vlak na garantie mankementen vertonen met extreem verkwistende inktkoppen (4min spoelen printkoppen en je kan maar 3x printen met gloednieuwe cardridges van 100 euro...), wil ik hulp om een inktprijsvriendelijker alternatief te vinden.

Laser inkt is ook vrij duur, maar wel voordeliger lijkt mij dan inktjet.
Toen kwam ik uit bij een "ink/eco tank" printer?

Hebben jullie hier ervaringen mee? Is dat ding effectief z'n geld waard en indien ja, welk merk?

Ik zoek:
een e-all-in-one printer met ADF dubbelzijdig scannen en "ink tank reservoir" printer als alternatief.

Wat is je budget?
150-250 (eventueel 300 mits cashback actie).

[i]Hoeveel wil je ongeveer uitgeven?
Zo min mogelijk aan inkt, maar liefst geen 400 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst geen Hp of Lexmark meer: teveel defecte inkjet printers...

[Of sta je open voor alternatieven?
Ja, zolang ze maar meer dan 3j meegaan en niet direct na garantie voor het recyclagepark zijn...

Modellen momenteel in het oog: hp smart tank 7605, canon g3560 mega tank, epson ecotank et-4800 (maar die laatste heeft weer te dure stroom verbruik)...

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

- Thuisomgeving 1 man kantoorprinter. Soms veel afdrukken lange documenten (500), terwijl andere maand ongeveer 100 en dan weer 1500 de maand erop...

- Liefst een systeem dat geen 500w aan energie slurpt bij gebruik en dat ook eens mag uit het stopcontact getrokken worden als het enkele dagen zou stilstaan.

- ADF vereist

- Liefst hoger of gelijk aan min 10 ppm zwart.

-Dubbelzijdig automatisch scannen + printen

-Wifi + lan mogelijkheden

- Compatibel ook met huismerkinktflesjes

Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om mij op weg te helpen aub? Ik zie het bos door de bomen nimmer.
Andere merken dan hp en canon zoals Brother en epson lijken me ook veel lagere afdruksnelheid te hebben. Ze lijken goedkoper maar dan weer meer energie te slurpen. Heb ook nooit met deze merken gewerkt.

Ps: mijn familieleden geloven niet dat ink tank printers zoveel minder inktkosten hebben en dat die ook inkt "erdoor slurpen als een gek" (dus veel verbruik)... hoewel ze nog nooit hierv gehoord hebben... Hebben zij redenen hiertoe?

Opm: bij onderzoek leken de meeste ink tank modellen v 2021 of 2022 te dateren? Is het slim om een model van 2022 aan te schaffen of beter een nieuwer?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:05

Tazzios

..

Toen kwam ik uit bij een "ink/eco tank" printer?

Hebben jullie hier ervaringen mee? Is dat ding effectief z'n geld waard en indien ja, welk merk?
Wat heb je dan precies gevonden? links?
sorry staan verderop vermeld. O-)

De eigenschappen van inkt blijven hetzelfde dus verwacht weinig verschil. Ik zou voor een laser printer gaan desnoods 2e hands indien je ze te duur vindt.

Indien je goedkoop veel wilt printen koop je een duurdere printer, waarbij de fabrikant op de printer geld verdient i.p.v. op de cartridges.

[ Voor 20% gewijzigd door Tazzios op 31-03-2024 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:58
Als je tussen de 500 en 1500 printjes maakt per maand in zwart, dan zou ik een laserprinter nemen.

En anders kun je via Epson voor 15euro per maand een plan met 1000printjes per maand:
https://www.epson.nl/nl_NL/readyprint
Dan maakt het niet uit hoeveel inkt je per pagina verbruikt omdat ie een vast bedrag betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gewoon kleurenlaser printer dus, weg van de inkt en leve het tonerpoeder.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellinda
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-09 06:48
Bij laserprinters, werken die op huismerkencardridges?
En dus die type nieuwe ink tank principe printers met flesjes zijn nog altijd veel slechter dan laser printer?
Momenteel is een inktabo bij epson of HP of de ander fabrikanten niet aan de orde.
Er zijn momenten dat ik ook veel minder print. Alleen een paar m per jaar ligt het verbruik qua inkt best hoog.
Droogt poeder uit?
En zijn er merken die jullie afraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:58
Je kunt zo'n inkt abonnement elke maand bijstellen dus als je een beetje vooruit kunt kijken kan dat prima.

En toner gaat jaren mee in een laserprinter, daar hoef je je met zulke aantallen geen zorgen over te maken. En huismerk toners kun je prima zelf bekijken op de print supllies websites.
Pagina: 1