Wifi verbinding valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobprince
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09-07 18:04
Heb sinds 2 weken een vreemd probleem: mijn huis bestaat uit 2 delen, het huis waar het modem staat en een ander huis, zeg maar het bijhuis, waar ik werk. Het zijn best wel wat afstanden in huis en naar het bijhuis en heb ik alles via Unifi Pro accesspoints aangesloten zodat er voldoende bereik overal is. Nu sinds 2 weken werkt wireless niet goed meer in het bijhuis en verlies ik op alle Android devices daar spontaan de internet verbinding als een van de devices niet gebruikt wordt. Het vreemde is dat als ik alles aansluit via een hotspot op mijn telefoon het goed blijft gaan.

Ik heb mijn modem nu al een paar keer gereset, de switch vernieuwd en vorige week een nieuwe UniFi pro aangesloten. Dit heeft allemaal niet geholpen. De wireless verbinding is overal perfect en via speedtest zie ik 300/330mbps dus dat lijkt me voldoende. Nu merkte ik dat als mijn tablets of telefoons even op flight mode gezet worden en deze daarna weer verbinding laat maken, alles weer goed werkt. Mijn Windows 11 computers geven geen enkel probleem maar alle andere devices, OnePlus 12 en 10 met Android 14 en 2 Samsung tablets met Android 14, Google Home speakers en Google nest hebben dit probleem wel. Ik heb ook een Android TV box, z11 Pro Max en een Samsung TV en die werken goed.

Weet iemand misschien waar dit aan zou kunnen liggen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:06

lier

MikroTik nerd

Hoe heb je de Unifi spullen exact ingesteld? Alle instellingen behalve je wachtwoord.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobprince
Unify pro is bekabeld, vanaf de switch, aangesloten. Heb de settings als screenshots bijgevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobprince
Unify pro is bekabeld, vanaf de switch, aangesloten. Heb de settings als screenshots bijgevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFG_0BOn5LE0D5ejmWvM_fORZsU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HINuui04Po3nIjpCdnsp2vu2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-ucOYiR_PSnx_zpRurLWxTIyMs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SIbZb9lsVg8HA3ak61CdW42P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDAzUR0IrUcmuWTHcdkg_Gd3jcg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8EGfkaYuli7AYrDXc6pISmb2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDvN_P2EuJ8kEjjDU_KEXHiwmh0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EfxQV0tUxu2SKiDpYZGF1xNl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0AKrpBREHpPMKLDl081-A5eeAU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SwDf5ywdsL2Mwtre81sssZIl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZNMqF739pSm2idfHbYWDMrZRMuI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O638ZFNlhiklsCGzIuUhGAbL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:48
Niet per ongeluk fw update gedaan?
Zo ja, oudere proberen?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:27
Valt de Wifi-verbinding weg, of heb je geen internet toegang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobprince
Heb dan geen internet verbinding meer en als ik mijn telefoons en tablets in flight mode zet en dan weer op wifi heb ik weer een internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobprince
Geen firewall en alleen op mijn Windows computers gebruik ik een VPN. De Android zijn standaard zoals OnePlus en Samsung ze levert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Heb een soortgelijke ervaring gehad met Unify AP's en een iphone. De oplossing was om de DTIM op 3 te zetten (was 1 of 2)

A delivery traffic indication message ( DTIM) is a kind of TIM which informs the clients about the presence of buffered multicast or broadcast data on the access point.

https://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_indication_map

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 16:50

drice

Loading...

Ik heb hetzelfde probleem met Android telefoons en Unify UAP acces points. Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet werkende. De telefoons hebben wel gewoon volle wifi streepjes maar krijgen niks binnen. Even wifi uit en aanzetten en daarna werkt het weer.

Het lijkt vooral te gaan als de telefoons van access point switchen

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-08 19:49
@Bobprince Wellicht eens vaste kanalen instellen i.p.v. op 'Auto'. Kans dat je AP op te drukke kanalen zit.
Even met een app als 'wifi analyzer' kijken welke kanalen het minst bezet zijn. De kanaalbreedte mag voor 5 GHz op 80 MHz ingesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-07 22:55
Ik heb hetzelfde maar dan op een iPhone. Lijkt idd vooral te komen als de telefoon van access point wisselt. Mijn workaround is om het 2e access point eens in de 24 uur te herstarten, om half 6 s'ochtends. Zo lijk ik er minder last van te hebben.

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB | PS5 Disc Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobprince
Boeryepes schreef op maandag 1 april 2024 @ 16:07:
Heb een soortgelijke ervaring gehad met Unify AP's en een iphone. De oplossing was om de DTIM op 3 te zetten (was 1 of 2)

A delivery traffic indication message ( DTIM) is a kind of TIM which informs the clients about the presence of buffered multicast or broadcast data on the access point.

https://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_indication_map
Enig idee waar je DITM kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobprince
Masimo schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:14:
@Bobprince Wellicht eens vaste kanalen instellen i.p.v. op 'Auto'. Kans dat je AP op te drukke kanalen zit.
Even met een app als 'wifi analyzer' kijken welke kanalen het minst bezet zijn. De kanaalbreedte mag voor 5 GHz op 80 MHz ingesteld worden.
Ik heb je advies opgevolgd en via een wifi analyzer app juiste kanalen gevonden en die ingesteld. Hoop dat dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobprince
drice schreef op maandag 1 april 2024 @ 19:32:
Ik heb hetzelfde probleem met Android telefoons en Unify UAP acces points. Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet werkende. De telefoons hebben wel gewoon volle wifi streepjes maar krijgen niks binnen. Even wifi uit en aanzetten en daarna werkt het weer.

Het lijkt vooral te gaan als de telefoons van access point switchen
Exact hetzelfde heb ik dus ook. Bizar probleem en ik zou bijna een ander accespoint kopen van bijvoorbeeld Netgear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Bobprince schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:47:
[...]

Enig idee waar je DITM kan instellen?
In de controller onder 'Advanced settings'. Voorheen zat het onder: Settings > Wireless Networks > click on edit for chosen SSID. DTIM period is found under "802.11 rate and beacon controls", maar er is ondertussen zoveel veranderd in de controller dat je best even kan zoeken/google doen.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobprince
Boeryepes schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:54:
[...]

In de controller onder 'Advanced settings'. Voorheen zat het onder: Settings > Wireless Networks > click on edit for chosen SSID. DTIM period is found under "802.11 rate and beacon controls", maar er is ondertussen zoveel veranderd in de controller dat je best even kan zoeken/google doen.
Ga het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobprince
Shoot, ik vergeet jullie te danken om mijn geklaag te lezen en ook nog een antwoord te geven. Heel erg bedankt en ik ga de tips die hier gegeven zijn testen en laat weten of het gewerkt heeft of niet. Dus dank jullie:)

Overigens lees ik op een Unify forum dat het uitzetten van IPv6 in je modem kan helpen. Niet echt een permanente fix maar als jullie tips niet werken ga ik IPv6 uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:48
dat unifi ipv6 is hier idd al paar keer voorbij gekomen. Ik zou dat eens proberen

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
@Bobprince heb je één en ander al uit kunnen proberen?

Af en toe een reactie terug maakt het voor ons allemaal ook leuker 😁.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobprince
Je hebt helemaal gelijk en mijn excuses dat ik geen reactie meer gaf.

In het kort, ik heb veel geprobeerd maar het is niet gelukt. Omdat ik wilde uitsluiten of de oude Unify pro defect was heb ik een nieuwe Unify pro gekocht maar ook de nieuwe gaf dezelfde problemen. De Unify pro weer retour gestuurd en omgeruild voor een TPlink Omada maar helaas dat werkte ook al niet.

Ik denk nu dat het probleem aan het modem ligt en zoals hier al genoemd was ligt het waarschijnlijk aan IPv6. Nu is het huis en bijhuis waar wij wonen van onze zoon en schoondochter en aangezien zij niet thuis zijn, heb ik het wachtwoord niet van het modem (Huawei HG8245U) zodat ik IPv6 kan uitzetten. Nu kan ik dat modem natuurlijk helemaal resetten maar dat zou niet netjes zijn omdat het niet mijn modem is.

Als tussenoplossing heb ik een hotspot gemaakt van mijn telefoon en al mijn devices daarop aangesloten. Enige probleem is dat als ik weg ga en mijn telefoon mee neem, mijn vrouw geen Internet heeft:)

Mijn zoon komt over een paar weken thuis en hoop dat ie het goed vind dat ik IPv6 uitzet.

Ik laat weten of dat geholpen heeft.

En nogmaals excuses dat ik geen enkele reactie meer gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Excuus niet nodig. Bedankt voor de update en succes verder.

Uit nieuwsgierigheid, je zegt "ik heb veel geprobeerd". Zeg je daarmee dat je de suggestie van die je hier hebt gekregen, hebt geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobprince
De volgende tips heb ik gedaan:
Gebruik van vaste kanalen ipv auto.
Kanaal breedte voor 5ghz op 80 MHz en
Accespoint herstarten. Enige wat me niet lukt is DITM anders instellen omdat ik dat niet kon vinden waar dat zat. Misschien is dat te vinden bij het modem maar zoals ik uitlegde heb ik geen toegang tot het modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Bobprince schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:03:
Enige wat me niet lukt is DITM anders instellen omdat ik dat niet kon vinden waar dat zat. Misschien is dat te vinden bij het modem maar zoals ik uitlegde heb ik geen toegang tot het modem
Je logt in op de Unify Network Controller, gaat dan naar Networks en kiest dan voor Configure van het Wifi network. Daar zie je de DTIM optie staan.

Ik ben via https://unifi.ui.com/ ingelogd (hebt wel een account nodig - heb je misschien geen toegang toe maar je zoon wel).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rHxD75sKDIRo4BiY2pTW3kQO7D0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Dbn24dkYjdsCqx7vyIvuWA1O.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobprince
Ja helaas, dat deel is managed door mijn zoon en die is er voorlopig niet. Voor de Unify Network Controller, is de controller hardware of alleen software matig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Bobprince schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:52:
Ja helaas, dat deel is managed door mijn zoon en die is er voorlopig niet. Voor de Unify Network Controller, is de controller hardware of alleen software matig?
Het is een combinatie. Ik ga ervan uit dat je zoon weet ermee om te gaan. Unify is geen entry level stuff - het zit zeg maar tussen huis/tuin/keuken en profesioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobprince
Dan wacht ik tot hij weer thuis is. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-08 15:35
Geef het access point een vast IP.
In de router/modem van je zoon reserveer een blok voor DHCP en de rest voor vast IP adressen.
Ook handig voor andere zaken die aan een touwtje hangen of nooit worden verplaatst.
Printers, TV's enzovoorts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobprince
Waarnemer schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:46:
Geef het access point een vast IP.
In de router/modem van je zoon reserveer een blok voor DHCP en de rest voor vast IP adressen.
Ook handig voor andere zaken die aan een touwtje hangen of nooit worden verplaatst.
Printers, TV's enzovoorts
Kan ik zeker ook proberen als mij zoon thuis weer thuis is.

Dank
Pagina: 1