Heb sinds 2 weken een vreemd probleem: mijn huis bestaat uit 2 delen, het huis waar het modem staat en een ander huis, zeg maar het bijhuis, waar ik werk. Het zijn best wel wat afstanden in huis en naar het bijhuis en heb ik alles via Unifi Pro accesspoints aangesloten zodat er voldoende bereik overal is. Nu sinds 2 weken werkt wireless niet goed meer in het bijhuis en verlies ik op alle Android devices daar spontaan de internet verbinding als een van de devices niet gebruikt wordt. Het vreemde is dat als ik alles aansluit via een hotspot op mijn telefoon het goed blijft gaan.
Ik heb mijn modem nu al een paar keer gereset, de switch vernieuwd en vorige week een nieuwe UniFi pro aangesloten. Dit heeft allemaal niet geholpen. De wireless verbinding is overal perfect en via speedtest zie ik 300/330mbps dus dat lijkt me voldoende. Nu merkte ik dat als mijn tablets of telefoons even op flight mode gezet worden en deze daarna weer verbinding laat maken, alles weer goed werkt. Mijn Windows 11 computers geven geen enkel probleem maar alle andere devices, OnePlus 12 en 10 met Android 14 en 2 Samsung tablets met Android 14, Google Home speakers en Google nest hebben dit probleem wel. Ik heb ook een Android TV box, z11 Pro Max en een Samsung TV en die werken goed.
Weet iemand misschien waar dit aan zou kunnen liggen?
Ik heb mijn modem nu al een paar keer gereset, de switch vernieuwd en vorige week een nieuwe UniFi pro aangesloten. Dit heeft allemaal niet geholpen. De wireless verbinding is overal perfect en via speedtest zie ik 300/330mbps dus dat lijkt me voldoende. Nu merkte ik dat als mijn tablets of telefoons even op flight mode gezet worden en deze daarna weer verbinding laat maken, alles weer goed werkt. Mijn Windows 11 computers geven geen enkel probleem maar alle andere devices, OnePlus 12 en 10 met Android 14 en 2 Samsung tablets met Android 14, Google Home speakers en Google nest hebben dit probleem wel. Ik heb ook een Android TV box, z11 Pro Max en een Samsung TV en die werken goed.
Weet iemand misschien waar dit aan zou kunnen liggen?