oplossing om poe+ op de ap te krijgen via sc glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-09 08:26
wil graag bij een verbouwing van ons huis sc glasvezel kabels naar de 3 unifi ap ( niet omdat moet maar omdat kan ,heb ik nu ook werkend )

Dus nu is mijn idee om de sc glasvezel kabels naar de wandcontactdoos te leiden van iedere 3 kamers naar de patchkast

En een keystone wandcontactdoos kopen met rj45 en een sc keystone in iedere 3 Kamers .

En omdat de ap poe+ moet hebben een switch of een ( edgerouterX sfp) met poe+ bij ieder wandcontactdoos te plaatsen om van glasvezel naar rj45 poe+ te gaan.

Iemand ook een andere idee? Om van sc glasvezel naar rj45 poe+ te gaan.

Klein adapter die achter die wandcontactdoos kan wegstoppen die van sc glasvezel naar rj45 poe+ gaan ( weet niet als het bestaat ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31

CyBeRSPiN

sinds 2001

Waarom niet die APs voeden middels UTP vanuit je centrale patchkast en daarnaast nog glasvezel naar elke ruimte voor een toekomstig scenario waarbij dat daadwerkelijk van toegevoegde waarde gaat zijn?
Of heb je te weinig mogelijkheden om naast de glasvezel ook nog UTP te trekken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:04

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Intern glas is onnodig duur en zelfs onhandig.
Glas moet omgezet worden naar koper en dan moeten de AP's ook nog spanning hebben.

Wellicht wil je het niet horen, maar trek goede CAT6A kabels. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik denk dat je zoiets zoekt? https://mikrotik.com/product/gpen21 of https://eu.store.ui.com/e...converters/products/uf-ae of https://eu.store.ui.com/e...t-for-outdoor-poe-devices
Zelf zou ik kiezen voor beiden zoals @CyBeRSPiN ook aangeeft.

[ Voor 45% gewijzigd door DukeBox op 31-03-2024 12:33 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zou er niet aan beginnen, los van echt totale verspilling van energie (glas is niet energiezuinig) is er eigenlijk geen usecase voor. Zelfs voor een 10 Gb netwerk in huis moet je goed nadenken want al die snelheid kost ook veel energie. Zou eerder investeren in hele goede netwerk apparatuur liefst zo energie zuinig mogelijk en dat goed inregelen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:06
Beetje onzinnig dit.
Poe is bedoelt om slecht een UTP kabel naar je device te hoeven brengen.
Dat wil jij dan gaan vervangen door glas + omvomers + Poe injectors?
Welk doel dient dat?

Ps Trek gewoon cat6 U/UTP kabels met stugge aders(dus ook geen Cat 6A)

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Juiste oplossing is glas eruit, UTP erin, zodat je alles vanuit een centrale switch kunt voeden zonder extra moeite. Dan is het een kwestie van kabel beneden in de switch, boven in de achterkant van je WCD, en als je de juiste WCD hebt kun je de AP er zo op klikken (en anders een klein patch kabeltje).

Tenzij je aan de 100Gbpit intern zit met een hele goede reden win je helemaal niks met glas in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
CyBeRSPiN schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:16:
Waarom niet die APs voeden middels UTP vanuit je centrale patchkast en daarnaast nog glasvezel naar elke ruimte voor een toekomstig scenario waarbij dat daadwerkelijk van toegevoegde waarde gaat zijn?
niet omdat moet maar omdat kan ,heb ik nu ook werkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
Ben(V) schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:41:
Beetje onzinnig dit.
Poe is bedoelt om slecht een UTP kabel naar je device te hoeven brengen.
Dat wil jij dan gaan vervangen door glas + omvomers + Poe injectors?
Welk doel dient dat?

Ps Trek gewoon cat6 U/UTP kabels met stugge aders(dus ook geen Cat 6A)
Heb bijna alles al behalve de sc kabels maar die staan klaar in de bestellijst
Tranceiver heb ik al en geprobeerd werkt prima.

Er moet toch een soort van adapter zijn die poe+ en utp naar sc glasvezel en anders doe ik met de EdgeSwitch 8 150 w poe+ sluit ik op de wandcontactdoos met 2 keystones utp en sc glasvezel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31

CyBeRSPiN

sinds 2001

boomer21 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 14:47:
[...]

niet omdat moet maar omdat kan ,heb ik nu ook werkend
Wordt wel een hele lelijke oplossing dan tov het gewoon op de normale manier doen via UTP.
Zelf weten natuurlijk als je perse wilt kunnen zeggen dat je intern glas in huis gebruikt, maar elegant is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
OJa dit zoek ik maar is wel poe+ ?kan zou snel niet vinden. Han naleving gezocht bij unifi fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
Zal ik overwegen is idee .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
Zoiets zocht ik.
Die microtik zie ik die werkt die heeft poe at
Dank je wel voor het advies ga er over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
Is ook idee ga er over nadenken.dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@boomer21 Er kan natuurlijk heel veel maar het wordt niet altijd perse beter van. Gezien het feit dat je hier de vragen stelt en niet in staat bent dit zelf op te zoeken of te bedenken is het niet aan te raden. Je introduceert namelijk heel veel componenten in je netwerk met ieder een potentieel falen. Als je converters gaat gebruiken zijn die meestal ook max 1 Gb dus is snelheidswinst ver te zoeken.
Als je meerwaarde in beheer en snelheid wilt maak een POE+ of ++ netwerk met als het kan centrale stroomvoorziening.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
Frogmen schreef op zondag 31 maart 2024 @ 16:03:
@boomer21 Er kan natuurlijk heel veel maar het wordt niet altijd perse beter van. Gezien het feit dat je hier de vragen stelt en niet in staat bent dit zelf op te zoeken of te bedenken is het niet aan te raden. Je introduceert namelijk heel veel componenten in je netwerk met ieder een potentieel falen. Als je converters gaat gebruiken zijn die meestal ook max 1 Gb dus is snelheidswinst ver te zoeken.
Als je meerwaarde in beheer en snelheid wilt maak een POE+ of ++ netwerk met als het kan centrale stroomvoorziening.
Klopt bijna allemaal wat je zegt maar heb zoals ik zei het meeste al binnen en getest met een proef opstelling,
En omdat we sinds een tijdje glasvezel lijn hebben en dit rechtstreeks op de unifi router sfp poort(zonder modem of router van de provider)via vlan 2009 werkt. Leek het me dit leuk om binnenhuis dit door te trekken.

En wat dat betreft heeft cyperspin gelijk: Zelf weten natuurlijk als je perse wilt kunnen zeggen dat je intern glas in huis gebruikt, maar elegant is anders.

Dus falen gaat niet gebeuren en die converters zijn volgens mij ook wel in de 10gb en 28 gb uitvoering maar heb nu een blauwe en gele dit is de blauwe uitvoering om een voorbeeld te noemen.

https://www.qsfptek.com/product/99320.html

Maar de vraag was dus is er een adapter die van sc glasvezel gaat naar poe+ utp en die heeft dukebox beantwoord, en daar ging om dus ik ben nun heel blij , als jij vindt dat ik zo”n vraag niet mag stellen sorry daarvoor Maar dan heeft dit forum volgens mij ook geen zin want in principe kan je alles vinden.( heb toch een tijdje gezocht )
Dus volgens mij kan er een slotje op wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:06
Tja lijkt me een prima oplossing om een utp kabel voor alleen Poe te gebruiken en de data over een glaskabel.
Dus twee kabels plus de nodige converter om een Ap aan te sluiten.
Zelden grotere onzin gezien. |:(

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:13

FreakNL

Well do ya punk?

Even een analogie naar autowegen;

Wij gebruiken glas voor de snelweg en koper voor de N wegen.

Glas meestal verticaal (van verdieping naar verdieping) en koper horizontaal (naar alle punten op de verdieping). Op elke verdieping dus een distributieswitch die onderdeel is van de glas-snelweg en waar de afslagen van de N wegen opzitten. En evt nog desktop switches voor de b-weggetjes…

In een woonhuis of kleiner kantoor zie ik weinig use-case voor glas. Meestal is dan 1 centrale switch handiger met gewoon koper naar alle punten.

Ik heb hier een distributiepunt in de meterkast (switch) en op zolder (switch). Daartussen ligt koper. Maar dat zou ook glas mogen zijn. Maar naar de endpoints? Nee, liever gewoon koper.

[ Voor 67% gewijzigd door FreakNL op 01-04-2024 10:16 ]

Pagina: 1