Kan nvidea driver niet installeren op nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetjens1988
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-01 08:37
Beste Tweakers

Aangezien ik geen master heb in computers, software en dergelijke, ben ik hier gekomen omdat ik probleem ondervind met het instaleren van de nvidia drivers van mijn zojuist aangeschafte nieuwe pc.

het gaat om windows 10, de grafische kaart is de nvidia 4070 ti super.
ik heb de driver gedownload op de officiele nvidia site, bij installeren krijg ik deze melding
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0pQGT6_DPc9JZIHzksIvz_tnnpg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7iErMTzybV6u2CPKp2KBjd5t.png?f=user_large

ik vind dit vreemd(naar mijn inzien), want ik heb via de windows update knop alle laatste windows updates gedownload en geinstaleerd, nu geeft hij dus aan dat er geen verdere updates meer zijn en dat mijn systeem up to date is.
Hoe kan het dan zo zijn dat ik toch deze melding krijg van dat mijn versie niet up to date is, zoals te zien in het screenshot.
Als er iemand is die weet wat er aan de hand is, of hoe ik het probleem kan oplossen, dan hoor ik het graag!
Alvast bedankt! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:08
Je hebt zeker niet de laatste versie van Windows 10:
Windows 10 November Update (also known as version 1511 and codenamed "Threshold 2") is the first major update to Windows 10 and the second version of the operating system. It carries the build number 10.0.10586.
Je hebt een versie uit November 2015.

Waarom ben je in hemelsnaam begonnen met zo’n oude versie en heb je geen recente iso gedownload? Of is hij zo voor je geïnstalleerd?

[ Voor 4% gewijzigd door White Feather op 31-03-2024 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Waarom überhaupt Windows 10 dat over 1.5 jaar out of support raakt. Op een nieuw systeem knal je toch lekker Windows 11 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetjens1988
dat was de windows die ik had liggen, nog van mijn oude pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:16
Download de laatste Windows 11 en zet die op een usb stick.
Installeren met je windows10 licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blom1986
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 31-03-2024
Ik zou lekker Windows 11 downloaden en installeren, bijvoorbeeld zoals D-dark zegt via een USB met een ISO. Windows 11 is namelijk een upgrade van Windows 10, dus je kunt zelfs je OEM licentie van 10 gebruiken om de nieuwe Windows 11 te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetjens1988
Blom1986 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 13:28:
Ik zou lekker Windows 11 downloaden en installeren, bijvoorbeeld zoals D-dark zegt via een USB met een ISO. Windows 11 is namelijk een upgrade van Windows 10, dus je kunt zelfs je OEM licentie van 10 gebruiken om de nieuwe Windows 11 te installeren.
Windows geeft nu aan dat het niet kan worden geactiveerd omdat het al op mijn oude pc staat.. ik kan niet upgraden zonder te activeren, tenzij ik een nieuwe licentie koop... lekker duur ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetjens1988
White Feather schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:47:
Je hebt zeker niet de laatste versie van Windows 10:

[...]

Je hebt een versie uit November 2015.

Waarom ben je in hemelsnaam begonnen met zo’n oude versie en heb je geen recente iso gedownload? Of is hij zo voor je geïnstalleerd?
heb ondertussen de laatste windows 10 versie geinstaleerd. dus de oude versie is nu geen probleem meer, heb nu ook een windows.old mapfolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
wetjens1988 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 13:34:
[...]

Windows geeft nu aan dat het niet kan worden geactiveerd omdat het al op mijn oude pc staat.. ik kan niet upgraden zonder te activeren, tenzij ik een nieuwe licentie koop... lekker duur ook.
Dan koop je voor een paar euro op een of andere shady website een licentie. 't zal werken, vraag is alleen hoelang en natuurlijk blijft het morale aspect waar de licentie vandaan komt staan. Lekker goedkoop, dat wel.

Mijn voorkeur zou wel een retail licentie zijn. Home kost 145 euro. Die kun je ook meenemen naar een nieuwe PC. Je doet meerdere jaren met één licentie. Dus kosten vallen erg mee. En het voordeel is dat het blijft werken.

Ik neem aan dat je uiteindelijk toch updates wil ontvangen, omdat je anders wel erg vulnerable wordt voor malware en andere ongein. Dus niet activeren lijkt me sowieso geen optie. Grijze licentie is dus altijd beter dan niks, maar ik zou gewoon de 145 euro lappen.

[ Voor 6% gewijzigd door hoi1234 op 31-03-2024 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetjens1988
Op mijn oude pc kreeg ik de optie voor n gratis upgrade, maar dat ging niet omdat mijn systeem niet compatibel genoeg was, met andere woorden, systeem was niet goed genoeg voor windows 11, en nu heb ik een gloednieuwe pc met goede specs, en kan ik vervolgens niet gratis upgraden, omdat ik mijn windows 10 licentie nu dubbel in gebruik heb (staat dus ook nog op mn oude kast die ik nu niet meer gebruik) ik kon er niets aan doen dat mijn vorige pc windows 11 niet aankon, ik heb dus nooit gratis gebruik kunnen maken van de upgrade, maar nu moet ik wel 145 euro betalen voor een nieuwe licentie, dit stinkt!

[ Voor 33% gewijzigd door wetjens1988 op 31-03-2024 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ik zou aanbevelen een key via de grijze kanalen te bemachtigen. Dat kost enkel een tientje. Ik heb dat al regelmatig gedaan en aanbevolen en het werkt elke keer. (Bv: royalcdkeys)

De windows.old map kun je verwijderen met schijfopruiming.

Als je nu een retail windows licentie hebt kun je deze misschien verhuizen. OEM kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:25
wetjens1988 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 16:08:
Op mijn oude pc kreeg ik de optie voor n gratis upgrade, maar dat ging niet omdat mijn systeem niet compatibel genoeg was, met andere woorden, systeem was niet goed genoeg voor windows 11, en nu heb ik een gloednieuwe pc met goede specs, en kan ik vervolgens niet gratis upgraden, omdat ik mijn windows 10 licentie nu dubbel in gebruik heb (staat dus ook nog op mn oude kast die ik nu niet meer gebruik) ik kon er niets aan doen dat mijn vorige pc windows 11 niet aankon, ik heb dus nooit gratis gebruik kunnen maken van de upgrade, maar nu moet ik wel 145 euro betalen voor een nieuwe licentie, dit stinkt!
Wat stinkt er precies?
Welke versie heb je op je oude pc staan? een OEM versie of een los aangeschafte windows (retail versie)?
In geval van 2e heb je het recht om hem mee te nemen naar je nieuwe pc. Is het een OEM versie dan heb je gewoon pech want daar heb je tenslotte niet voor betaald en dan stinkt er ook helemaal niets.

https://www.kapilarya.com...dows-10-license-installed
Lees dat even hoe je kan checken welke versie op je oude pc staat.
Ik denk echter dat je een OEM versie hebt op je oude pc, anders krijg je volgens mij niet de melding die je hebt gekregen bij het invoeren van de licentie code op je nieuwe pc.

[ Voor 14% gewijzigd door Arjant2 op 31-03-2024 22:12 ]

Pagina: 1