Makita - E-11689 boor en bitset roest

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:14
Voor mijn vader en mijzelf had ik de Makita - E-11689 boor en bitset gekocht. Zit van alles in, exact wat we zo nu en dan nodig hebben. Prijs was rond de €75 per set, ook prima!

Alleen: de bitjes beginnen nu na een maand enorm te roesten. Dit lijkt mij verre van normaal. Mijn garage is geïsoleerd. Ik heb ook bitjes van een ander merk die niet afgesloten in de doos zitten en die zien er nog als nieuw uit.

Weet iemand wat er aan de hand is? Heb de set retour gemeld, maar als dit eenvoudig is op te lossen houden we de set uiteraard liever..

Beste antwoord (via turkeyhakan op 31-03-2024 09:26)

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 17:42
Sommige bitjes/ merken zijn verchroomd die roesten niet, wel stuk duurder.
Olie: wat ik maar kan vinden; siliconen olie, WD 40, olie voor sloten, als het maar dun is.

[ Voor 38% gewijzigd door natural colour op 31-03-2024 09:27 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• natural colour
Bitjes zijn van puur staal, en dat gaat makkelijk roesten... de andere bitjes zijn mss verchroomd o.i.d.
Bitjes licht ge-olied houden, of in droge lucht (woonkamer) bewaren.
Ik spuit dan wat olie over de bak met bitjes.

Makita heeft de Naam van altijd hoge kwaliteit, maar dát mag je gerust vergeten.

[ Voor 19% gewijzigd door natural colour op 31-03-2024 09:24 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
natural colour schreef op zondag 31 maart 2024 @ 09:19:
Bitjes zijn van puur staal, en dat gaat makkelijk roesten... de andere verchroomd o.i.d.
Bitjes licht ge-olied houden, of in droge lucht (woonkamer) bewaren.
Ik spuit dan wat olie over de bak met bitjes.
Dus het maakt niet uit welk merk bitje je koopt? Ze roesten allemaal op termijn?

Hoe krijg ik die roest er af? En welke olie gebruik je om ze te behandelen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
Olie: wat ik maar kan vinden; siliconen olie, WD 40, olie voor sloten, als het maar dun is.

[ Voor 38% gewijzigd door natural colour op 31-03-2024 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
natural colour schreef op zondag 31 maart 2024 @ 09:25:
Ah, oké. Goed om te weten! Thanks! Deze set gaat dan retour, en gaan we op zoek naar een vergelijkbare set met verchroomde bitjes. Tips? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Een beetje roest op wat bitjes?
Goh, wat errug... Gewoon zorgen dat je ze vaak gebruikt met vettige handjes. :+

Vind het veel belangrijker dat ze goed passend zijn en niet van dat zachte materiaal gemaakt zijn.

Maar verchroomde bitjes (dus met een glimmend chroomlaagje, wat er altijd af zal gaan door de mechanische belasting) ken ik eigenlijk helemaal niet.
Hooguit chroom vanadium als kenmerk. Maar da's wel wat anders.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• natural colour
De stalen bitjes zijn veelal beter van kwaliteit dan de roestvrije uitvoering, vorig jaar kreeg ik bij elke doos RVS schroeven een RVS bitje.. wat een pruts/ Alie expres kwaliteit was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
@ehtweak, we gebruiken ons gereedschap heel zelden. Hooguit een paar keer per jaar en mogelijk worden sommige bitjes nooit gebruikt. Daarom leek ons zo'n set wel handig. Zit alles in, en gewoon betaalbaar.

Is dit normaal, na één maand? Deze afbeelding is van mijn vader, die zijn Makita doos binnen heeft bewaard. Die van mij staat in de geïsoleerde garage, maar toont ook al tekenen van roest. Als dit normaal is, en te verwijderen is, én te voorkomen is door te oliën, doe ik dat met alle plezier!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rxy4WzYHKxigCriyC5dqvfO8hjU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MquoNzI38wZUZx3yUYHQyS2T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

turkeyhakan schreef op zondag 31 maart 2024 @ 09:59:

Is dit normaal, na één maand? Deze afbeelding is van mijn vader, die zijn Makita doos binnen heeft bewaard. Die van mij staat in de geïsoleerde garage, maar toont ook al tekenen van roest. Als dit normaal is, en te verwijderen is, én te voorkomen is door te oliën, doe ik dat met alle plezier!
Tja, wat is 'normaal'?

Woon je soms aan de kust? Ik heb zelf jarenlang in Vlissingen gewoond en daar roest gewoon alles, zelfs al staat het in een droge schuur. Zoute lucht is een heerlijke corrosieaanjager. >:)

Wil je dat dit soort gereedschap niet roest? Helemaal roestvrij is altijd lastig. Maar dan zul je het bijvoorbeeld direct bij de koop, moeten invetten. Dus een vette lap met olie/vettigheid pakken en alles flink door die doek halen. Opbergen en niet met je handen aankomen.
Huidafscheiding veroorzaakt ook wel eens roest. Soms zie je gewoon roestplekken met een vingerafdrukpatroon.

Aan de andere kant heb ik steek-/ringsleutels van Gedore en die roesten al >30 jaar niet. En liggen gewoon in onze onverwarmde garage.

Vaak is het wel zo, dat hoe harder het materiaal (en brosser), des te eerder het vaak gevoelig is voor roest.
Heb ook wel eens van, enigszins goudkleurige bitjes gehad (diverse merken) en die roesten idd niet.
Maar de pasmaat vond ik niet top.
Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: https://media.cdn.bauhaus/m/763142/12.webp

Maar nogmaals, wat is er zo erg aan wat roest d'rop?
Gewoon een vette lap pakken, desnoods een beetje WD-40 erop sproeien en flink wrijven.

[mijmer mode on]
ehtweak denk nog terug aan de oude tijden waarbij veel gereedschap altijd vettig in de verpakking zat.
En/of verpakt in waxpapier.
Toen degelijkheid en functionaliteit vóór de 'looks' gingen... :+
[mijmer mode off]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
ehtweak schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:09:
[...]

Tja, wat is 'normaal'?

Woon je soms aan de kust? Ik heb zelf jarenlang in Vlissingen gewoond en daar roest gewoon alles, zelfs al staat het in een droge schuur. Zoute lucht is een heerlijke corrosieaanjager. >:)

Wil je dat dit soort gereedschap niet roest? Helemaal roestvrij is altijd lastig. Maar dan zul je het bijvoorbeeld direct bij de koop, moeten invetten. Dus een vette lap met olie/vettigheid pakken en alles flink door die doek halen. Opbergen en niet met je handen aankomen.
Huidafscheiding veroorzaakt ook wel eens roest. Soms zie je gewoon roestplekken met een vingerafdrukpatroon.

Aan de andere kant heb ik steek-/ringsleutels van Gedore en die roesten al >30 jaar niet. En liggen gewoon in onze onverwarmde garage.

Vaak is het wel zo, dat hoe harder het materiaal (en brosser), deste eerder het vaak gevoelig is voor roest.
Heb ook wel eens van, enigszins goudkleurige bitjes gehad (diverse merken) en die roesten idd niet.
Maar de pasmaat vond ik niet top.
Zoiets dus:
[Afbeelding]

Maar nogmaals, wat is er zo erg aan wat roest d'rop?
Gewoon een vette lap pakken, desnoods een beetje WD-40 erop sproeien en flink wrijven.

[mijmer mode on]
ehtweak denk nog terug aan de oude tijden waarbij veel gereedschap altijd vettig in de verpakking zat.
Toen degelijkheid en functionaliteit vóór de 'looks' ging... :+
[mijmer mode off]
_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nog even voor de nostalgische gevoelens dan. 8)

Een gewichtensetje wat ik zo binnenkreeg:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50926479783_2f2af13070_c.jpg
OllandScale-04 by Erik Haak, on Flickr

zag er een poosje later zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50927165606_bc883bb9fd_c.jpg
OllandScale-05 by Erik Haak, on Flickr

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltheseFalcon
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Mooi. Is je garage ook geventileerd? Isoleren zonder te ventileren betekent dat vocht niet weg kan.

The stuff that dreams are made of

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
ehtweak schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:28:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe krijg je die roest weg, ga ik dat ook proberen met de bitjes :-) Netjes hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
MaltheseFalcon schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:30:
[...]

Mooi. Is je garage ook geventileerd? Isoleren zonder te ventileren betekent dat vocht niet weg kan.
Ja zeker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• natural colour
ehtweak schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:28:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bewaar je zeker in een schaalmodel van de piramide van Cheops.. alles wat je daarin legt blijft goed: https://anima-una.nl/Piramidekrachten
Uiteraard moet je bitjes ook in een piramide bewaren, blijven als nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:11
Ik ben ook bekend met die sets van Makita en de oppervlakkige roest. Die koffers hebben dan ook eigenlijk niks met makita te maken behalve dan de naam die erop staat (in licentie, of door Makita ergens gekocht in het verre oosten en met eigen verpakking erom)
. Wat ik eraan gedaan heb eigenlijk weinig, heb ook geen zin om telkens vette handen ervan te krijgen. Volgende keer Wera of zoiets dergelijks kopen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Erwin schreef op zondag 31 maart 2024 @ 13:18:
Ik ben ook bekend met die sets van Makita en de oppervlakkige roest. Die koffers hebben dan ook eigenlijk niks met makita te maken behalve dan de naam die erop staat (in licentie, of door Makita ergens gekocht in het verre oosten en met eigen verpakking erom)
. Wat ik eraan gedaan heb eigenlijk weinig, heb ook geen zin om telkens vette handen ervan te krijgen. Volgende keer Wera of zoiets dergelijks kopen zou ik zeggen.
Thanks, ik ga ze terugsturen! Ken je een soortgelijke set van Wera of een ander goed merk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:18

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ik ken deze setjes ook. Inderdaad entry level spul. Ik heb net even gekeken, mijne zijn ook wat roestig. Alleen de makita impact (zwart) bitjes roesten niet. Ook mijn wera setje blijft goed zuiver.

Ik vind het niet zo erg eerlijk gezegd, want inderdaad, als je ze gebruikt is de roest er zo af :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:57
Ik heb ook zo'n set goedkoop ogende Makita bitjes, samen met een elektrische schroevendraaier (DF001D) in een koffer.
Die heeft een jaar in de werkplaats gelegen en nu alweer een jaar in huis, waar het ook niet altijd heel droog is.
Gebruik de set niet erg vaak, maar geen enkel bitje heeft roest.

Wera is wel een goed merk, die hebben ook goede kwaliteit handgereedschap om de bitjes in te steken.
Geen aandelen, maar hier hebben ze een groot assortiment; https://www.weragereedschap.nl/

[ Voor 11% gewijzigd door JukeboxBill op 31-03-2024 14:29 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:47
@turkeyhakan
Het is een schande dat Makita nog steeds haar naam op dit soort zetje laat zetten.
Kort gezegd, het is gewoon troep. Leuk als je niks beters hebt, want een roestig bitje werkt beter dan een keukenmes.
Als je bedenkt dat goede bitjes circa 1 a 2 euro p/s kosten is het niet gek dat setje niet veel soeps is.
Dus als je het terug kan brengen, direct doen.

Tip: bitje en spullen van PB Swiss: https://www.vanopzeelandt...-swiss-tools/pb-bits.html
Op mijn 18e verjaardag een set bitjes gekregen. Inmiddels bijna 20 jaar oud en nog steeds goed. En dat na duizenden schroeven en soms zelfs met een impact schroevendraaier.
Mijn advies, koop van de meest gebruikt bitjes een paar goede (PZ-2 PH-2, TX 10/15/20/25).

Wil je goedkoop gereedschap, bij de LIDL kan je van Parkside vaak prima spullen halen. Zeker niet perfect maar voor het geld gewoon prima.
Zelf heb ik veel van Metabo of Bosch Professional (Blauw) maar voor sommige eenmalige klusjes is Parkside prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 23:39
Vooral irritant als je RVS-schroeven gaat installeren met dit soort bits, gebruik alleen bits met een coating.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:20

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

turkeyhakan schreef op zondag 31 maart 2024 @ 06:55:
Voor mijn vader en mijzelf had ik de Makita - E-11689 boor en bitset gekocht. Zit van alles in, exact wat we zo nu en dan nodig hebben. Prijs was rond de €75 per set, ook prima!

Alleen: de bitjes beginnen nu na een maand enorm te roesten. Dit lijkt mij verre van normaal. Mijn garage is geïsoleerd. Ik heb ook bitjes van een ander merk die niet afgesloten in de doos zitten en die zien er nog als nieuw uit.

Weet iemand wat er aan de hand is? Heb de set retour gemeld, maar als dit eenvoudig is op te lossen houden we de set uiteraard liever..
Die goedkopere setjes van makita of welk merk dan ook roesten idd.

Ik heb 3 van zulke setjes, en die hebben allemaal in meer of mindere mate last van wat vliegroest, iets minder als jouw set want ik heb mijn gereedschap hoog en droog op zolder

https://www.toolmax.nl/ma...rmige-houder-e-00016.html

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Thanks voor alle tips! Eerst maar retourneren en het geld terug krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImLegenJerry
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-05 10:44
Ik heb al een aantal jaar zo'n bitsetje van de action en de bitjes hebben 0.0 roest erop zitten. Ze liggen echter wel op de zolder en niet in een schuur/garage.

Sony A7C II || Sigma 24-70mm F/2.8 DG DN II Art || Sony FE 200-600 mm F/5.6-6.3 G OSS || Fujifilm X-S10 || XF10-24mm F/4 || Viltrox 33mm F/1.4 || Viltrox 56mm F/1.4 || XF80mm F/2.8 Macro || XF100-400mm F/4.5-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:03

Bezulba

Formerly known as Eendje

chrisborst schreef op zondag 31 maart 2024 @ 14:42:
@turkeyhakan
Het is een schande dat Makita nog steeds haar naam op dit soort zetje laat zetten.
Kort gezegd, het is gewoon troep. Leuk als je niks beters hebt, want een roestig bitje werkt beter dan een keukenmes.
Als je bedenkt dat goede bitjes circa 1 a 2 euro p/s kosten is het niet gek dat setje niet veel soeps is.
Dus als je het terug kan brengen, direct doen.

Tip: bitje en spullen van PB Swiss: https://www.vanopzeelandt...-swiss-tools/pb-bits.html
Op mijn 18e verjaardag een set bitjes gekregen. Inmiddels bijna 20 jaar oud en nog steeds goed. En dat na duizenden schroeven en soms zelfs met een impact schroevendraaier.
Mijn advies, koop van de meest gebruikt bitjes een paar goede (PZ-2 PH-2, TX 10/15/20/25).

Wil je goedkoop gereedschap, bij de LIDL kan je van Parkside vaak prima spullen halen. Zeker niet perfect maar voor het geld gewoon prima.
Zelf heb ik veel van Metabo of Bosch Professional (Blauw) maar voor sommige eenmalige klusjes is Parkside prima.
Tjah en dan ben ik de gierige hollander weer die niet begrijpt hoe zo'n bitje 2 euro KAN kosten. Het is misschien 10 cent meer aan materiaalkosten voor bitjes, maar dat is het wel en dan gooien ze er 150% overheen vanwege de naam.. :r

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:49
@turkeyhakan

Eigenlijk kun je er meestal vanuit gaan dat de bitjes/boortjes van Makita, DeWalt, Bosch, of welk ander gereedschapsmerk gewoon ge goedkoopste prutzooi is die er verkrijgbaar is.

Het is zogenaamd chinesium.
De kwaliteit ligt vaak op gamma huismerk niveau.

Nu gebruik ik het op prosumer/semi professioneel niveau, en verwacht meer van gereedschap dan de gemiddelde nederlander die af en toe een ikea meubel in elkaar schroeft.

Bosch heeft onder de bosch robust lijn hele goede/fijne boren.
Hout
Metaal
Steen

En na diverse merken bitsets ben ik nu beland op de Gedore bitset.
Welke kwalitatief erg goed is, doos heeft ook buiten in de regen gestaan.
https://www.bol.com/nl/nl...P-_ygGZi5vEUaAs9pEALw_wcB

Mijn gereedschap ligt overigens ook gewoon in de schuur in de achtertuin. (die in de winter op 10 graden gehouden word)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

turkeyhakan schreef op zondag 31 maart 2024 @ 14:50:
Thanks voor alle tips! Eerst maar retourneren en het geld terug krijgen.
Je stuurt de set terug vanwege de roest?

Hieronder die van mij na 2 jaar gebruik, moet wel zeggen dat de ratel van de bit-houder van discutabele kwaliteit is, dit is een verbeterpuntje voor Mekita

Roest doet niets af aan de werking ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdddTsAUOnBeSN8liJwMQhxdG04=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IheKPRmP0iI0GxO5i9tee3XN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-kX-_40cbdr6dwXbh31XVb-Wguk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NJH0JpFkgo47vbeqsOUJ5RsW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7HP_9a0hXB3Zwi7gb4qrW4BzOnk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yJGq2QCiwKMYyNsESK78sFgf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0gNRTuSP5k79d11ERRxIT5-f_rI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/svGnAmm66vXR9juPee7AfDDY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYB4ccU7Hkaf2a42GicqWfXFkhE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vJqnCpqffoZ5oPjSOcKxOGsc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
ImLegenJerry schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:52:
Ik heb al een aantal jaar zo'n bitsetje van de action en de bitjes hebben 0.0 roest erop zitten. Ze liggen echter wel op de zolder en niet in een schuur/garage.
Ik heb ze ook van de Action en die liggen op dezelfde plek en roesten inderdaad ook niet.. ook niet die van Stanley :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
FRANQ schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:05:
@turkeyhakan

Eigenlijk kun je er meestal vanuit gaan dat de bitjes/boortjes van Makita, DeWalt, Bosch, of welk ander gereedschapsmerk gewoon ge goedkoopste prutzooi is die er verkrijgbaar is.

Nu gebruik ik het op prosumer/semi professioneel niveau, en verwacht meer van gereedschap dan de gemiddelde nederlander die af en toe een ikea meubel in elkaar schroeft.

Bosch heeft onder de bosch robust lijn hele goede/fijne boren.
Hout
Metaal
Steen

En na diverse merken bitsets ben ik nu beland op de Gedore bitset.
Welke kwalitatief erg goed is, doos heeft ook buiten in de regen gestaan.
https://www.bol.com/nl/nl...P-_ygGZi5vEUaAs9pEALw_wcB

Mijn gereedschap ligt overigens ook gewoon in de schuur in de achtertuin. (die in de winter op 10 graden gehouden word)
Thanks voor het delen!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Anoniem: 2080528 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:05:
[...]

Je stuurt de set terug vanwege de roest?

Hieronder die van mij na 2 jaar gebruik, moet wel zeggen dat de ratel van de bit-houder van discutabele kwaliteit is, dit is een verbeterpuntje voor Mekita

Roest doet niets af aan de werking ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die van jou zien er nog netjes uit moet ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:42

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

FRANQ schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:05:
@turkeyhakan

Als je voor de aanbiedingen/standaard gaat wel, ga je voor de betere (bijvoorbeeld slagbits enz) dan niet.
En ja er zijn leveranciers die nog beter materiaal hebben, vraag is alleen haal je het eruit?
Tenzij je natuurlijk gewoon het beste van het beste wil hebben, maar dan kies je toch al een ander merk

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
natural colour schreef op zondag 31 maart 2024 @ 09:19:

Makita heeft de Naam van altijd hoge kwaliteit, maar dát mag je gerust vergeten.
dat denk ik altijd als ik weer een advertentie van de Makita slagschroevendraaier (T25) bitjes voor bij zie komen, doos van 100 stuks..
nu is het niet helemaal duidelijk wat ze dan met de slagschroevendraaier bedoelen... maar goed :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
SMSfreakie schreef op donderdag 4 april 2024 @ 17:58:
[...]

dat denk ik altijd als ik weer een advertentie van de Makita slagschroevendraaier (T25) bitjes voor bij zie komen, doos van 100 stuks..
[sub] nu is het niet helemaal duidelijk wat ze dan met de slagschroevendraaier bedoelen... maar goed :P [/b]
Dit is er één, benodigd óók goede bitjes..
: https://www.toolstation.n...3__giLEAQYASABEgIDdfD_BwE
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zFn_as_qsPexUzq57E0yeSCG17s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DEfrg3QkT5nHvm5xYK2URjaw.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
klopt! dat denk ik er ook altijd bij.. maar:
Afbeeldingslocatie: https://nl.makitamedia.com/afbeeldingen/100_Makita/102_machines/102_1_product/JPG_product/TD111D_C1L0.jpg kan je er ook onder schuiven.... :')

2 totaal verschillende producten... :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:47
Bezulba schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:56:
[...]
Tjah en dan ben ik de gierige hollander weer die niet begrijpt hoe zo'n bitje 2 euro KAN kosten. Het is misschien 10 cent meer aan materiaalkosten voor bitjes, maar dat is het wel en dan gooien ze er 150% overheen vanwege de naam.. :r
Snap ik, klinkt duur 2 euro voor een bitje. Idem voor dure schroeven en het verschil tussen goedkope.
Het verschil in kosten zit vooral in het feit dat hoogwaardig staal echt significant duurder is, de machines die ze moeten vormen veel duurder zijn als het echt nauwkeurig moet zijn. Ook zal de nabewerking om de juiste hardheid daarna te krijgen duurder zijn. Combineer dit met een lage oplage en investering in R&D en je krijgt dit soort prijzen.

Maar ik zou zeggen, ga een houten vlonder bouwen (of een ander project met duizenden schroeven erin). Koop 1 doos goede schroeven (Spack) en 1 bitje van PB-swiss. Daarnaast 1 doos goedkope schroeven en een bitje van 10 cent. Ik ga verzekeren dat je halverwege precies snapt waarom die 2 euro het waard is. ;)
Pagina: 1