Hoekprofiel bevestigen buitengevelisolatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:05
Mijn houten woning is door de vorige eigenaar van de buitenkant helemaal rondom voorzien van Keralit delen.
Ik ben van plan al die delen eraf te halen, rondom 14cm houtvezelisolatie op de gevel te plaatsen en dan de delen weer terug te monteren.
Het Keralit heeft alleen een hoekprofiel op de buitenhoeken. Dat zit nu vast op een houten lat die op de gevel zit. Als daar straks van twee kanten isolatie op die hoek zit, de cirkel in mijn detailtekening, heb ik niks om dat hoekprofiel op vast te zetten.

Is hier een slimme oplossing voor die ik nog niet ken om op die hoek weer een lat vast te zetten zodat mijn hoekprofiel daar weer op vast kan?

Situatie straks:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6h1ImPxo5pGMvvleVFax_1LWiT4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/svoLUPoj81Kjt2PAhLDHJt31.jpg?f=fotoalbum_large

Hoekprofiel:

Afbeeldingslocatie: https://d1hg7qb8v7wj0r.cloudfront.net/m/e9b70a48dc89546c/Image-keralit-hoekprofiel-uitwendig-2802-pure-timbergreen-6009-4000mm.jpg

Tips iemand?

[ Voor 4% gewijzigd door No Hands op 30-03-2024 22:15 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Laatst online: 17:08

H-W

Zou je de houten latten niet terugplaatsen achter de Keralit delen? Eerst een goede dampopen waterkerende folie, dan de latten en daarna de kunststof delen weer bevestigen. Zo krijg je een fijne, geventileerde gevelbekleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:23
Wellicht ook direct even bij de gemeente een check doen, je vergroot het bouw volume als ik het goed begrijp en daarmee zou het vergunningsplichtig kunnen zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
H-W schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 21:55:
Zou je de houten latten niet terugplaatsen achter de Keralit delen? Eerst een goede dampopen waterkerende folie, dan de latten en daarna de kunststof delen weer bevestigen. Zo krijg je een fijne, geventileerde gevelbekleding.
Uiteraard ga ik dat zo doen maar die lat kan ik nergens aan vastzetten, behalve aan isolatie. Dus de vraag is hoe dat normaal wordt opgelost in zo een situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:01
Keraliet kan prima met een goede lijm wel goed doen, ooit was ik niet tevreden en heeft de aannemer het cm voor cm moeten verwijderen

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Laatst online: 17:08

H-W

No Hands schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 22:14:
[...]

Uiteraard ga ik dat zo doen maar die lat kan ik nergens aan vastzetten, behalve aan isolatie. Dus de vraag is hoe dat normaal wordt opgelost in zo een situatie.
Met afstandsschroeven of thules? Houtvezel is te zacht volgens mij om de latten door en door te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:40
Als je je huis 28 cm groter gaat maken dan passen die oude keralit delen natuurlijk niet meer, daar heb je ook rekening mee gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
pman63 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 22:58:
Als je je huis 28 cm groter gaat maken dan passen die oude keralit delen natuurlijk niet meer, daar heb je ook rekening mee gehouden?
Ja hoor, op een gedeelte krijgen we andere bekleding, wat daar af komt kan ik op de rest gebruiken ter aanvulling. En het is gewoon nog nieuw te koop in deze kleurstelling en profielmaten, dus bijkopen kan ook nog.

[ Voor 12% gewijzigd door No Hands op 31-03-2024 07:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BorisErnst
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-06 21:01
Check even het isofinish systeem, pas ook gebruikt en is ideaal, en met het gebruik van de juiste afstandschroeven ook zonder koudebruggen. Nadeel is wel dat deze schroeven vrij prijzig zijn, ergens in de trend van 2 eur pst. En je er best wat nodig hebt.
Andere oplossing is hoekbeugels op de gevel plaatsen met daaraan geimpregneerd 2x3 en daartussen je houtvezelplaat. Maar dan heb je wel koudebruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
BorisErnst schreef op zondag 31 maart 2024 @ 22:16:
Check even het isofinish systeem, pas ook gebruikt en is ideaal, en met het gebruik van de juiste afstandschroeven ook zonder koudebruggen. Nadeel is wel dat deze schroeven vrij prijzig zijn, ergens in de trend van 2 eur pst. En je er best wat nodig hebt.
Andere oplossing is hoekbeugels op de gevel plaatsen met daaraan geimpregneerd 2x3 en daartussen je houtvezelplaat. Maar dan heb je wel koudebruggen.
Top, zal wel een heleboel dure schroeven zijn maar er zat wel een plaatje in de verwerkingsvoorschriften die mijn eigen idee bevestigde hoe ik dit kan gaan doen. Bedankt voor de tip _/-\o_

Pagina: 1