Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Slicer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 20:01
Voor mijn zoontje (12 jaar) zoek ik een smartphone, puur voor zijn bereikbaarheid voor ons als ouders (bellen en whatsapp).

Ik heb een prima werkende, nog mooie Nokia 8.1, alleen daarvan is het scherm gebarsten. Reparatie kost €129.
Keus is nu of dit laten repareren of een simpele budget android smartphone te kopen (niet chinees!). What to do?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Die Nokia 8.1 is al even oud, 2018, dus die zal denk ik end of life zijn. Voor dat geld (of iets meer) zou ik een budget Android kopen die voorlopig nog updates blijft ontvangen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:54
Precies, nu een nieuwe kopen voor 150 euro levert 10x betere prestaties en nieuwe batterij op .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Voor 30€ een nieuwe LCD + digitizer kopen en zelf vervangen (of op V&A kijken voor iemand in de buurt of zelf een vraag V&A plaatsen)?
Als hij jouw oude krijgt leert hij misschien (nog) meer de waarde van spullen en dat je niet zomaar iets nieuws krijgt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Voor iets meer heb je inderdaad een nieuwe Nokia G42 5G of een Samsung Galaxy A15. De Nokia krijgt nog zo'n 2.5 jaar aan beveiligingsupdates en de Samsung 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Slicer
True schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 21:27:
Voor 30€ een nieuwe LCD + digitizer kopen en zelf vervangen (of op V&A kijken voor iemand in de buurt of zelf een vraag V&A plaatsen)?
Als hij jouw oude krijgt leert hij misschien (nog) meer de waarde van spullen en dat je niet zomaar iets nieuws krijgt.
Waar kan ik dit kopen?
Ja het is gewoon jammer dat je een prima telefoon niet meer zou gebruiken puur vanwege de software..

Overigens kan de reparatie al voor €89 heb ik nu gezien.

[ Voor 10% gewijzigd door The Slicer op 31-03-2024 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-05 00:53
Je kan ze op Aliexpress vinden voor een 3-tal euros. Dan heb je glas + een volledige kit om het te vervangen. Een kit met een digitizer bij kost doorgaans wel wat meer. Maar in veel gevallen heb je die niet nodig.

Een glaasje kan je ook altijd zonder problemen vervangen. Maar als je de digitizer mee vervangt dan kan het wel eens gebeuren dat de telefoon dit detecteert en zichzelf vertraagt. Ik heb dit gehad met mijn OnePlus: vervangen lukte prima. Maar na een week begon ik al te merken dat hij dag na dag trager werd. Online las ik dat dit kwam door het zelf vervangen van de digitizer.

EDIT: bovendien kost een nieuw exemplaar van dit toestel 120 euro. 125 euro betalen voor een reparatie is dan ook loco lijkt me...

[ Voor 8% gewijzigd door Opifex op 31-03-2024 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Slicer
Ok, ik ga er vanuit dat alleen het glas kapot is. De digitizer is voor het touch screen?
Pagina: 1