Hallo Mensen.
Ik ben al enige tijd aan het trachten om een Arduino Uno te proggen met een stukje code.
Ik krijg echter steeds de fout dat een Com-9 geblokkeerd is. (dit deed hij daarvoor overigens ook met 6,7 en 8 )
Ik heb van alles geprobeerd.
Een andere UNO, andere kabels, een ander (test) progje, maar ik krijg het niet gedaan met deze laptop.
En daarmee ben ik het punt voorbij dat ik het in de Arduino materie zoek.
Ik heb een andere Arduino Mega aangesloten, welke wel goed werkt.
Ook wanneer ik de onderlinge kabels uitwissel (waarmee ik ook nog eens de kabel als oorzaak uitsluit).
Met of zonder de Mega erbij aangesloten, krijg ik die Uno niet aan het babbelen.
Gaat het het misschien ergens fout in de (beveiligings-)software van mijn laptop?
Sketch uses 924 bytes (2%) of program storage space. Maximum is 32256 bytes.
Global variables use 9 bytes (0%) of dynamic memory, leaving 2039 bytes for local variables. Maximum is 2048 bytes.
avrdude: ser_open(): can't set com-state for "\\.\COM9"
Failed uploading: uploading error: exit status 1
Iemand tips?
Ik ben al enige tijd aan het trachten om een Arduino Uno te proggen met een stukje code.
Ik krijg echter steeds de fout dat een Com-9 geblokkeerd is. (dit deed hij daarvoor overigens ook met 6,7 en 8 )
Ik heb van alles geprobeerd.
Een andere UNO, andere kabels, een ander (test) progje, maar ik krijg het niet gedaan met deze laptop.
En daarmee ben ik het punt voorbij dat ik het in de Arduino materie zoek.
Ik heb een andere Arduino Mega aangesloten, welke wel goed werkt.
Ook wanneer ik de onderlinge kabels uitwissel (waarmee ik ook nog eens de kabel als oorzaak uitsluit).
Met of zonder de Mega erbij aangesloten, krijg ik die Uno niet aan het babbelen.
Gaat het het misschien ergens fout in de (beveiligings-)software van mijn laptop?
Sketch uses 924 bytes (2%) of program storage space. Maximum is 32256 bytes.
Global variables use 9 bytes (0%) of dynamic memory, leaving 2039 bytes for local variables. Maximum is 2048 bytes.
avrdude: ser_open(): can't set com-state for "\\.\COM9"
Failed uploading: uploading error: exit status 1
Iemand tips?