Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:23
Ik zit al een paar weken te twijfelen om een nieuwe koptelefoon aan te schaffen, vooral om af en toe gewoon even lekker te liggen en te luisteren en ik denk vooral via m'n telefoon (S23 Ultra.) Via m'n PC zal ik 'm ook gaan gebruiken, muziek, YouTube, voornamelijk single player games. Voornamelijk thuis, en zo af en toe om mee te nemen op vakantie.

Waar ik als eerste naar keek waren de Sony WH-1000XM4 en 5. Draadloos, ANC, schijnbaar goed geluid wat eruit komt. ANC is niet echt nodig. Draadloos ook niet.

Maar toen ging ik wat verder zoeken en dan lees ik dat draadloos minder goed geluid produceert dan bedrade koptelefoons...

Dan kom ik op Sennheiser HD 660 S, HD 650, HD 490 Pro, Beyerdynamic DT 1990 Pro en nog veel meer om uit te kiezen... Voor elk budget wel iets te vinden.

Wat ik nu gebruik zijn de Philips PH805 (soort budget Sony) en een Steelseries Arctis 7 om te gamen.
Muziek via Spotify en FLAC bestanden op zowel m'n mobiel en pc.

Is er een noemenswaardig verschil tussen bijv. mijn PH805 en de Sony? En wat kan ik verwachten tussen de Sony en bijv. de DT 1990 Pro?

Alvast bedankt _/-\o_

Sony A1II hobby fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:20

Barrycade

Through the...

Maar waarom wil je dan nieuw? Waaraan voldoen je huidige headsets niet, of heb je puur last van GAS. (Gear Acquisition Syndrome).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Barrycade schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:59:
Maar waarom wil je dan nieuw? Waaraan voldoen je huidige headsets niet, of heb je puur last van GAS. (Gear Acquisition Syndrome).
Ja GAS :P

Ben vooral benieuwd of het nou echt zo'n verbetering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-05 14:31

DirtyBird

Praktiserend denker

Het grootste verschil in geluidskwaliteit ga je merken als je voor een open-back koptelefoon gaat. Die hebben alleen wel meer last van geluids'lek' waardoor ze minder geschikt zijn om in het openbaar te gebruiken.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@DutchEZmoder Aankoopadvies doen we in BGK; je topic is bij deze daarheen verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:42
Zoals aangegeven biedt een open-back headphone in de regel een betere geluidskwaliteit, door het technische design lever je over het algemeen wel iets in op het gebied van laagweergave.

Het een en ander hangt af van waar je voorkeur naar uitgaat, wat sowieso vast staat is dat veel dure headphones overpriced zijn en je veel te veel betaalt voor wat je ervoor terug krijgt. Met name wanneer je opzoek bent naar een neutrale geluidsweergave.

Los van de geluidsweergave is draagcomfort een belangrijk punt.

De Philips Audio X2HR/00 biedt veel bang for the buck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Freshouttheoven schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 18:07:
Zoals aangegeven biedt een open-back headphone in de regel een betere geluidskwaliteit, door het technische design lever je over het algemeen wel iets in op het gebied van laagweergave.

Het een en ander hangt af van waar je voorkeur naar uitgaat, wat sowieso vast staat is dat veel dure headphones overpriced zijn en je veel te veel betaalt voor wat je ervoor terug krijgt. Met name wanneer je opzoek bent naar een neutrale geluidsweergave.

Los van de geluidsweergave is draagcomfort een belangrijk punt.

De Philips Audio X2HR/00 biedt veel bang for the buck.
Duidelijk! Ik zal eens kijken naar die Philips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Heb gekozen voor de Hifiman Ananda BT. Open design en toch de optie om met bluetooth te werken, leek me toch wel beter voor als ik gewoon even op bed wil liggen oid. Betere audio kwaliteit als ik de kabel erin stop bij desktop gebruik... Leek me ideaal. Komt als het goed is dinsdag binnen.

Iemand ervaring met deze koptelefoon?

En hoe zit dat met dac's/amp's? Bij draadloos gebruik is dit zinloos las ik, maar heb ik 1 of beide nodig voor echt superieure audio kwaliteit of scheelt het niet heel veel?

[ Voor 3% gewijzigd door DutchEZmoder op 31-03-2024 15:29 ]

• CStation
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-01 13:28
Ik ben ook op zoektocht naar een goede bedrade koptelefoon. Omdat de draadloze niet de audio kwaliteit halen van een bedrade koptelefoon.

Met mijn kale hoofd is het lastig om prijs/kwaliteit een goede koptelefoon te vinden. Ik heb onderstaande getest.

- Audio-Technica ATH-M50X. Subliem geluid, met veel pijn in m'n hart moeten terug sturen omdat ik na een half uur al last kreeg van de druk van de band op mijn hoofd.

- AKG k240 mkii. Heel comfortabele koptelefoon maar heeft weinig tot geen lage toon weergave. Mid en high's zijn goed maar verder komt er weinig diepgang uit en dus ook terug gestuurd.

Momenteel heb ik de Beyer Dynamic DT-770 Pro en Philips Fidelio X2HR besteld om te gaan testen in de hoop in deze prijs range het geluid te vinden dat de Audio-Technica gaf en het comfort van de AKG heeft.

Hoe is jou ervaring tot nu toe met de nieuwe koptelefoon?

Edit: ook nog ervaring opgedaan met dac's/amp's?

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 05:08

Honesty

kattenneus!

DutchEZmoder schreef op zondag 31 maart 2024 @ 15:29:
Heb gekozen voor de Hifiman Ananda BT. Open design en toch de optie om met bluetooth te werken, leek me toch wel beter voor als ik gewoon even op bed wil liggen oid. Betere audio kwaliteit als ik de kabel erin stop bij desktop gebruik... Leek me ideaal. Komt als het goed is dinsdag binnen.

Iemand ervaring met deze koptelefoon?

En hoe zit dat met dac's/amp's? Bij draadloos gebruik is dit zinloos las ik, maar heb ik 1 of beide nodig voor echt superieure audio kwaliteit of scheelt het niet heel veel?
Beetje late reactie misschien maar ik heb 2 hoofdtelefoons eentje voor bedraad en eentje voor onderweg. Mijn idee thuis wil ik open hebben en onderweg gesloten en ik het idee dat ik er toch 2 zo lang mee doe dan wanneer ik er 1 gebruik. (is natuurlijk nonsens, hoofdtelefoon kan jaren meegaan.)

Festina lente

Pagina: 1