Electrische boiler vol water laten wanneer niet in gebruik ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr-schultzz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06 23:02
Ik heb een elektrische boiler (80 liter) in serie staan met de koud-water aanvoer voor m'n verwarmingsketel
Bij voldoende zonneschijn / elektrische opbrengst gaat de boiler aan en krijgt de ketel dus 55 -60 graden water aanvoer en slaat dus niet meer aan.

Dit systeem werkt al een tijdje zonder problemen en naar volle tevredenheid, als de boiler leeg is slaat de ketel alsnog aan maar dat komt zelden voor (allen als je bv in bad gaat) Dus je hebt altijd voldoende warm water tot je beschikking

Een en ander is zo geïnstalleerd dat ik de boiler water-technisch in een bypass kan zetten, het koude water gaat dan weer rechtstreek de ketel in.

Dit doe ik meestal vanaf half oktober tot eind april.

Nou laat ik de boiler altijd vol water staan, in april tap ik hem dan af en spoel hem door voordat ik hem weer in gebruik neem. Mijn geachte was dat alles wat onder water staat ook niet kan corroderen. Dat lijkt ook wel zo te zijn, maar ik blijf me elke keer toch afvragen of het wel goed voor boiler, hygiëne en gezondheid is....

Advies iemand ?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tim123
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:44
Drinkwater nooit stil laten staan, alle bypass kranen verwijderen, dit ivm legionella.
In de genoemde periode gewoon de boiler uitzetten, de doorstroming blijft dan overal goed, maar je gebruikt dan geen elektriciteit meer.