Intergas HR eco 36 weinig warm water

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brx
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-09 00:13
Ik heb het idee dat mijn CV ketel weinig warmwaterdruk geeft. De straal in de douche is niet om over naar huis te schrijven. Nu vraag ik mij af wat het 'kraantje' op de CV ketel doet. Heeft deze mogelijk verband met een mogelijke zwakke straal in de douche? Hij lijkt nu half open te staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nb7JHwAYubfXbPZNfzCTQjbVdDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1XYhQzXSNqSsDBXfYR5Ju4qk.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:03
Wat is de druk van je cv installatie? Ergens moet je een bar meter hebben? Vaak heeft de cv niks te maken met een lage waterdruk in huis.

Mocht die druk wel goed zijn dan kan je even kijken hoe de waterdruk uit bijvoorbeeld je keukenkraan is.

Zelf had ik laatst bij een kraan ineens een pisstraaltje. Bleek ergens het filter verstopt te zitten met een zwart stukje 'doek' of iets anders. Geen idee waar het vandaan is gekomen, maar weggehaald en nu werkt het weer normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brx
Uit de kraan is het ook geen bijster sterke straal. De druk op de cv installatie is 1.6 bar. Daar lijkt het dus niet aan te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:55
CV druk heeft bij Intergas geen invloed. Zolang die hoger dan 0.5 bar is schiet de cv ketel niet in storing en werkt tapwater naar behoren. Tapwater is een eigen spiraal door de wisselaar en werkt los van CV.

Kan zijn dat je inlaatcombinatie dicht zit, dat is idd dat ding die je gemarkeerd hebt. Die draaiknop op de zijkant kan je mee open en dicht draaien. Kijk of die goed open staat. Knop op de voorkant niet aankomen, dan gaat de overstort open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brx
_JGC_ schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:50:
CV druk heeft bij Intergas geen invloed. Zolang die hoger dan 0.5 bar is schiet de cv ketel niet in storing en werkt tapwater naar behoren. Tapwater is een eigen spiraal door de wisselaar en werkt los van CV.

Kan zijn dat je inlaatcombinatie dicht zit, dat is idd dat ding die je gemarkeerd hebt. Die draaiknop op de zijkant kan je mee open en dicht draaien. Kijk of die goed open staat. Knop op de voorkant niet aankomen, dan gaat de overstort open.
Het kan dus geen kwaad hem helemaal open te draaien? Naar links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:55
Brx schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 11:16:
[...]

Het kan dus geen kwaad hem helemaal open te draaien? Naar links?
De knop op de zijkant kan je helemaal opendraaien idd. Jij hebt een afsluitbare inlaatcombinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb je met koud water ook een lullig straaltje? Anders heeft je CV er niet veel mee te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 30-03-2024 12:45 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1