Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Ik heb iets teruggestuurd naar een webwinkel.

In de mail die ik kreeg daarna stond dit:

Hoe betalen wij u terug?
Als u uw aankoopbedrag terugkrijgt, betalen wij het bedrag terug op de manier zoals u uw bestelling bij onze winkel heeft afgerekend. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan nemen wij uiteraard contact met u op.

Ik had met Amex betaald. Deze mail is inmiddels van twee weken terug.

Nu zag ik dus niks op Amex en mail de shop maar eens.

Ik krijg dit terug:
Bedankt voor je bericht aan ons.
Wij hebben het voor je nagekeken, en zien dat het bedrag is terug gestort.
Op 20-03-2024 10:53 en is uitbetaald via mollie

Wat is mollie? Het lijkt een soort Nederlandse Paypal ofzo? Maar ik heb helemaal geen mollie…

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk dan eens in je Inbox en vraag ze om een betaalbewijs? Staat het op je rekening?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark.waarden
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-09 15:51
Mollie is de tussenpartij als je een ideaal betaling doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:52
Ja ik heb ooit een bestelling geplaatst bij een webwinkel.
Toen ik betaald had ging hij niet terug naar de webwinkel.
Geld was wel afgeschreven....

Bestelling was nooit binnengekomen bij de website.
Webwinkel wilde mij niet verder helpen. Ik moest bij mollie zijn....

4x gebeld 6x gemaild..... pas na 2 maanden had ik mijn geld terug. Mollie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Eeum, ik kijk nu nog eens goed in de Amex app..

Het artikel is op 4 december besteld. Nooit opengemaakt. En ja de webwinkel is daarin dus behoorlijk coulant qua retourbeleid

Als ik naar het transactie-overzicht kijk van 6 november tot 6 december zie ik alleen de transactie van de aankoop. Voor de rest niks..

Kijk ik in mijn recente transacties, ook niks.

Ga ik echter zoeken in de transacties zie ik ineens de terugbetaling.. Op 4 december (wat vaag is mijns inziens).... Maar dan nog, ik kan die creditering dus alleen vinden als ik de zoek-functie gebruik..

Beetje vaag.. Ik moet even kijken of dit goed gaat.. Maar de webwinkel lijkt het goed gedaan te hebben... Ik zou alleen dat bedrag in de huidige transacties terug verwachten.

[ Voor 56% gewijzigd door FreakNL op 29-03-2024 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:04
Mollie is een payment provider, net als bijvoorbeeld Adyen.
Zit er dik in dat het op je Amex overzicht niet met de naam van de webshop staat maar wél met een Mollie referentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

FreakNL schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:31:
Eeum, ik kijk nu nog eens goed in de Amex app..

Het artikel is op 4 december besteld. Nooit opengemaakt. En ja de webwinkel is daarin dus behoorlijk coulant (retourbeleid 120 dagen)

Als ik naar het transactie-overzicht kijk van 6 november tot 6 december zie ik alleen de transactie van de aankoop. Voor de rest niks..

Kijk ik in mijn recente transacties, ook niks.

Ga ik echter zoeken in de transacties zie ik ineens de terugbetaling.. Op 4 december....

Beetje vaag.. Ik moet even kijken of dit goed gaat.. Maar de webwinkel lijkt het goed gedaan te hebben... Ik zou alleen dat bedrag in de huidige transacties terug verwachten.
Het kan natuurlijk zijn dat het nog een reservering was en dat de betaling geannuleerd is, waardoor het op 4 dec weer 'bijgeboekt' is. Mollie is een payment provider.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Als ik de huidige CC transacties (van deze periode) bij elkaar optel en dat vergelijk met wat mijn huidige "schuld" is (volgens de app) dan mis ik precies het bedrag wat ik teruggekregen heb van de webwinkel. Dus het klopt allemaal.. Beetje vaag dat ik dan dat bedrag (creditering) alleen terug kan vinden door actief te zoeken...

Het is dus opgelost.. Dank voor alle suggesties en opheldering :)

[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 29-03-2024 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:51

SambalBij

We're all MAD here

FreakNL schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:31:
Nee, want er is geen huidige transactie. :P
Ze hebben niet, zoals met een bankbetaling bijvoorbeeld, het bedrag aan je terug overgemaakt. Wat ze hebben gedaan, en wat ook vrij normaal is met creditcards, is de originele transactie (van 4 december) gerefund/gereversed.
Heel die afschrijving heeft nu achteraf gezien nooit plaatsgevonden ;)

Dat kan te maken hebben met bijvoorbeeld aankoopverzekering die je bij je CC hebt. Zouden ze het bedrag als nieuwe transactie terug hebben gestort, dan zou je in principe nog steeds de originele transactie hebben kunnen betwisten en laten terugboeken door AmEx. Dat kan nu niet meer, omdat dat nu reeds gebeurd is,

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
SambalBij schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:39:
[...]

Nee, want er is geen huidige transactie. :P
Ze hebben niet, zoals met een bankbetaling bijvoorbeeld, het bedrag aan je terug overgemaakt. Wat ze hebben gedaan, en wat ook vrij normaal is met creditcards, is de originele transactie (van 4 december) gerefund/gereversed.
Heel die afschrijving heeft nu achteraf gezien nooit plaatsgevonden ;)

Dat kan te maken hebben met bijvoorbeeld aankoopverzekering die je bij je CC hebt. Zouden ze het bedrag als nieuwe transactie terug hebben gestort, dan zou je in principe nog steeds de originele transactie hebben kunnen betwisten en laten terugboeken door AmEx. Dat kan nu niet meer, omdat dat nu reeds gebeurd is,
Niet helemaal waar want ik had voor 110 euro besteld en voor ongeveer 30 euro teruggestuurd.. (details)..

De originele transactie staat er ook nog gewoon en daar is niks aan veranderd...

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 28% gewijzigd door FreakNL op 29-03-2024 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:51

SambalBij

We're all MAD here

Partial refund ;)
(Je kunt nu nog voor 80 euro betwisten bij AmEx)

Het is ook allemaal wel iets gecompliceerder, maar de voornaamste reden van wat je ziet gebeuren is wel dat die refund onderdeel is cq. gerelateerd is aan die originele transactie uit december, en geen losse nieuwe overboeking is.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:14
Bij de ene winkel vindt de restitutie op dezelfde dag plaats als de originele betaling, bij de ander een recente datum. Best vervelend, want soms denk je ten onrechte dat je creditering nog niet is verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Doel gehaald al is er genoeg info over Molllie te vinden.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.