Unifi Protect: Live only, maar muted

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hallo,

Sinds UniFi Protect versie 3.0.22, biedt Ubiquiti weer een Live-Only role (https://community.ui.com/...e5-4d90-b270-1d2d1119a349).

Da's uiteraard interessant om mensen toegang te geven tot de camera, zonder dat ze de recordings kunnen bekijken. Maar nu vraag ik me af of er ook een mogelijkheid is om de Live-Only role nog verder te beperken door het geluid uit te schakelen, zonder dat de Live-Only user dit zelf weer kan aanzetten.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Niet online
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iva Wonderbush
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:42
Als je een microfoon uit zet kan deze alleen met een fysieke reset ingeschakeld worden.

Nadeel is jij kan dan ook niks horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Niet online
Ja, dat heb ik gelezen (is blijkbaar omwille van bepaalde privacywetgeving). Ik wil echter een opstelling bereiken waar, als de bewoners thuis zijn, geen geluid opgenomen wordt, maar wanneer we afwezig zijn, het geluid wél wordt opgenomen.

Ik kan het volume wel op 0 zetten adhv een HomeAssistant automatisatie bij thuiskomt en hoger bij vertrek, maar ik wil ook vermijden dat er meegeluisterd kan worden door anderen.

Concreet: gezin met kinderen. Wil vermijden dat (slimme) kinderen via de camera’s de gesprekken van de ouders in een andere ruimte kunnen volgen ;)