Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:33
Heb inmiddels al 3 jaar een iPhone en sinds kort is mijn vriendin ook over op een iPhone. Leek me het ideale moment om meer in het ecosysteem te duiken.

Omdat ze Android telefoon had hadden we onze familie foto’s in Google Photos. Daar willen we van af en zijn aan het migreren naar iCloud photos. Hebben het 200gb abonnement.

Het was een heel gedoe maar het is me gelukt om onze volledige library om te zetten naar Apple. We gebruiken de shared library functie voor familie foto’s.

Leek ons nu ook eigenlijk het ideale moment om een grote opkuis te doen door de foto’s. Hebben ongeveer 7k foto’s in onze library maar vele zijn gelijkaardige foto’s en wouden de betere hiervan behouden. Enkel is het voor ons een beetje moeilijk om dit voor elkaar te krijgen.

We zitten nog niet diep in het ecosysteem en hebben dus enkel 2 iPhones en een Apple TV. Verder wel laptops met Windows dus dacht het hier mee te beheren. Het loopt alleen niet vlot hoe we het zouden willen.

Via iCloud.com website: wel mogelijk om foto’s te verwijderen, niet mogelijk om foto’s van privé naar shared library te verplaatsen.

Via iCloud Windows tool: wel mogelijk om foto’s van privé naar shared library te verplaatsen maar verwijderen lijkt enkel lokaal te zijn?? Ben een uur bezig geweest met foto’s te verwijderen via de Windows tool (verkenner -> delete foto). Ze zijn dan lokaal wel maar ze blijven wel op iCloud.

Beste manier is dus op de iPhone zelf maar persoonlijk niet zo’n grote fan om 7k foto’s te managen via klein scherm.

Zijn er alternatieven die ik over het hoofd zie om dit wel goed te managen zonder een MacBook of iPad aan te schaffen? 🙈 (al gaan beide waarschijnlijk er ooit van komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:10
Het werkt een beetje buggy .

Ik weet niet of je Widows10 of 11 hebt maar als je in W11 iCloud koppelt aan de Windows Foto-app werkt in ieder geval bij ons op meerdere laptops de sync in beide wegen goed. Foto weg van laptop is ook foto weg in de iCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Dennisdn schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 06:52:
Het werkt een beetje buggy .

Ik weet niet of je Widows10 of 11 hebt maar als je in W11 iCloud koppelt aan de Windows Foto-app werkt in ieder geval bij ons op meerdere laptops de sync in beide wegen goed. Foto weg van laptop is ook foto weg in de iCloud.
Klopt, heb Windows 11 en ook eens die nieuwe Windows foto app gebruikt. Maar dan kan ik niet de foto aanduiden als “shared-library” foto.

Lijkt alsof ze het bewust half maken als je niet via Apple device het beheert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:41

Barrycade

Through the...

Tja zou zeggen "welkom" in het Apple ecosysteem ga alvast maar kijken naar een Mac en watches.

Apple en Windows zijn geen vrienden en zullen dat niet worden. Waar Google en Windows in de meeste gevallen prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Barrycade schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:30:
Tja zou zeggen "welkom" in het Apple ecosysteem ga alvast maar kijken naar een Mac en watches.

Apple en Windows zijn geen vrienden en zullen dat niet worden. Waar Google en Windows in de meeste gevallen prima werken.
Dat je windows apps niet ondersteund kan ik misschien nog ergens begrijpen.
Maar lijkt me niet onnuttig om de webapp (icloud.com) te voorzien van alle functionaliteit.

Enige wat ik mis is om een foto van personal library naar de shared library over te zetten.
Je kan al kiezen om bepaalde personal, shared of beide te tonen. Lijkt me dus niet zo moeilijk om dit ook gewoon dan te voorzien.

Achja.. nog 2 jaar te doen en de foto's hebben een opkuis gehad. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:46
Heel simpel, apple kan ook duplicaten vinden, en de beste versie gebruiken. Dan zul je in photos onder albums en dan dubbele onderdelen, hierin zou je deze kunnen terug vinden. Als de toestellen het ook zo vinden.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Pagina: 1