Wat is een goeie PC desktop voor € 1000,- tot max 1200,-?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Edbos
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 26-06 16:48
Ik heb nu al 9 jaar een computer van Mycom met Windows 10 maar hij krijgt steeds meer kuren.
Ik zoek een vervanger met Windows 11.
Ik wil Office draaien en een oude versie van Photoshop en een groot medisch programma. Verder moet hij vlot op het internet zijn.
Mijn ouwetje had een Intel i7 met 3,5 GHz en een werkgeheugen van 4 Gb en een SSD geheugen van 112 Gb. Dat was meer dan genoeg. Ook voor mijn foto's.

De visuele kaart was Nividia Ge-force 210. Niks bijzonders maar goed genoeg. Dus het hoeft allemaal niet beter.

Op mediamarkt hebben ze bijvoorbeeld een AcerAspire TC-1760 i7-12700F voor € 1022,- maar Acer klinkt niet goed voor mij. Was vroeger het merk van Dixon en had geen goeie naam.

Weet u iets beters? Liefst te kopen bij Mediamarkt, Coolblue of Bolcom oid. Het mag zo'n € 1000,- tot 1100,- kosten.

Alvast bedankt!!!

Beste antwoord (via Edbos op 29-04-2024 13:27)

• Adiposed
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20:37
Eens met bovenstaande. Als het niet perse beter hoeft, waarom dan 1000 euro uitgeven? Zoiets als dit voldoet al prima verwacht ik: uitvoering: Paradigit Home & Office Advanced AMD. Mocht je toch iets krachtiger willen zou deze een wat betere optie kunnen zijn: uitvoering: Paradigit Home Office Performance AMD.

[ Voor 29% gewijzigd door Adiposed op 29-03-2024 23:13 ]

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je nu nog genoeg hebt aan je pc van 9 jaar terug is een instappertje van nu ook dikke prima. Waarom 1000+ euro stuk slaan?

Acties:
  • Beste antwoord

• Adiposed
Eens met bovenstaande. Als het niet perse beter hoeft, waarom dan 1000 euro uitgeven? Zoiets als dit voldoet al prima verwacht ik: uitvoering: Paradigit Home & Office Advanced AMD. Mocht je toch iets krachtiger willen zou deze een wat betere optie kunnen zijn: uitvoering: Paradigit Home Office Performance AMD.

[ Voor 29% gewijzigd door Adiposed op 29-03-2024 23:13 ]

• Edbos
@ br00ky en Adiposed.
Bedankt voor jullie reacties. Sorry dat ik zo eigenwijs ben maar ik kies toch voor wat zwaarder materieel. De Paradigit Home Office Ultimate Intel. Soms krijg ik de geest en dan wil ik opeens bijv een video bewerken of foto's met grote bestanden. Dan is het fijn om wat reserve te hebben. Maar dankzij jullie ben ik op het spoor van Paradigit gezet. Ziet er allemaal een stuk beter uit dan Lenovo en Acer van de mediamarkt. Ik hoorde ergens dat Paradigit failliet dreigt te gaan? Een groot nadeel zou zijn dat als het ding defect is, dat ik er dan mee naar Eindhoven moet (ik woon in Den Bosch).
PS klopt niet. Paradigit stuurt een sticker oid om de PC kosteloos naar ze op te sturen.

Waar ik nog mee worstel: ik wil een pakket Office 2021 met Word, Excel, Powerpoint en Outlook. Bij Bolcom €150,- en bij Paradigit€ 200,- Of ziujn er toóch verschillen?

[ Voor 5% gewijzigd door Edbos op 12-04-2024 15:35 ]

• Adiposed
Als je beter wilt moet je daar zeker voor gaan. Ik dacht wel dat de AMD Vega 7 beter is dan de iGpu van Intel. Daarin tegen is de CPU van intel wel beter.

Ik kan verder trouwens nog niet echt iets vinden over Paradigit's toekomst, dus of ze failliet gaan zou kunnen, maar zou ook niet kunnen. Dat is bij elk bedrijf natuurlijk zo.

Offfice 2021 is wel vrij prijzig bij beide bedrijven. Je kunt eventueel ook nog kijken naar een grijze markt code? Bijvoorbeeld hier. Dit brengt wel het risico mee dat de code gedeactiveerd kan worden door Microsoft, dus dat risico moet je willen dragen.

Mocht je (begrijpelijk) willen gaan voor een licentie via Bol of Mediamarkt dan moet je even goed opletten of er in de pakketten ook Outlook inbegrepen is. Bij de Office 2021 voor Thuisgebruik en Studenten versie zit voor zover ik zie geen Outlook. Je zou eventueel wel de gratis versie kunnen gebruiken die in Windows meegeleverd wordt? Dan kun je gaan voor de Office 2021 voor Thuisgebruik en Studenten versie. DIe is overigens voor €149 te koop bij Microsoft.

[ Voor 9% gewijzigd door Adiposed op 29-04-2024 14:51 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:39
Office zou je voor 65 euro per jaar MS365 kunnen nemen (family) of wat goedkoper door een key te kopen. Als je normale prijzen betaald zeg maar, dan zijn het geen grijze codes.
Voordeel is dat je altijd up to date bent, nadeel is dat je jaarlijks betaald. Ikzelf voor ons gezin en mijn ouders en schoonmoeder heb gekozen voor het family abonnement.
Maar om je even een idee te geven.

En je punt over zwaarder gaan kan ik volkomen in mee gaan. Mijn schoonmoeder moest na het overleiden van haar man eigenlijk ook nieuwe hardware hebben omdat alles wat er in huis stond zwaar verouderd was en niet lekker meer werkte. Daar heb ik ook een goede pc voor gebouwd zodat ze daar de komende 10 jaar weer mee vooruit kan.

• Edbos
Ik had een lekker goedkope licentie gekocht voor Office 2021 Home&Business; bij Bol.com: € 90,-. Het was op een goedkope dag want soms zijn ze bij de Bol een paar tientjes duurder. Het was niets dan een kraslot (ik ben nog van de tijd van de CD's). Naar "download-office.com" gaan en dan de code invullen. Werkte niet. 10x geprobeerd maar niks. En bij leverancier Techmaniac alleen een antwoordapparaat. Leek net alsof de licentie illegaal was. Bij azerty besteld voor € 213,-

[ Voor 3% gewijzigd door Edbos op 01-05-2024 15:47 ]

Pagina: 1