Garantie cv ketel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeAcer
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-03-2024
Dag allemaal,

Wij hebben recent een huis gekocht en hier door een erkend loodgieter volledig nieuwe verwarming laten installeren. Hieronder versta ik volgende zaken: radiatoren, waterleidingen en ketel (ViessMann en model 050-W) zijn allemaal vernieuwd.

Nu is de ketel na 4maanden gebruik reeds stuk, bij nazicht door de installateur zou dit komen door een te hoog gehalte van kalk in ons water. Hierdoor willen ze dit niet onder garantie herstellen.

Onze vraag is dus of iemand hier reeds ervaring mee heeft. We weten niet goed welke stappen we kunnen ondernemen, zonder onmiddellijk via de rechtbank te gaan.

Edit: merk en type ketel

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeAcer op 29-03-2024 17:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:20
Wat is er precies aan de hand met de ketel?

Kan aan mij liggen, maar bij hard water is je ketel niet binnen 4 maand kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:29

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Hoe hard is je water? Kijk eens op https://www.waterhardheid.nl

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeAcer
De waterhardheid hier zou 24°F zijn of 13°D

De ketel heeft binnenin blijkbaar een koperen onderdeel waar het water moet doorstromen om te verwarmen, dit onderdeel zou heel gevoelig zijn aan kalk en blijkbaar op 4 maanden tijd volledig stuk zijn door kalkaanslag. (Excuses voor de niet technische uitleg)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 17:29

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Hier is het 10,7dH met een ketel die het al 12 jaar doet.

I call bullshit. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Eventueel een merk/type van je ketel laten weten ?

Maar 4 maanden lijkt me niet dat die dan nu al dicht zit qua kalk. Staat er iets in de specs van maximale water hardheid ?
En wellicht contact zoeken met de fabrikant van de ketel, wellicht kunnen die het verhaal bevestigen danwel iets betekenen, want dit is ook geen goede reclame voor ze.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeAcer
Het merk van de ketel is ViessMann en model 050-W

Staat er iets in de specs van maximale water hardheid ? - Dit vind ik niet onmiddelijk terug in enige technische fiches, hier is ons op voorhand ook niet over vermeld.

We gaan inderdaad zelf ook eens rechtstreeks contact opnemen met de leverancier, maar liefst ben ik al een beetje voorbereid op onze rechten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CptKemel
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-07 20:58
Beetje rare manier om te proberen je af te wimpelen. De installateur weet toch hoe hard het water is in het gebied waar hij/zij een opdracht aanneemt?

Daarnaast: het is niet ongebruikelijk een ketel te vullen met onthard water, daar bestaan mobiele apparaten voor juist voor installateurs. Als je dan (als gebruiker) een beetje "uit de kraan" bij moet vullen om het systeem op druk te houden is dat verder geen enkel probleem.

Edit: volgens Viessmann documentatie is bij dat model de warmtewisselaar van staal? Welk onderdeel zou precies van koper zijn volgens de installateur?
https://www.viessmann.nl/...g-gas/vitodens-050-w.html

[ Voor 43% gewijzigd door CptKemel op 29-03-2024 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
CreativeAcer schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 17:43:
Het merk van de ketel is ViessMann en model 050-W

Staat er iets in de specs van maximale water hardheid ? - Dit vind ik niet onmiddelijk terug in enige technische fiches, hier is ons op voorhand ook niet over vermeld.

We gaan inderdaad zelf ook eens rechtstreeks contact opnemen met de leverancier, maar liefst ben ik al een beetje voorbereid op onze rechten.
Als je er niets over kunt vinden dan kun je dat toch ook aangeven bij je installateur ?

Maar je rechten lijken me vrij duidelijk, je hebt recht op herstel, zeker binnen zo'n korte periode.

(maar gelijk krijgen is een ander verhaal...........)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeAcer
CptKemel schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 17:44:
Beetje rare manier om te proberen je af te wimpelen. De installateur weet toch hoe hard het water is in het gebied waar hij/zij een opdracht aanneemt?

Daarnaast: het is niet ongebruikelijk een ketel te vullen met onthard water, daar bestaan mobiele apparaten voor juist voor installateurs. Als je dan (als gebruiker) een beetje "uit de kraan" bij moet vullen om het systeem op druk te houden is dat verder geen enkel probleem.

Edit: volgens Viessmann documentatie is bij dat model de warmtewisselaar van staal? Welk onderdeel zou precies van koper zijn volgens de installateur?
https://www.viessmann.nl/...g-gas/vitodens-050-w.html
Het zou inderdaad de warmtewisselaar zijn die koper is, maar dat lijkt me dan ook niet te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Ik zou het omdraaien:

Het zal ergens moeten staan dat hij het niet gaat vervangen vanwege het zgn harde water. Laat hem maar aangeven waar dat dan staat in de voorwaarden. Dan praat hij zichzelf waarschijnlijk wel vast.

Als er niet met hem te praten is:
In gebreke stelling sturen, eisen dat er binnen x weken iets kosteloos gefixt wordt en (als je die hebt) je rechtsbijstand inschakelen.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Pagina: 1