Vraag over Subnet en IP-Adres (Trined glasvezel)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-06 13:31
Trined biedt Basic en Premium variant aan voor de glasvezelverbinding.

Het verschil heb ik via de klantenservice vernomen en dat is:

Het grote verschil is dat bij Basis je altijd maar 1 IPv4-adres krijgt en de router werkt op basis PPPoE.

Bij Premium wordt er altijd een Subnet geleverd, standaard met 1 vrij IPv4-adres. Hierbij is gebruik van een eigen router mogelijk en werkt deze op basis van vast geconfigureerde IP-adressen.(Private)

Ik heb de bel horen luiden, maar ik zie het grote voordeel niet.

Wanneer ik een vast IP adres heb, en ik heb daar mijn eigen router achter, dan kan ik doen wat ik wil?
Welk voordeel biedt in het geval van glasvezel het leveren van een subnet?

Kan iemand mij dat uitleggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:25

DataGhost

iPL dev

Voor normale consumenten is er geen noemenswaardig verschil/voordeel dus maakt het niet uit. Lekker voor basic gaan dus. Tenzij je een bepaalde usecase hebt die je hier niet vermeldt en wilt weten of je daar iets anders voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-07 11:17

Belgar

Archmaster ranzige code..

Er is niets aan PPPOE wat ook niet kan werken met een vast adres hoor. Ook hierbij kun je in principe eigen router hebben. Dat is een beslissing van de leverancier, geen technologische beperking.

Grootste voordeel van een vast adres is dat je eigen domein kan draaien zonder dynamisch DNS e.d.

als je geen server gaat draaien is het verschil niet zo groot. Maar een en ander is dus beslissing van een leverancier, geen technisch verhaal

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Dit is een zakelijk abonnement, voor ons bedrijf met 10 man. We willen we eens wat hosten, maar mijns inziens ging dat ook altijd met een gateway-adres en port-forwarding.

Het is nauwelijks meer kosten namelijk.

Wij zijn een IT bedrijf maar meer in softwaredevelopment, en ik zie de toepassing van de subnets niet helemaal dus voelde me al een beetje knullig hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Belgar schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 17:09:
Er is niets aan PPPOE wat ook niet kan werken met een vast adres hoor. Ook hierbij kun je in principe eigen router hebben. Dat is een beslissing van de leverancier, geen technologische beperking.

Grootste voordeel van een vast adres is dat je eigen domein kan draaien zonder dynamisch DNS e.d.

als je geen server gaat draaien is het verschil niet zo groot. Maar een en ander is dus beslissing van een leverancier, geen technisch verhaal
Zou Trinet bij Basic geen vast IP adres leveren? Ik ben niet anders gewend (nu ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:25

DataGhost

iPL dev

IPv4-adressen zijn schaars tegenwoordig, dus daarom word je vaak gewoon in CG-NAT gegooid, waarmee je zelf niks kan hosten. Die kans is bij een zakelijke verbinding kleiner, maar niet afwezig. De meeste klanten kunnen namelijk prima af zonder self-hosting. Meestal is een belletje naar de provider waarbij je aangeeft dat je van buitenaf naar binnen wilt kunnen komen voldoende om je om te laten zetten naar een "normale" verbinding, al dan niet met statisch IP. Dat zou ik toch echt bij de provider zelf vragen in plaats van op Tweakers. Zij zullen dat veel beter weten en ook kunnen vertellen of daar nog verdere kosten aan zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door DataGhost op 29-03-2024 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-07 11:17

Belgar

Archmaster ranzige code..

Voor zakelijk zijn subnets vooral handig als je verkeer wil scheiden wat binnenkomt zonder NAT trucage. Je kan bijvoorbeeld verschillende divisies binnen een bedrijf een eigen range geven.

Het ene adres KAN een vast adres zijn, maar dat kun je beter vragen bij de leverancier. Je kunt beter eerst een wensenlijstje maken en de verschillende diensten die je wil hebben opschrijven en dan besluiten hoe je het op wil lossen.

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Ik weet voldoende. Ik heb geen aanvullende wensen :)
Pagina: 1