Water over toilet rand bij doortrekken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-05 20:21
Hoi,

Afgelopen maandag heeft een loodgieter een nieuwe randloos toilet opgehangen. Het gaat om de Duravit d-neo compact.

Iedere keer bij het doortrekken gaat er flink wat water over de toilet rand. Dit kan niet de bedoeling zijn toch?

Ik heb een geberit up720 inbouwreservoir. Ik heb de spoelstand al op de laatste stand gezet (zelfde werking als een doorstroombegrenzer)

Ik heb er ook een filmpje van gemaakt.
YouTube: water over toilet rand bij doortrekken

Is het wellicht een productiefout of heeft iemand nog tips?

[ Voor 4% gewijzigd door wesley007! op 29-03-2024 16:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-05 10:22

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Ik zou contact opnemen met de loodgieter

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
Flimovic schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:18:
Ik zou contact opnemen met de loodgieter
Hij hangt zoals die hoort te hangen en ook waterpas. Heeft ook gewoon de montagehandleiding gevolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuitseHelm
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 09-10-2024

DuitseHelm

Born at a very young age.

En wat zei de loodgieter?

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Duitse Helm // a.k.a. Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
Dat hij er niks aan kan doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 23:39
@wesley007!
Het water stroomt (nog steeds) te snel en gaat daardoor over de rand.
Geberit doorstroombegrenzer voor inbouwreservoir
De Geberit doorstroombegrenzer is een extra onderdeel die u aan uw reservoir kunt toevoegen om de doorstroom van het water te begrenzen.

Bij een Rimfree wandcloset is het raadzaam om een doorstroombegrenzer aan te schaffen in combinatie met een Geberit inbouwreservoir. Dit voorkomt namelijk het opspattende water dat door de snelheid van het water omhoog komt. Omdat de pot randloos is zal het water een andere weg zoeken en met de doorstroom begrenzer voorkomt u water naast de pot.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
Puch-Maxi schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:29:
@wesley007!
Het water stroomt (nog steeds) te snel en gaat daardoor over de rand.

[...]
Nee helaas kun je een doorstroombegrenzer niet meer op nieuwe inbouwreservoirs (vanaf 2023) installeren. Tegenwoordig kun je de doorstroming zelf al instellen. Zie bijgevoegde foto. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22LP2OAeTbR-MhEnkhPA3uutbCk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/skYY6Nvp6LRq1DxR041gcvNm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 23:39
Helaas niet voldoende terug te regelen dus, even bellen met Geberit.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
Puch-Maxi schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:44:
Helaas niet voldoende terug te regelen dus, even bellen met Geberit.
Ik kan mij haast niet voorstellen dat het aan de inbouwreservoir ligt. De up720 en up320 zijn de meest verkochte inbouwreservoirs. Ik zat eerder te denken aan een productiefout. Had gehoopt dat iemand een zelfde soort ervaring heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:56
Heb je aantal liters ingesteld of de doorstroming (P2)?
Opzich wel benieuwd, ben namelijk aan het kijken naar dezelfde combinatie ivm krappe toiletruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 17:36:
Heb je aantal liters ingesteld of de doorstroming (P2)?
Opzich wel benieuwd, ben namelijk aan het kijken naar dezelfde combinatie ivm krappe toiletruimte
Ik heb beide geprobeerd. 4,5 liter en de schildpad stand (langzaamste stand).

Ik heb voor het eerst een randloze toilet, maar ook voor het laatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:37
Het knalt wel als een tsunami flink in de pot, vooral vanaf de voorkant (waar het water samen komt??)

Ik denk niet dat er teveel water doorheen gaat maar hoe het samenkomt + randloos = gespetter...

Lijkt mij niet handig na een grote behoefte = rennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
LopendeVogel schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:55:
Het knalt wel als een tsunami flink in de pot, vooral vanaf de voorkant (waar het water samen komt??)

Ik denk niet dat er teveel water doorheen gaat maar hoe het samenkomt + randloos = gespetter...

Lijkt mij niet handig na een grote behoefte = rennen
Waren het maar alleen spetters. Maar bij het doortrekken spoelt die het water dus ook over de toilet rand heen en dus niet alleen in de inkeping binnen de pot. Het is ook best wel wat water dat over de rand gaat. Lijkt mij toch echt een productiefout

[ Voor 18% gewijzigd door wesley007! op 29-03-2024 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ik heb dezelfde pot, maar bij mij komt er toch echt een bak minder water uit. Zelf niks ingeregeld btw.

Het water voorin de pot beweegt ook wat raar (van rechts naar links) zoals @LopendeVogel aangeeft. Bij mij is het gewoon een goede straal in de midden van de pot.

[ Voor 50% gewijzigd door souljah1h op 29-03-2024 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-05 22:48
Gaat het om een toilet die door jouw installateur geleverd is of is het een eigen gekochte product?

Als het door installateur geleverd is, dan mag hij dat mooi oplossen.

die toiletten gaan best hard volgens mij zie: YouTube: Duravit ME by Starck Hygiëneflush
Maar die van jou lijkt een stuk krachtiger te zijn, het zou afgesteld moeten worden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
ilaurensnl schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:31:
Gaat het om een toilet die door jouw installateur geleverd is of is het een eigen gekochte product?

Als het door installateur geleverd is, dan mag hij dat mooi oplossen.

die toiletten gaan best hard volgens mij zie: YouTube: Duravit ME by Starck Hygiëneflush
Maar die van jou lijkt een stuk krachtiger te zijn, het zou afgesteld moeten worden lijkt me.
Een eigen gekocht product. De vorige toiletpot was niet goed meer. Het schadeherstel bedrijf heeft afgelopen maandag de toiletpot nieuw uit de doos gehaald en opgehangen. Bij mij komen de stralen uit de zijkanten heel anders lijkt wel dan in het promo filmpje van Duravit.

Maar wat moet er precies worden afgesteld dan? Want ik ik heb de inbouwreservoir al op de zachtste spoelstand gezet en 4 liter per spoelbeurt. Dat wordt aanbevolen door de fabrikant. Ben benieuwd wat er dan nog gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truffeltje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-05 18:22
Wij hadden dat probleem ook.
Mijn vriendin heeft bij de bouwmarkt een "reduceer" ring gekocht, kun je geloof ik in het reservoir plaatsen.

Weet niet of je er wat aan hebt :
https://www.google.com/se...berit+doorstroombegrenzer

[ Voor 29% gewijzigd door Truffeltje op 30-03-2024 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
Truffeltje schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:01:
Wij hadden dat probleem ook.
Mijn vriendin heeft bij de bouwmarkt een "reduceer" ring gekocht, kun je geloof ik in het reservoir plaatsen.

Weet niet of je er wat aan hebt :
https://www.google.com/se...berit+doorstroombegrenzer
Ja dat is dus niet meer mogelijk bij een nieuwe inbouwreservoir van Geberit. Daarin zit al een doorstroombegrenzer ingebouwd die je zelf kan instellen. Zie ook het plaatje hierboven. Ik heb dit al op de laagste stand gezet. Je kunt daarin aan een knopje draaien. Het gaat om dit onderdeel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5H1IKxLaehiYqvamvaBZDhSUZzM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KfoRJSCcxWp6AUZnw7adeaqd.jpg?f=user_large

Of kan je dit eruit 'slopen'?

[ Voor 18% gewijzigd door wesley007! op 30-03-2024 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:38
Vaak zit er bij de pot zon ring die je in de pot kan drukken. Wellicht heeft de installateur die weg gegooid?

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
Makrolon schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 13:09:
Vaak zit er bij de pot zon ring die je in de pot kan drukken. Wellicht heeft de installateur die weg gegooid?
Is dat toevallig zo een ring?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9sjugma8UTYq57azUZ5ZmKodHw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G9gHDZ9a3EFa9HGtgsQ5rXbO.jpg?f=fotoalbum_large

Die lag nog in het toilet toen die wegging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:38
wesley007! schreef op zondag 31 maart 2024 @ 09:38:
[...]

Is dat toevallig zo een ring?

[Afbeelding]

Die lag nog in het toilet toen die wegging.
Je hebt ze in verschillende soorten, maar zou hem heel goed kunnen zijn ja!

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
Ik ga het voor de zekerheid nog even checken bij de leverancier. Als dat zo is dan moet dit de oorzaak zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 07:38
Overigens attent dat je zelf aan de slag wilt/gaat, maar is de loodgieter hier niet gewoon verantwoordelijk. Dat die zelf aangeeft er niks aan te kunnen doen is wat makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
cs-tweak schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:45:
Overigens attent dat je zelf aan de slag wilt/gaat, maar is de loodgieter hier niet gewoon verantwoordelijk. Dat die zelf aangeeft er niks aan te kunnen doen is wat makkelijk.
Ja ik moet eerst 100% zeker weten dat het komt omdat de ring niet in de toiletpot is geplaatst. Als dat het geval is dan kan de loodgieter zeker een telefoontje verwachten. Lijkt mij een kleine moeite om dit voor je klanten doen als blijkt dat je het niet juist hebt aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 07:38
wesley007! schreef op zondag 31 maart 2024 @ 13:07:
[...]

Ja ik moet eerst 100% zeker weten dat het komt omdat de ring niet in de toiletpot is geplaatst. Als dat het geval is dan kan de loodgieter zeker een telefoontje verwachten. Lijkt mij een kleine moeite om dit voor je klanten doen als blijkt dat je het niet juist hebt aangesloten.
Maar ook dat is al technisch. Het ligt wat mij betreft een beetje aan wat de vraag is geweest aan de loodgieter qua opdracht.

Maar als jij als ‘domme’ consument vraagt een toilet aan te sluiten, dan mag jij gewoon uitgaan van een aansluiting waarbij het water niet overstroomt en dergelijke. Tenzij de loodgieter aangaf ‘let op dit kan om x en y niet in jouw situatie’ en jouw reactie iets was als ‘het maakt me niet uit ik wil het gewoon zo’. Van een vakman of vrouw mag je meer verwachten ook in de voorlichting enzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wesley007!
Het is gegaan via een schadeherstel bedrijf. Lang verhaal. De vorige pot bleek dus lek, waarschijnlijk door de herstelwerkzaamheden. Heb een nieuwe besteld (vergoed door de verzekeraar) en zij hebben aangeven dat ze die wel komen ophangen. Achteraf was er dus nog een onderdeeltje over. Tot nu hebben ze nooit moeilijk gedaan. Maar ben er inmiddels wel klaar mee aangezien ik al een half jaar verder ben en nog steeds geen goed functionerende toilet heb.

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:59
wesley007! schreef op zondag 31 maart 2024 @ 15:16:
Het is gegaan via een schadeherstel bedrijf. Lang verhaal. De vorige pot bleek dus lek, waarschijnlijk door de herstelwerkzaamheden. Heb een nieuwe besteld (vergoed door de verzekeraar) en zij hebben aangeven dat ze die wel komen ophangen. Achteraf was er dus nog een onderdeeltje over. Tot nu hebben ze nooit moeilijk gedaan. Maar ben er inmiddels wel klaar mee aangezien ik al een half jaar verder ben en nog steeds geen goed functionerende toilet heb.
Hoe is het nu met je toilet?

Wij hebben exact hetzelfde probleem in onze nieuwbouw woning, met exact dezelfde WC potten. Inmiddels zijn ze er vandaag voor de 3de keer! En dit keer met een ander model.
De Duravit ME by Starck. (Rimless en verkort model). Ik ben benieuwd.

Edit: het issue is opgelost. De Duravit ME by Starck ziet er zelfs een stuk degelijker uit dan de D-Neo.
Hopelijk vervangen ze hetzelfde model ook met de toilet in de badkamer.

[ Voor 68% gewijzigd door Clavis op 11-09-2024 12:54 ]

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:21
Hier vind ik (wat oudere) info van een afstelling met 2 draairingen, heb je toevallig die?
https://www.klusidee.nl/F...servoir-afstellen.124037/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wesley007!
Clavis schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:56:
[...]

Hoe is het nu met je toilet?

Wij hebben exact hetzelfde probleem in onze nieuwbouw woning, met exact dezelfde WC potten. Inmiddels zijn ze er vandaag voor de 3de keer! En dit keer met een ander model.
De Duravit ME by Starck. (Rimless en verkort model). Ik ben benieuwd.

Edit: het issue is opgelost. De Duravit ME by Starck ziet er zelfs een stuk degelijker uit dan de D-Neo.
Hopelijk vervangen ze hetzelfde model ook met de toilet in de badkamer.
Inmiddels is alles opgelost nadat de ring die er voor zorgt dat het water met minder kracht door de toilet wordt gespoeld is geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:13
wesley007! schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:17:
Hoi,

Afgelopen maandag heeft een loodgieter een nieuwe randloos toilet opgehangen. Het gaat om de Duravit d-neo compact.

Iedere keer bij het doortrekken gaat er flink wat water over de toilet rand. Dit kan niet de bedoeling zijn toch?

Ik heb een geberit up720 inbouwreservoir. Ik heb de spoelstand al op de laatste stand gezet (zelfde werking als een doorstroombegrenzer)

Ik heb er ook een filmpje van gemaakt.
YouTube: water over toilet rand bij doortrekken

Is het wellicht een productiefout of heeft iemand nog tips?
Ik wil hier toch nog even op reageren. Wij hebben in onze nieuwbouw woning ook een D-Neo toilet van Duravit. Beneden hebben wij de normale versie, hier hebben wij geen problemen mee. Boven hebben wij de verkorte variant. Deze heeft hetzelfde probleem als jij. Er blijkt hier sprake te zijn van een productiefout. Ook het tweede toilet dat wij van onze verkoper hebben gekregen, heeft hetzelfde probleem. Het speelt ook bij andere klanten.

Wij hebben nu van onze verkoper een Duravit ME by Starck gekregen. De installateur komt morgen terug om deze te installeren. Hopelijk kent deze het probleem niet.

Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij @Clavis dus.
Pagina: 1