Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwedraak
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-04-2024
We zijn allemaal denk ik wel bekend met de verschillen: Projectors worden in bioscopen gebruikt, televisies eerder thuis. Welke is beter en waarom?

Voordelen projector:
+ Weinig veiligheidsrisico's
+ Groter scherm

Nadelen projector:
- Het scherm is van lage kwaliteit als er zonlicht op schijnt, behalve als je een hele dure projector hebt
- Het is meer gedoe om in te stellen

Welke is beter, de traditionele televisie of de moderne projector? Zelf overweeg ik een projector te kopen als de televisie het begeeft. Een OLED-televisie brengt te veel veiligheidsrisico's met zich mee.

Zelf heb ik nog nooit een projector gehad, maar ik ga er van uit dat je tegenwoordig een projector kunt gebruiken zonder extern scherm, het is immers geen beamer.

[ Voor 12% gewijzigd door Blauwedraak op 29-03-2024 16:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat bedoel je met “veiligheidsrisico’s”? Inbranden? Ja, het kan kan maar de kans is verwaarloosbaar bij normaal gebruik. Zelf kijk ik al 10+ jaar naar plasma-schermen; probleemloos ondanks dat die ook “veiligheidsrisico’s” hebben.

In mijn beleving zijn een beamer en projector hetzelfde en worden deze termen door elkaar gebruikt. Er zijn wel verschillende projectie-technieken: 3LCD, DLP, LED, Laser. Voor het beste resultaat kun je beter wel een scherm gebruiken.

Als alternatief kun je natuurlijk ook een grote lcd televisie nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwedraak
S1NN3D schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:24:
Wat bedoel je met “veiligheidsrisico’s”? Inbranden? Ja, het kan kan maar de kans is verwaarloosbaar bij normaal gebruik. Zelf kijk ik al 10+ jaar naar plasma-schermen; probleemloos ondanks dat die ook “veiligheidsrisico’s” hebben.

In mijn beleving zijn een beamer en projector hetzelfde en worden deze termen door elkaar gebruikt. Er zijn wel verschillende projectie-technieken: 3LCD, DLP, LED, Laser. Voor het beste resultaat kun je beter wel een scherm gebruiken.

Een projector is een beamer zonder extern scherm. Dat is althans hoe ik het heb ervaren. Het werkt wel, maar dan moet je wel de gordijnen sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Groot voordeel van een beamer is dat je geen groot lomp zwart vak in je woonkamer hebt, waar de hele zithoek omheen is ingericht.

En daarnaast heb je natuurlijk een veel groter scherm voor relatief weinig geld.

Zonlicht en andere omstandigheden spelen natuurlijk wel een grotere rol, maar bedenk eerst eens wat je wil.

Kijk je de hele dag tv voor de kinderen, het ochtendjournaal en gtst? Dan zou ik een tv nemen. Kijk je alleen films en series savonds op de bank en wil je een beetje meer bioscoop gevoel, neem dan een beamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:13

heuveltje

KoelkastFilosoof

Blauwedraak schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:28:
[...]

Een projector is een beamer zonder extern scherm. Dat is althans hoe ik het heb ervaren. Het werkt wel, maar dan moet je wel de gordijnen sluiten.
een beamer is een ander woord voor een projector die video projecteert.
(maar niet alle projectors zijn beamers :))
Maar wat bedoel je zonder extern scherm :? waar denk je dan op te gaan projecteren ?

[ Voor 15% gewijzigd door heuveltje op 29-03-2024 16:33 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:21
heuveltje schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:31:
[...]

een beamer is een ander woord voor een projector die video projecteert.
(maar niet alle projectors zijn beamers :))
Maar wat bedoel je zonder extern scherm :? waar denk je dan op te gaan projecteren ?
Witte muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbez86
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:30
Een TV zal voor hetzelfde geld een stuk mooier beeld geven. Bedenk je goed dat een projector geen zwart kan projecteren! Zonder speciaal ALR scherm zal enig omgevingslicht het contrast om zeep helpen en alles er een stuk grijzer uitzien. Neem marketing materiaal waarin ze de mooiste beelden in een verlichte kamer laten zien dus met een hele grote korrel zout. Voor het beste beeld moet je in een donkere ruimte kijken. Inderdaad, meer gedoe dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Daar ga je niet bepaald een geweldig beeld mee krijgen. Je wilt voor contrast etc meestal een meer grijze tint en met een specfiieke reflectie waarde. En dan ga ik er al vanuit dat die muur 100% glad en egaal is !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
Vergeet ook niet het geluid dat een beamer maakt. Dat vond ik wel een beetje storend.
Maar dat hangt er ook van af wat je ermee speelt; bij een popconcert of actiefilm valt het niet op.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:38
En het geluid dat een beamer niet maakt: je hebt nog een aparte geluidsinstallatie nodig.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwedraak
guido66 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 17:24:
En het geluid dat een beamer niet maakt: je hebt nog een aparte geluidsinstallatie nodig.
Dat is geen enkel probleem. Overigens hebben veel projectors een eigen geluidsinstallatie, maar als je warm en diep geluid wilt zul je extern iets aan moeten sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Blauwedraak schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:08:

Zelf heb ik nog nooit een projector gehad, maar ik ga er van uit dat je tegenwoordig een projector kunt gebruiken zonder extern scherm, het is immers geen beamer.
tuurlijk. maar dat is geheel afhankelijk van de beamer en muur.,
zou altijd een scherm gebruiken zodat de kwaliteit tenminste bij een oled in de buurt kan komen.
schermen hebben meerde functies, egaal beeld anti licht reflectie

in jou ''veiligheidsrisicos'' kan ik mij niet vinden.
gebruik een oled als pc monitor, geen enkele inbranding of defecten in de afgelopen 2 jaar.
Beeld is nog exact als toen hij uit de doos kwam

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-05 07:34

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Gebruik a.u.b gewoon de term 'projector', als wij bij internationale klanten spreken over een 'beamer' denken ze dat we het hebben over een BMW.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Accretion schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:56:
Gebruik a.u.b gewoon de term 'projector', als wij bij internationale klanten spreken over een 'beamer' denken ze dat we het hebben over een BMW.
Nee.

Waarom zouden we hier op een nld forum rekening moeten houden met jou internationale klanten? Ik vind beamer een prima woord voor een projector.

Ik vind Bremer/beamer een slecht gebruik om bm dubble U aanteduiden
https://nl.forvo.com/word/bmw/

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Accretion schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:56:
Met welk soort klanten heb je dan te maken?
Als je enig benul hebt, dan kan je uit de context van het gesprek wel begrijpen of er een projector of een auto wordt bedoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-05 07:34

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

jack zomer schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:00:
[...]

Nee.

Waarom zouden we hier op een nld forum rekening moeten houden met jou internationale klanten? Ik vind beamer een prima woord voor een projector.

Ik vind Bremer/beamer een slecht gebruik om bm dubble U aanteduiden
https://nl.forvo.com/word/bmw/
Wellicht was mijn reactie wat kort door de bocht. Maar bij ons was het de standaard om te spreken van projector, omdat je anders in het Engels ook het woord 'beamer' gaat gebruiken.

'Beamer' is typisch een woord waarvan je denkt dat het Engels is, maar als je het gebruikt, creëer je alleen verwarring.

En ja, je moet niets, maar het is simpelweg handiger om projector te gebruiken/aan te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zhou yi
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12-09-2024
Volgens mij is beamer NL en Projector gewoon overgenomen uit het EN. En projector wordt ook gebruikt als zo’n sterren (projector) wat je op je plafond kan schijnen.

Ik heb beide gehad een TV, goedkopere beamer en duurdere beamers.

De grote verschillen zitten in de helderheid in smart functies.

Duurdere modellen zijn vaak gefocust op helderheid en hebben DLP of 3LCD techniek.
Waardoor de helderheid hoger kan.

Goedkopere modellen hebben vaak LCD techniek. Deze zijn goedkopere en kunnen minder hoog van helderheid maar zijn stukke goedkoper. Soms hoef je geen duurdere beamer dan nodig is. Dit is echt gebruiks afhankelijk

Nu heb ik zelf een Stobe cinematic beamer in mijn slaapkamer, deze is prima voor donkere ruimtes en als je een mooie witte muur hebt. Hier zitten ook 2x10W HIFI speakers in. het geluid klinkt niet verkeerd. Maar als je echt top geluid wilt kan je beter goede bluetooth speakers aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim1147
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19-11-2024
Een moderne tv hangt vaak aan het internet en dat is opzichzelf al een risico. Dit nog naast het risico dat na verloop van tijd de op de tv geinstalleerde apps na verloop van tijd onbruikbaar kunnen worden vanwege een gebrek aan updates en ondersteuning. Helaas wordt het aanbod van tv's die niet 'smart' zijn steeds kleiner. Bij een projector/beamer zijn dergelijke problemen er niet en moet er hooguit na verloop van tijd een lamp worden vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wim1147 schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:19:
[...]

Een moderne tv hangt vaak aan het internet en dat is opzichzelf al een risico. Dit nog naast het risico dat na verloop van tijd de op de tv geinstalleerde apps na verloop van tijd onbruikbaar kunnen worden vanwege een gebrek aan updates en ondersteuning. Helaas wordt het aanbod van tv's die niet 'smart' zijn steeds kleiner. Bij een projector/beamer zijn dergelijke problemen er niet en moet er hooguit na verloop van tijd een lamp worden vervangen.
Oplossing: Trek de netwerkkabel eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
[...]

Dat kan ook door de TV als monitor te gebruiken en er een PC naast zetten. Dan zal je niet de ouderwetse lineaire TV kanalen kunnen ontvangen (wie doet dat nog?), maar wel alle streamingdiensten en YT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwedraak

Met veiligheidsrisico's doelde ik op het plaatsen van een grote TV op een kleine TV meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:56
Ik heb een moderne vrij dure ultra short throw beamer met duur alr scherm. Het kijkt prima, ook in daglicht, echter niet als de zon er redelijk vol op staat, dan moeten de gordijnen dicht. Ondanks dat het een 4k beamer is vind ik mijn lcd tv (ouder 4k model) wel scherper en helderder beeld geven.
Ik zou het niet als vervanger van een tv voor dagelijks gebruik zien, het is een toevoeging voor lekker voetbal, of film kijken op een mooi groot scherm.
Als ik maar 1 device kon kiezen zou ik een tv kiezen, maar gelukkig heb ik de luxe van beide :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwedraak
breagor schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:00:
Ik heb een moderne vrij dure ultra short throw beamer met duur alr scherm. Het kijkt prima, ook in daglicht, echter niet als de zon er redelijk vol op staat, dan moeten de gordijnen dicht. Ondanks dat het een 4k beamer is vind ik mijn lcd tv (ouder 4k model) wel scherper en helderder beeld geven.
Ik zou het niet als vervanger van een tv voor dagelijks gebruik zien, het is een toevoeging voor lekker voetbal, of film kijken op een mooi groot scherm.
Als ik maar 1 device kon kiezen zou ik een tv kiezen, maar gelukkig heb ik de luxe van beide :-)
Een 4k 100 inch scherm heeft natuurlijk minder scherp beeld dan een 4k LCD TV. Maar als je geen keuze hebt, dan valt de projector wel te overwegen t.o.v de TV.

Scherp beeld is lang niet altijd het belangrijkste, soms ben je al blij als je beeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

[...]

Een moderne tv hangt vaak aan het internet
Dat doe je zelf :P
Als je dat een probleem vind moet je hem gewoon niet aansluiten ?
en dat is opzichzelf al een risico. Dit nog naast het risico dat na verloop van tijd de op de tv geinstalleerde apps na verloop van tijd onbruikbaar kunnen worden vanwege een gebrek aan updates en ondersteuning. Helaas wordt het aanbod van tv's die niet 'smart' zijn steeds kleiner. Bij een projector/beamer zijn dergelijke problemen er niet en moet er hooguit na verloop van tijd een lamp worden vervangen.
Ok die kan ik niet volgen. De oplossing voor tv apps die zich (soms) niet updaten. is een tv pakken zonder apps :? Dan heb je toch al hetzelfde probleem, alleen dan al vanaf het begin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-05 13:23
ligt het aan mij of is dit een wat vreemd topic?

je stelt de vraag tv of beamer..
en spreekt over "veiligheids risico's" en "groot scherm"
Wat ik denk veel te weinig info is..

Ik verstond ook niet wat bedoeld werd met "veiligheids risico's" , blijkt dit over de stabiliteit op een tv meubel te gaan?? --> bevestig deze met een muurbeugel en uw risico is weg?

"groot scherm" --> hoe groot verwacht je?

Ik ga er van uit dat het hier niet over een 'home cinema kamer' gaat?
is dit zoals eerder aangegeven een toestel voor 'continu' gebruik (nieuws , kinderen, ...) of is dit puur en alleen voor films / series in optimale omstandigheden.

indien het meer dan enkel gebruikt wordt voor 'home cinema ervaring' lijkt tv mij altijd de beste optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwedraak
thomke schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:42:
ligt het aan mij of is dit een wat vreemd topic?

je stelt de vraag tv of beamer..
en spreekt over "veiligheids risico's" en "groot scherm"
Wat ik denk veel te weinig info is..

Ik verstond ook niet wat bedoeld werd met "veiligheids risico's" , blijkt dit over de stabiliteit op een tv meubel te gaan?? --> bevestig deze met een muurbeugel en uw risico is weg?

"groot scherm" --> hoe groot verwacht je?

Ik ga er van uit dat het hier niet over een 'home cinema kamer' gaat?
is dit zoals eerder aangegeven een toestel voor 'continu' gebruik (nieuws , kinderen, ...) of is dit puur en alleen voor films / series in optimale omstandigheden.

indien het meer dan enkel gebruikt wordt voor 'home cinema ervaring' lijkt tv mij altijd de beste optie..
Nee, het is een woonkamer. Wij hebben geen home cinema kamer. Ik blijf van mening dat LCD TVs niet verouderd zijn. Ook vind ik stereo net zo goed klinken als surround sound, surround sound is vooral te luid.

Een projector heeft groter beeld dan een OLED televisie. Een OLED TV is vanaf 40 inch, een projector is vanaf 80 inch.

Je reactie op dit topic is eigenlijk zinloos, ik weet precies wat voor beeldscherm ik wil. Maar het is een TV voor nieuws, films, sportkanalen, etc. Kun je dan ook een projector gebruiken en dat aansluiten op je digitale TV ontvanger, of is dat te veel gedoe?

[ Voor 14% gewijzigd door Blauwedraak op 03-04-2024 14:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thomke
Blauwedraak schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:46:
[...]

Nee, het is een woonkamer. Wij hebben geen home cinema kamer. Ik blijf van mening dat LCD TVs niet verouderd zijn. Ook vind ik stereo net zo goed klinken als surround sound, surround sound is vooral te luid.

Een projector heeft groter beeld dan een OLED televisie. Een OLED TV is vanaf 40 inch, een projector is vanaf 80 inch.

Je reactie op dit topic is eigenlijk zinloos, ik weet precies wat voor beeldscherm ik wil. Maar het is een TV voor nieuws, films, sportkanalen, etc. Kun je dan ook een projector gebruiken en dat aansluiten op je digitale TV ontvanger, of is dat te veel gedoe?
Ik denk niet dat mijn reactie zinloos is? Indien er meer info in het OP stond dan was mijn reactie niet nodig geweest..
maar ik denk dat je zelf het antwoord gegeven hebt:

'surround is vooral te luid' --> beetje kort door de bocht denk ik..
surround is vooral bedoeld voor 'immersive' te zijn. naar mijn gevoel is een groot (80+ inch scherm) juist gewenst voor 'immersive' te zijn.

Op basis van uw OP en reacties zou ik zeggen: ga voor een TV.

Om toch nog te antwoorden op uw vraag:
(maar ook hier hebben we weer te weinig info om goed geargumenteerde reacties te kunnen geven)

ja, je kan de 'digitale tv ontvanger' aansluiten op de projector (deze zal ook een HDMI aansluiting hebben net zoals uw tv..) maar heb je reeds een (stereo)geluids installatie? of hoe ga je dan met uw geluid overweg gaan?
Normale setup zou zijn: 'digitalte tv ontvanger' --> versterker --> beamer
en aangezien je 'onveilige' situaties' wilt voorkomen vermoed ik dat uw beamer aan het plafond gehangen zal worden? (dit wil zeggen voedingskabel voorzien + kabel van versterker naar beamer voorzien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwedraak
thomke schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:26:
[...]

Ik denk niet dat mijn reactie zinloos is? Indien er meer info in het OP stond dan was mijn reactie niet nodig geweest..
maar ik denk dat je zelf het antwoord gegeven hebt:

'surround is vooral te luid' --> beetje kort door de bocht denk ik..
surround is vooral bedoeld voor 'immersive' te zijn. naar mijn gevoel is een groot (80+ inch scherm) juist gewenst voor 'immersive' te zijn.

Op basis van uw OP en reacties zou ik zeggen: ga voor een TV.

Om toch nog te antwoorden op uw vraag:
(maar ook hier hebben we weer te weinig info om goed geargumenteerde reacties te kunnen geven)

ja, je kan de 'digitale tv ontvanger' aansluiten op de projector (deze zal ook een HDMI aansluiting hebben net zoals uw tv..) maar heb je reeds een (stereo)geluids installatie? of hoe ga je dan met uw geluid overweg gaan?
Normale setup zou zijn: 'digitalte tv ontvanger' --> versterker --> beamer
en aangezien je 'onveilige' situaties' wilt voorkomen vermoed ik dat uw beamer aan het plafond gehangen zal worden? (dit wil zeggen voedingskabel voorzien + kabel van versterker naar beamer voorzien).
De geluidsinstallatie zal bestaan uit ingebouwde speakers of externe speakers met minimaal 4 inch woofers. Eigenlijk schets ik een toekomstscenario waarin ik zelf verantwoordelijk ben voor het televisiesysteem. Ik zal waarschijnlijk overstappen op een projector. Scherp beeld vind ik niet zozeer belangrijk, ik vind het juist belangrijk dat de "TV" niet om kan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:50
Je kunt de televisie met een beugel aan de muur bevestigen. Dan kan hij niet omvallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:48
Ik heb zowel een projector als oled tv (scherm van projector komt uit plafond en valt voor tv).. Ideaal voor beiden doeleinden.

Ik zie echter de use-case wel flink verschillend. Projector (4K, Laser) wordt hier vaak gebruikt, maar nooit voor normaal " TV-kijken". Ook voor kids, en overdag niet handig.

Ik zou in een normale woonkamer, waarbij niet is nagedacht over home-cinema doeleinden niet snel gaan voor een projector.

Daarnaast is audio voor mijn gevoel erg belangrijk (zeker bij projectie!) , een surround setup voegt enorm veel toe aan de ervaring mijn inziens.

Voordeel projectie:
- Bioscoop ervaring. (Dat is veel waard)

Nadeel projectie:
- Scherm is een must
- Projector maakt geluid
- Audio setup, nvidia shield etc is eigenlijk een must.
- Kostbaar totaal plaatje

Voordeel TV:
- Zwart waarden
- Goed te bekijken overdag in zonlicht.
- Plug & play

[ Voor 19% gewijzigd door Inverted_World op 03-04-2024 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwedraak
Inverted_World schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:46:
Ik heb zowel een projector als oled tv (scherm van projector komt uit plafond en valt voor tv).. Ideaal voor beiden doeleinden.

Ik zie echter de use-case wel flink verschillend. Projector (4K, Laser) wordt hier vaak gebruikt, maar nooit voor normaal " TV-kijken". Ook voor kids, en overdag niet handig.

Ik zou in een normale woonkamer, waarbij niet is nagedacht over home-cinema doeleinden niet snel gaan voor een projector.

Daarnaast is audio voor mijn gevoel erg belangrijk (zeker bij projectie!) , een surround setup voegt enorm veel toe aan de ervaring mijn inziens.

Voordeel projectie:
- Bioscoop ervaring. (Dat is veel waard)

Nadeel projectie:
- Scherm is een must
- Projector maakt geluid
- Audio setup, nvidia shield etc is eigenlijk een must.
- Kostbaar totaal plaatje

Voordeel TV:
- Zwart waarden
- Goed te bekijken overdag in zonlicht.
- Plug & play
Vergis je niet, 32 inch LCDs worden zeker nog gebruikt.
-Paul- schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:41:
Je kunt de televisie met een beugel aan de muur bevestigen. Dan kan hij niet omvallen.
Dus als ik een 40 inch OLED TV koop dan kan ik hem ophangen en dan kan ik daarna genieten van zeer mooie 4k beelden.

[ Voor 12% gewijzigd door Blauwedraak op 03-04-2024 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:48
Blauwedraak schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:51:
[...]

?

Was dat als reactie op iemand anders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thomke
[...]

en dan noem je mijn reactie 'zinloos'?
Dus als ik een 40 inch OLED TV koop dan kan ik hem ophangen en dan kan ik daarna genieten van zeer mooie 4k beelden.
alsook in mijn 'zinloze' reactie werd de beugel ook voorgesteld.

Ik snap minder en minder wat je verwacht als antwoord te krijgen op uw OP..
eerst wordt er gesproken van 'groot scherm' (80+ inch) (waarbij scherpte niet belangrijk is)
en nu ben je plots tevreden met een 4K 40 inch scherm?

[ Voor 31% gewijzigd door thomke op 03-04-2024 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:46
thomke schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:56:
[...]

Ik snap minder en minder wat je verwacht als antwoord te krijgen op uw OP..
eerst wordt er gesproken van 'groot scherm' (80+ inch) (waarbij scherpte niet belangrijk is)
en nu ben je plots tevreden met een 4K 40 inch scherm?
Daar hebben we een mooie Nederlands spreekwoord voor, ''De klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt''.

TS weet duidelijk niet waar die het over heeft, en doet nochtans weinig moeite om zich goed in te lezen. Alleen al de vraag of je een TV-ontvanger kunt aansluiten op een beamer zegt voldoende ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwedraak
Freshouttheoven schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:10:
[...]

Daar hebben we een mooie Nederlands spreekwoord voor, ''De klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt''.

TS weet duidelijk niet waar die het over heeft, en doet nochtans weinig moeite om zich goed in te lezen. Alleen al de vraag of je een TV-ontvanger kunt aansluiten op een beamer zegt voldoende ;).
Ik weet heel veel over computers maar niet over TVs.

[ Voor 18% gewijzigd door Blauwedraak op 03-04-2024 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik ga bij deze de stekker uit dit topic trekken. Van de oorspronkelijke vraag uit de topic start zijn we al lang geleden afgedreven. De discussie gaat alle kanten op maar eigenlijk nergens over.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.