24V schakelaar gebruiken voor een 220V apparaat

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deze Frans
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 24-05-2024
Goedemiddag ,

Ik heb een badkamerspiegel met ledverlichting. Deze heeft een schakelaar van 24V, De ledverlichting is ook 24V. Nu heb ik ook een spiegelverwarming van 220V. Is er een mogelijkheid dat ik de spiegelverwarming toch mee laat schakelen met de schakelaar van de verlichting. Kan ik er iets tussen zetten?

Ik heb me suf gezocht op het internet, maar tot nu toe ben ik er nog niet aan uit gekomen.

Als iemand een tip heeft, graag!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat je zoekt is een relais... :)

Let wel even op de daadwerkelijke spanning en type. Dat de schakelaar 24 volt mag schakelen geloof ik wel, maar wat is de werkelijke spanning. En gaat het om gelijk of wisselspanning?

[ Voor 74% gewijzigd door Question Mark op 29-03-2024 16:03 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21:18
Ik snap iets niet; wat schakelt de '24V' schakelaar? :
1) De 'primaire kant van de Led driver die gewoonlijk 230 volt is óf 2) de secundaire kant van de Led driver die normaal een andere spanning is en waarmee je verder niets kunt dan alleen op de led aansluiten?

Als primaire kant 24 volt en van een trafo afkomstig is, kun je daarmee ook nog 24 Volt relais mee schakelen die zijn beurt de spiegelverwarming inschakelt, en dán is het nog de vraag is het 24 volt gelijk of wissel?

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/