Ontzettende stank in meterkast, zelf met purschuim dichten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John123321!
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-04-2024
Recent een nieuw appartement gekocht met in de meterkast een enorme stanklucht die je met rotte eieren kunt vergelijken. Zowel de vorige bewoners als de VvE kunnen niets voor mij betekenen, hopelijk jullie wel :)

Nu heb ik zelf gekeken en zag dat aan de onderkant de buizen dicht geschuimd zijn, aan het plafond niet (hier komt ook de stank vandaan). Kan ik deze buizen zelf ook dicht schuimen om van de stank af te komen of is dat onverantwoord? Bijgevoegd de situatie, alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRyG3TvMrdmlRK51-cW7cGFqAp0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aiZc2Tx1DzQweQ4BYU2OLJmZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ps0l2fvWqWkLI_n9drVvPiKKkHk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fFFT7DUgxotpJUNXgt1YlhVH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXqUuyEUi-F34bvEyVsg14fS_bU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4diYxm0i4F8Kk7fTA5Sp5jY3.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNAZElY7rlzAp9inZbCKYYGU1Hs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i7mf4lQ1LKIIsm482z4LmrLg.jpg?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien goed om even uit te zoeken wat de oorzaak is van de stank. Is er niet ergens een rioolbuis lek? Of lopen er ergens muizen of ratten rond (of rotten ze weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luzeklap
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16-04-2024
Kun je niet beter de bron opsporen en aanpakken
Sowieso lijkt het me iets wat de vve moet oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:59
In plaats van purren zou ik ze allemaal dicht tapen. Dan wellicht 1 voor 1 openen om zo te achterhalen waar de stank vandaan komt?

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:58

silverball

De wagen voor moderne mensen

Eneeh voor de zekerheid; het is echt geen gaslucht, het kan geen gas zijn?

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:32
klinkt alsof je de riolering ruikt? Dan is er mss iets niet goed met de ontluchting van de riolering, ik zou dat eerst even (laten) uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:39
Rotte eieren lucht is vrijwel zeker H2S gas.
Er moet ergens een rioolbuis lekken. Of er is een lek in de standpijp richting dak.
Aanvullend: Hebben de bovenburen ook last van de stank?

[ Voor 18% gewijzigd door devriesjande op 29-03-2024 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:00
Ik zou voor de zekerheid iemand met een gasdetector laten komen, misschien lekt er ergens minimaal gas. Als het bevestigd is dat dit niet het geval is dan zou ik idd riool als verdachte zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John123321!
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-04-2024
Mijn excuus, ik had wat meer context erbij moeten zetten. Betreft een gasloos appartement met stadsverwarming( bj2020, 15 hoog). De vorige bewoners hebben maar een heel aantal geurpotjes in de kast gezet en het probleem genegeerd lijkt me.
olafmol schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:53:
klinkt alsof je de riolering ruikt? Dan is er mss iets niet goed met de ontluchting van de riolering, ik zou dat eerst even (laten) uitzoeken.
Ik ga er dan even vanuit dat ik inderdaad de riolering ruik, wellicht in combinatie met de verwarming.
Cyriel85 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:50:
In plaats van purren zou ik ze allemaal dicht tapen. Dan wellicht 1 voor 1 openen om zo te achterhalen waar de stank vandaan komt?
Dit zal ik inderdaad eerst gaan doen, thanks voor de tip.

Zou het dan een idee zijn om de meest stinkende dicht te schuimen of kan dit problemen veroorzaken met de warmteleidingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 13:36
Zit er een andere bewoner boven je? Loop eens langs? :)

PVO

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:37
S0epkip schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 17:20:
Zit er een andere bewoner boven je? Loop eens langs? :)
Die is al een jaar niet meer buiten gezien ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:51
Er zit een appartement boven? Moeten deze doorvoeren dan sowieso ook niet gewoon brandwerend zijn afgedicht? Dat lijkt me iets waar de VVE zich zeker wel mee zou moeten bemoeien.

edit:
Of zit de meterkast wellicht op de gang buiten het appartement?

De grote sparingen zou je kunnen afdichten, maar blijf van de 19mm buizen af. Dit zijn loze leidingen naar andere ruimtes in jouw appartement. Mocht je die willen gebruiken dan word je niet blij van pur. ;) En het lijkt me onwaarschijnlijk dat de stank daar vandaan komt.

[ Voor 7% gewijzigd door Xander op 29-03-2024 17:47 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:39
@John123321!
Dichtschuimen lost dit niet op.
Je moet op zoek naar de oorzaak van de stank.
Je zegt dat dit van boven komt. Ga daarom eens praten met de bovenburen. Als daar ook overlast is dan is het een gemeenschappelijk probleem en moet de VvE actie ondernemen.
Pagina: 1