Ik bij mij aan het oriënteren op een occasion in het C-segment met de volgende specificaties,
Prijs: ongeveer 15k
Verwachte km per jaar: 12.000
Type: C-segment hatchback of Sedan
Deuren: 4/5 deurs
Brandstof: benzine of hybride (geen plug-in)
Vermogen: 110pk
Qua prijs weet ik eigenlijk niet wat een "normale prijs" is om uit te geven. Ik heb mijn budget op 15k gezet maar ik kan er van afwijken.
Ik zal de auto voornamelijk voor woon werkverkeer gebruiken wat een keer per week is. Verder is de auto ook voor andere leden in het gezin te gebruiken. Dit zullen over het algemeen korte ritten zijn.
Qua vermogen had ik een 1.2 polo met 90pk. Dit was echter niet zo comfortabel om voor vakantie hele lange afstanden mee te reizen (3000km enkele rit) ik geloof daarom dat 110 pk wel wat beter zou moeten zijn.
Ik wil graag wel een zuinige en betrouwbare auto die maandelijks niet te veel zal kosten. Ik ben van plan de auto minimaal 5 jaar te houden.
De reden dat ik geen plug in hybride wil is omdat de wegenbelasting zal verdubbelen binnen 2 jaar geloof ik. (Is het geval voor golf gte). Ik heb geen zonnepanelen dus moet ik aan een laadpaal zitten, ik begrijp dat de kosten daarvan niet veel verschillen met bezine. Mocht dit niet het geval zijn sta ik er voor open.
Ik keek zelf naar:
Vw golf 1.4 vanaf 2014
Seat leon
Mazda 3
Wellicht een Toyota Auris als het budget wat omhoog gaat.
Renault clio 1.3
Skoda Octavia
Opel Astra (niet heel betrouwbaar geloof ik)
Peugeot 308
Ik zou graag willen weten hoe je op een goed budget komt.
Welke auto voor mijn situatie een goede optie is.
Alvast hartstikke bedankt!
Prijs: ongeveer 15k
Verwachte km per jaar: 12.000
Type: C-segment hatchback of Sedan
Deuren: 4/5 deurs
Brandstof: benzine of hybride (geen plug-in)
Vermogen: 110pk
Qua prijs weet ik eigenlijk niet wat een "normale prijs" is om uit te geven. Ik heb mijn budget op 15k gezet maar ik kan er van afwijken.
Ik zal de auto voornamelijk voor woon werkverkeer gebruiken wat een keer per week is. Verder is de auto ook voor andere leden in het gezin te gebruiken. Dit zullen over het algemeen korte ritten zijn.
Qua vermogen had ik een 1.2 polo met 90pk. Dit was echter niet zo comfortabel om voor vakantie hele lange afstanden mee te reizen (3000km enkele rit) ik geloof daarom dat 110 pk wel wat beter zou moeten zijn.
Ik wil graag wel een zuinige en betrouwbare auto die maandelijks niet te veel zal kosten. Ik ben van plan de auto minimaal 5 jaar te houden.
De reden dat ik geen plug in hybride wil is omdat de wegenbelasting zal verdubbelen binnen 2 jaar geloof ik. (Is het geval voor golf gte). Ik heb geen zonnepanelen dus moet ik aan een laadpaal zitten, ik begrijp dat de kosten daarvan niet veel verschillen met bezine. Mocht dit niet het geval zijn sta ik er voor open.
Ik keek zelf naar:
Vw golf 1.4 vanaf 2014
Seat leon
Mazda 3
Wellicht een Toyota Auris als het budget wat omhoog gaat.
Renault clio 1.3
Skoda Octavia
Opel Astra (niet heel betrouwbaar geloof ik)
Peugeot 308
Ik zou graag willen weten hoe je op een goed budget komt.
Welke auto voor mijn situatie een goede optie is.
Alvast hartstikke bedankt!