Harddisk spinnen up en down bij aflsuiten win2k

Pagina: 1
Acties:

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Topicstarter
Mijn 2 IBM 15gb harddisks die via een (omgebouwde) fasttrak66 in mijn PC hangen, gaan bij het afsluiten van windows niet direct uit maar spinnen eerst een paar keer down en dan up. Na 3-4 keer sluit de PC pas af.

Ten eerste lijkt me dit niet erg goed voor de HDD's en ten tweede is het irritant.

Ook start de PC bij het opstarten niet altijd door, soms blijft hij hangen vooral na een koude start. Als ik daarna reset loopt ie meestal wel door.

Ik heb al service pack 1 en 2 geinstalleerd, nieuwste fasttrak drivers geinstalleerd en een abit BX6-2 mobo.

Komt iemand dit bekend voor?

Systeemspecs
PV Installatie

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Mijn maxtor 30GB 7200 is ook wel een paar keer blijven hangen bij een start.

Misschien is je RAM vergeetachtig geworden en bedenkt zich op het aller laatste moemnt datie nog iets moet opslaan, dan moetie weer gaan spinnen... isie klaar... staatie stil en bedenkt hij zich nog 3x... :Z

• s3mt3x
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Ik heb hetzelfde fenomeen meegemaakt met zowel een Maxtor als een IBM schijf op een HPT366 controller op een BP6. Die IBM was de eerste schijf die er destijds inzat en die heeft het na een tijdje dus hartstikke opgegeven door dat getik. De Maxtor heb ik vervolgens maar aan de ATA33 gehangen want ik heb geen zin om elke 6 maanden terug naar de hardware boer te lopen voor een nieuwe schijf. Probeer het ook eens op een andere controller (mits mogelijk) en kijk of het probleem dan verdwijnt.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• voz

voz

De echte kenner

Topicstarter
andere controller wordt lastig...

Systeemspecs
PV Installatie

• voz

voz

De echte kenner

Topicstarter
Heb een oudere driver geinstalleerd, nu werkt alles weer goed. Oftewel: nieuwste promise driver 2.0.0.0 ZUIGT

Systeemspecs
PV Installatie