Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h.grahame
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 31-03-2024
@Willem de Moor
@Tomas Hochstenbach

Beste Willem en Thomas

Ik heb jullie advies op review: Desktop Best Buy Guide - Oktober 2023 letterlijk opgevolgd en alle onderdelen aangeschaft die jullie daar vermelden.

Het systeem werkt met de onboard videokaart goed maar zodra ik de
ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC Edition 24GB GDDR6 aansluit wil de PC helemaal niet meer opstarten. De startknop geeft geen enkele reactie.

Wanneer ik daarna de kabels van de voeding loskoppel start de PC na een druk op startknop weer normaal op maar de RX 7900 XTX werkt dan dus niet. Hebben jullie enig idee wat de oorzaak kan zijn? Is de voeding misschien toch niet krachtig genoeg?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik zit nu met een onbruikbare erg dure videokaart.

Met vriendelijke groeten,
Harry Grahame
h.grahame@grahame.nl

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 16:40
Stappen afwerken:
  1. - Heb je de kabel van je beeldscherm in de aansluitingen van de grafische kaart gedaan?
  2. - Stroomkabel eruit en 30 sec de startknop ingedrukt houden, dan met de kaart goed aangesloten weer stroom erop en proberen.
  3. - Zit de kaart goed in de PCI-e slot, is het clipje dat de kaart in de slot houdt goed, anders, met beleid, eruit en weer in doen.
  4. - Probeer het andere PCI-e slot om de kaart in te doen als dat kan.
  5. - Kan je in het eerste opzicht beschadigingen zien op de kaart?
  6. - Heb je een andere computer waar je dit in kan testen?
Als dit niet werkt, niet zelf verder rommelen, en contact opnemen met de winkel dat je een defecte kaart hebt gekregen.

Als het veranderen van de PCI-e slot werkt, dan zou ik het moederbord terugsturen voor een nieuwe.

offtopic:
Ps: @dion_b ofzo, dit topic naar harde waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geachte redactie is niet de plek voor technische vragen, dat is Harde Waren. In dit geval werkt je PC zonder videokaart maar niet met de videokaart, dus staat die kaart centraal, dus hoort het in Videokaarten & Beeldschermen. Ik kijk of ik het verplaatst krijg die kant op...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h.grahame
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 31-03-2024
Het probleem is opgelost. Ik had de verkeerde kabel aangesloten. Alles werkt nu.
Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
dion_b schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:04:
Geachte redactie is niet de plek voor technische vragen, dat is Harde Waren. In dit geval werkt je PC zonder videokaart maar niet met de videokaart, dus staat die kaart centraal, dus hoort het in Videokaarten & Beeldschermen. Ik kijk of ik het verplaatst krijg die kant op...
Schopje die kant op :)