Disclaimer vooraf: ik ben geen directe eigenaar van de computer dus kan niet zomaar dingen veranderen aan de computer.
Hierdoor bestaan problemen die nooit nodig waren
En ik kan er niks aan doen
Mijn vraag
Ik heb een Nvidia GTX 1650 die vanaf het begin al problemen:
Ding is hier niet goed voor I know, maar ja, zie de disclaimer.
Zo vind hij het leuk om er in de zomer er mee op te houden (compleet uitvallen zegmaar).
Maar dit ding is kennelijk te zwak om het systeem (zie Relevante software / hardware) goed draaiende te houden, want alleen (nouja, als het geen zomer is dan) de GPU fan werkt 50%> van de tijd niet.
Soms slaat de ventilator ineens aan, bijvoorbeeld nu de HDD uit kan staan nu er een SSD in zit.
Kennelijk is er dan ineens 2 watt extra ofzo
.
Bij Farming Simulator 22 zag ik dit ook al.
Even kort op het internet zoeken bracht mij deze forumpost op TomsHardware waarbij dit inderdaad zou kunnen kloppen voor deze GPU.
Want ik ben niet de enige die de computer gebruikt
en de GPU (core) heeft ook al meerdere malen rond de 91 graden celsius gedraaid.
Is de hoop voor de videokaart nu al op te geven, of valt het nog te redden?
Relevante software en hardware die ik gebruik
GPU: Nvidia GTX 1650
CPU: AMD Ryzen 5 1600
PSU (
): een LC Power LC 420H
RAM: [url=https://tweakers.net/pricewatch/517733/g-punt-skill-aegis-f4-2400c15s-16gis/specificaties/]G-Skill aegis F4-2400C15S-16GIS
Opslag: 1x 1TB HDD
1x NVME SSD
1x 240GB SATA SSD
1x Optische drive
Ja, dit zijn geweldige specs
(nee)
Waar zit het probleem vooral in?
Oververhitte VRM's of wat?
Hierdoor bestaan problemen die nooit nodig waren
En ik kan er niks aan doen
Mijn vraag
Ik heb een Nvidia GTX 1650 die vanaf het begin al problemen:
Backstorie
Eerst begon het met niet op willen starten, PSU was te zwak, dus (uit mijn hoofd) een nieuwe PSU (nouja, nieuw?): een LC Power LC 420H.Ding is hier niet goed voor I know, maar ja, zie de disclaimer.
Zo vind hij het leuk om er in de zomer er mee op te houden (compleet uitvallen zegmaar).
Maar dit ding is kennelijk te zwak om het systeem (zie Relevante software / hardware) goed draaiende te houden, want alleen (nouja, als het geen zomer is dan) de GPU fan werkt 50%> van de tijd niet.
Soms slaat de ventilator ineens aan, bijvoorbeeld nu de HDD uit kan staan nu er een SSD in zit.
Kennelijk is er dan ineens 2 watt extra ofzo

Het probleem zelf:
Maar laatst merkte ik al toen ik Euro Truck Simulator 2 deed, dat de GPU al bij 45 graden celsius begon met throttelen.Bij Farming Simulator 22 zag ik dit ook al.
Even kort op het internet zoeken bracht mij deze forumpost op TomsHardware waarbij dit inderdaad zou kunnen kloppen voor deze GPU.
Want ik ben niet de enige die de computer gebruikt
Is de hoop voor de videokaart nu al op te geven, of valt het nog te redden?
Relevante software en hardware die ik gebruik
GPU: Nvidia GTX 1650
CPU: AMD Ryzen 5 1600
PSU (
RAM: [url=https://tweakers.net/pricewatch/517733/g-punt-skill-aegis-f4-2400c15s-16gis/specificaties/]G-Skill aegis F4-2400C15S-16GIS
Opslag: 1x 1TB HDD
1x NVME SSD
1x 240GB SATA SSD
1x Optische drive
Ja, dit zijn geweldige specs

Waar zit het probleem vooral in?
Oververhitte VRM's of wat?
[ Voor 0% gewijzigd door Hermes-3040 op 29-03-2024 10:25 . Reden: OS toegevoegd ]