Game & Werkpc, budget 3800 inclusief 1440 QD-oled monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1001
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 03-04-2024
Komend van een laptop met een RTX 1060 TI (die nu ook lijkt op te stijgen bij het gamen)
werd het eens tijd voor een echte desktop en om er eindelijk een zelf te bouwen.
Ik hou al een tijdje wat andere builds in de gaten en heb nu zelf een lijst samengesteld. Zag dat er de afgelopen tijd geen hele grote wijzigingen zijn geweest zoals ook aangegeven in de BBG.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dat games in hoge settings kunnen draaien zoals Cyberpunk, CS, Modern warfare, Baldersgate 3, City Skyline en de mogelijkheid voor Poe 2, GTA 6. Dus een mix van single en multiplayer games.
Het gebruik is voor zowel games, en thuiswerken. Mijn wens is om een goede build voor een langere tijd neer te zetten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget mag afwijken en is rond de 3800 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee geheel nieuw systeem op een keyboard en muis na.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle componenten van een pc, zie ook de wensenlijst.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De keuze voor het moederbord is vanwege de Digitaal Optisch (S/PDIF) out en een mooi audio codec.
Verder geen hele sterke voorkeur anders dan de wat gevestigde merken en die wat meer bekend zijn voor me zoals Kingston, MSI, be quit! en goede ervaring met Nvidia.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wensen voor een stabiele fps op hoge settings waarbij de koeling van de pc bij voorkeur stil is.
Grootte van pc is geen probleem wel een voorkeur voor dubbele 27 inch monitoren.

Ga je overklokken?
[i]Niet van toepassing

Wat verwacht je van ons?
Passen de onderdelen goed bij elkaar en ook in de behuizing, zijn er nog wat alternatieven voor bijvoorbeeld het merk van de videokaart (pro art-gigabyte-msi) en mogelijk een ander type moederbord maar wel met een optische uitgang?

Moet ik nog wat fans vervangen van de stock behuizing van Fractal North, ik begreep dat die standaard meegeleverde fans wat luidruchtig zijn? Rgb heeft geen prioriteit. Hoeveel moet ik vervangen en is het advies om er een paar bij te zetten?

Wilde graag 2 monitoren maar een dubbele 32 inch (4K) leek mij te groot op mijn 180 bij 80 cm bureau.
Dus het wordt een dubbele 27 inch setup. Ja QD-oled is duur maar had wel goede reacties gelezen en wilde wel een stap maken, deze monitor zou grotendeels voor gamen gebruikt worden ook vanwege inbrandgevaar vandaar een 2e “werk” scherm.

Twijfelde nog voor een game scherm tussen MSI MPG 271QRX of de dell AW2725DF (of wachten op een later game scherm?) 2e scherm van Dell in de wensenlijst is meer voor dagelijks gebruik ook daar zijn suggesties welkom.

Alvast dank voor het meedenken. :Y)
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 385,27€ 385,27
1MoederbordenMSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI€ 202,99€ 202,99
1VideokaartenASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X€ 1.116,99€ 1.116,99
1BehuizingenFractal Design North - TG Clear Charcoal Black€ 149,-€ 149,-
1MonitorsDell G2724D Zwart€ 325,48€ 325,48
1MonitorsMSI MPG 271QRX QD-OLED Zwart€ 999,-€ 999,-
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 5€ 90,89€ 90,89
1Geheugen internKingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32€ 114,90€ 114,90
1Voedingenbe quiet! Pure Power 12 M 850W€ 126,03€ 126,03
1Solid state drivesKingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 2TB€ 158,99€ 158,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.669,54

[ Voor 0% gewijzigd door Martijn1001 op 29-03-2024 11:06 . Reden: Wijziging moederbord cpu socket AMD ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Een AMD processor op een moederbord voor Intel PC's past niet, zoek een moederbord met een AM5 socket, of een geschikte Intel CPU.

[ Voor 17% gewijzigd door martyw op 29-03-2024 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1001
Hey Marty,

Bedankt voor je reactie, is wel zo handig inderdaad.
Ik heb het moederbord vervangen voor een AM5 socket bord de MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18-06 10:25
uitvoering: Scythe Fuma 3 is genoeg voor een X3D

Als gaming het zwaarste is wat je doet (ik weet niet hoe zwaar je werktaken zijn), is een uitvoering: Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB ook meer dan voldoende.

De discussie of de fans te luid zijn daar gelaten, sowieso zou ik er toch wel 1 fan bij zetten. 2 lijkt me een beetje karig. Ik heb persoonlijk uitvoering: Arctic P12 PWM PST Zwart, 120mm en vind ze niet te luid, maar n=1 en mijn vorige PC was wel echt luid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1001
Hey Joe,

Bedankt voor je input, ik zal eens naar de Lexar uitvoering kijken en mogelijk een extra Arctic fan aan de build toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 16:28
Joe28965 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:41:
uitvoering: Scythe Fuma 3 is genoeg voor een X3D

Als gaming het zwaarste is wat je doet (ik weet niet hoe zwaar je werktaken zijn), is een uitvoering: Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB ook meer dan voldoende.

De discussie of de fans te luid zijn daar gelaten, sowieso zou ik er toch wel 1 fan bij zetten. 2 lijkt me een beetje karig. Ik heb persoonlijk uitvoering: Arctic P12 PWM PST Zwart, 120mm en vind ze niet te luid, maar n=1 en mijn vorige PC was wel echt luid.
Dit. Ik heb 4 fans en ze vervolgens op half tempo draaien en op mn CPU een overkill koelblock gezet met wederom 2 fans op half tempo. Ontzettend veel stiller! Je hoort mn PC (bij niveau "browsen etc") niet als je je oort er 10cm naast houdt. Met wat (bios) fan control heb ik het ook nog zo dat mn achterste fan min op 30% draait, en bij cpu onder 40celcius gaan mn voorste fans ook gewoon uit.
Beetje gezond verstand en wat experimenteren met je fancontrol gaat veel stil opleveren.

Tijdens gamen is het is lastiger, maar ik heb zelf bijv. gemerkt dat mn case-fan-achter eerder laten opspinnen betekent dat mn GPU en case-fans-voor later kunnen opspinnen. En de achterste hoor ik veel minder.

Complimentje?

Pagina: 1