Welke laptop moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daddy Cool
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 29-03-2024
Hoi,

Welke laptop raden jullie mij aan om Ubuntu erop te installeren? Deze of deze? Laptop is niet bedoeld om te gamen, maar meer het dagelijks gebruik.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, vragen we uiteraard wel een goede aftrap van je... De minimumeisen die we aan je topic stellen:

1. Een duidelijke titel, waarin je het soort systeem aangeeft
2. Antwoord in je openingspost op (zoveel mogelijk van) de volgende vragen:
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Wat mag je laptop gaan kosten?
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Kom ook niet op te proppen met "Ja, ik heb gezocht en ik wil het liefst een zwarte." of "Ik heb het liefst er één van fabrikant X.". Dit zegt namelijk helemaal niets en zonder onderbouwing biedt het dan ook geen meerwaarde.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze. Niemand is geboren met die kennis; neem andere topics door, kijk naar de NBBG en lees reviews. Zo leer je er zelf ook het meeste van.

4. We zijn voorzien van een hele mooie Pricewatch waar een groot aantal producten in zijn te vinden. Gebruik deze mogelijkheid dan ook om je componenten/producten bijeen te zoeken.

Wat we dus niet meer willen zien zijn:
Linkjes naar wenslijsten*
Linkjes naar boodschappenwagentjes bij winkels
Afbeeldingen met de genoemde onderdelen.
* klik in dat geval op de knop 'Genereer RML' om de tabel te krijgen die je kan kopiëren in je bericht.

Dit is omdat deze links en afbeeldingen onderhevig zijn aan veranderingen. Ook is het gewoon dat het voor de gebruikers die je willen helpen zo makkelijker wordt om te zien wat je al hebt.

De enige uitzondering is dus wanneer het product zich niet in de Pricewatch bevindt. Geef in dat geval zoveel mogelijk informatie/specificaties overzichtelijk weer. Ook de prijs is dan belangrijk.

Veel succes met het vinden van jouw ideale systeem!
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1502290

The problem with communication is the illusion it has taken place.