Medetweakers,
Onze cv ketel moet vervangen worden, deze begint problemen te geven en komt uit 2007.
Ons gasverbruik is zo'n 1550 m³, we wonen in een tussenwoning uit 1974.
Achterkant is volledig hr++ en voor gedeeltelijk en dubbel glas.
Kruipruimte is nog niet geïsoleerd.
Dak is na geïsoleerd alleen het dakkapel is zo lek als een mandje totaal geen isolatie op dubbel glas na.
Deze wordt over 2 jaar compleet vervangen.
Welke ketel raden jullie aan?
Ik zit te twijfelen tussen de Xtreme 30 en de Tzerra ace matic vanwege de lage modulatie.
En moet ik de Spirotech Spirocombi MB3 lucht- en vuilafscheider erbij nemen en werkt dit ongeveer hetzelfde als onze automatische ontluchter?
Onze huidige ketel een Remeha avanta 28c heeft een automatische ontluchter wat erg fijn is.
Onze cv ketel moet vervangen worden, deze begint problemen te geven en komt uit 2007.
Ons gasverbruik is zo'n 1550 m³, we wonen in een tussenwoning uit 1974.
Achterkant is volledig hr++ en voor gedeeltelijk en dubbel glas.
Kruipruimte is nog niet geïsoleerd.
Dak is na geïsoleerd alleen het dakkapel is zo lek als een mandje totaal geen isolatie op dubbel glas na.
Deze wordt over 2 jaar compleet vervangen.
Welke ketel raden jullie aan?
Ik zit te twijfelen tussen de Xtreme 30 en de Tzerra ace matic vanwege de lage modulatie.
En moet ik de Spirotech Spirocombi MB3 lucht- en vuilafscheider erbij nemen en werkt dit ongeveer hetzelfde als onze automatische ontluchter?
Onze huidige ketel een Remeha avanta 28c heeft een automatische ontluchter wat erg fijn is.
[ Voor 20% gewijzigd door Bassbounce op 29-03-2024 08:51 ]