Vraag en aanbod bied-bots?

Pagina: 1
Acties:
  • 598 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Christiaanjadie
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 00:58
Goedenavond allemaal,

Ik zag vanavond een leuke aanbieding op V&A staan, en ik dacht: laat ik een bod doen.
Tot mijn verbazing werd ik direct bij het plaatsen van mijn bod overboden, dit gebeurde niet 1x, ook niet 2x maar gewoon 4x achterelkaar.

Ik heb er ook een kleine screen-recording van gemaakt, nu lijkt het mij vrij duidelijk dat iemand dus met een bot aan het bieden is; nu was mijn vraag: mag dit?

Update: blijkbaar is dit een standaard functionaliteit in Tweakers V&A.

Excuses voor het ongemak, dit topic kan gesloten worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Christiaanjadie op 28-03-2024 22:54 . Reden: Het was skill issue, geen bot ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Je kan als gebruiker een maximum bod instellen. Als ik als maximum €100,- invul zal het systeem automatisch blijven overbieden tot het bedrag van €100,-.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaanjadie
Detmer schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:38:
Je kan als gebruiker een maximum bod instellen. Als ik als maximum €100,- invul zal het systeem automatisch blijven overbieden tot het bedrag van €100,-.
Helder, dat verklaart een boel. Verklaart dit ook waarom de bieding er dan op komt te staan als eergisteren? Dat is iets wat mij namelijk ook opvalt, de tussen-biedingen worden ook verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Christiaanjadie schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:40:
[...]

Helder, dat verklaart een boel. Verklaart dit ook waarom de bieding er dan op komt te staan als eergisteren? Dat is iets wat mij namelijk ook opvalt, de tussen-biedingen worden ook verwijderd.
Dat durf ik dan weer niet te zeggen, maar ik vermoed dat het de datum is waarop het maximumbod door de gebruiker is ingevuld.

[ Voor 10% gewijzigd door Detmer op 28-03-2024 22:43 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaanjadie
Detmer schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:41:
[...]

Dat durf ik dan weer niet te zeggen, maar ik vermoed dat het de datum is waarop het maximumbod door de gebruiker is ingevuld.
Klinkt plausibel, is dit dan een functie voor Hero of Elite gebruikers o.i.d? Ik zie nergens een optie om een maximum-bod op te geven; is dit een skill-issue aan mijn kant of zit dit verstopt op een andere pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:29
Je kunt een extreem hoog bod invullen om te kijken waarop het bod is ingesteld (en daarna je bieding weer verwijderen). Scheelt vaak een hoop tijd. Dat is dan je "maximum" bod, kan gewoon in het standaard veld.

Edit: 420 euro staat het ingesteld nu :)

[ Voor 9% gewijzigd door Dagion op 28-03-2024 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaanjadie
Dagion schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:48:
Je kunt een extreem hoog bod invullen om te kijken waarop het bod is ingesteld (en daarna je bieding weer verwijderen). Scheelt vaak een hoop tijd. Dat is dan je "maximum" bod, kan gewoon in het standaard veld.

Edit: 420 euro staat het ingesteld nu :)
Dank voor het uitzoeken, ik was alleen dan wel benieuwd hoe je deze functie kunt gebruiken (automatisch bieden); ik zag het namelijk nergens staan als optie bij het bieden. Is dit een functie voor Hero/Elite gebruikers? Of zit dit gewoon verstopt op een andere pagina?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Christiaanjadie schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:47:
[...]

Klinkt plausibel, is dit dan een functie voor Hero of Elite gebruikers o.i.d? Ik zie nergens een optie om een maximum-bod op te geven; is dit een skill-issue aan mijn kant of zit dit verstopt op een andere pagina?
Voor zolang ik mij kan herinneren is het al zo. Je kan bij het invullen van het bod zelf een bedrag invullen, dus je hoeft niet iedere keer het vooraf ingevulde bedrag te gebruiken. Als jij bij wijze van spreken €1000,- invult kan dat gewoon en zal het systeem anderen automatisch blijven overbieden tot dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:29
Christiaanjadie schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:51:
[...]

Dank voor het uitzoeken, ik was alleen dan wel benieuwd hoe je deze functie kunt gebruiken (automatisch bieden); ik zag het namelijk nergens staan als optie bij het bieden. Is dit een functie voor Hero/Elite gebruikers? Of zit dit gewoon verstopt op een andere pagina?
Nee, elk bod dat je invult biedt automatisch tot dat bedrag. Gewoon in het standaard veld, geen abo voor nodig (heb ik ook niet namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaanjadie
Detmer schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:52:
[...]

Voor zolang ik mij kan herinneren is het al zo. Je kan bij het invullen van het bod zelf een bedrag invullen, dus je hoeft niet iedere keer het vooraf ingevulde bedrag gebruiken. Als jij bij wijze van spreken €1000,- invult kan dat gewoon en zal het systeem anderen automatisch blijven overbieden tot dat bedrag.
Dank! dat verklaart een hele boel.

Dit topic kan gesloten worden; excuses voor de onrust :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Deze vraag is al 62x voorbij gekomen. Volgende keer graag even de search gebruiken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.