Problemen met uitlezen smartplug in Home Assistant

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OGrasmachien
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-05 21:31
Ik heb zonet de Nous A1Z smart plugs gekocht en gekoppeld aan mijn Home Assistant setup met ZHA. Ik heb de Home Assistant SkyConnect aan een Raspberry Pi 3B+ hangen.
Alles lijkt correct te zijn en ik kan er bijvoorbeeld lampen mee in en uitschakelen.
Maar er zijn 2 problemen.
  1. Mijn Home Assistant is ingesteld in het engels. Toch staan de sensoren van deze plugs in het nederlands in Home Assistant. Hoe kan ik deze in het engels krijgen?
  2. Ik geraak er niet aan uit welke sensor ik moet gebruiken om deze devices toe te voegen aan het energy dashboard. Ik vermoed dat het de sensor "Opsomming afgeleverd" moet zijn maar die geeft altijd een waarde van 0.0kwh. De lamp uit en aanschakelen maakt geen verschil. Stroom en vermogen veranderen wel.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Raspberry PI 3B+
- Home Assistant SkyConnect
- Home Assistant
- Nous A1Z smart plugs

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik vond de Riemann sum integral integration zodat het vermogen omgezet kan worden naar power maar daar geraak ik niet meteen aan uit.
Ik denk dat het al duidelijk is dat ik geen verstand heb van elektriciteit :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DBpHrlbwJf3lRLWIwzw8puAG1XE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/timH1gnPuIX5NIF2RtYlfauV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door OGrasmachien op 28-03-2024 22:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
1. Check je browser/OS-taal. Is die toevallig Nederlands? Daar heb ik in het verleden nog wel eens vage problemen mee gehad.
2. Volgens mij moet dat indd Opsommig afgeleverd zijn. Wat heb je er op aangesloten? Zou het kunnen dat je er zoiets zuinigs aan hebt hangen, dat je gewoonweg nog niet die 0.0kWh hebt verbruikt en dus nog niet heeft gelogd?

1 kWh staat gelijk aan het verbruiken van 1000 watt voor 1 uur. Als je dus 3W verbruikt zoals in je screenshot, zal het dus even duren voordat er iets wordt geregistreerd.

[ Voor 20% gewijzigd door sOid op 28-03-2024 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OGrasmachien
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-05 21:31
1. Mijn browser en OS taal zijn beide engels. Op zich is het geen ramp maar toch wat lastig als bepaalde termen plots in een andere taal staan.
2. Momenteel zit er een lamp aan. Ik heb hetzelfde gedaan met de wasmachine en droogkast. Ik zal het even afwachten en misschien zie ik er morgen wat data in verschijnen.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
OGrasmachien schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 23:22:
1. Mijn browser en OS taal zijn beide engels. Op zich is het geen ramp maar toch wat lastig als bepaalde termen plots in een andere taal staan.
2. Momenteel zit er een lamp aan. Ik heb hetzelfde gedaan met de wasmachine en droogkast. Ik zal het even afwachten en misschien zie ik er morgen wat data in verschijnen.

Thanks!
Hmm. En heeft zo'n Nous A1Z smart plug nog iets van een webinterface waarbij je zelf de taal kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:38

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@sOid Zigbee, dus dat zou raar zijn.

Maar volgens mij wordt tijdens het aanmaken van een entiteit de naam gemaakt. Weet je 100% zeker dat je taal toen ook op Engels stond?

En voor deze, je kan de items gewoon hernoemen, doe dan wel incl entity id.

[edit]Ding waar ik nu aan denk, staat je HA zelf ook op Engels (Settings => System => General) en niet alleen je profiel?

[ Voor 19% gewijzigd door Septillion op 29-03-2024 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ja eens, maar ik zie tegenwoordig vaker devices die meerdere protocollen ondersteunen. Betreffende smartplug ken ik niet, dus vandaar.
Pagina: 1