Ik heb zonet de Nous A1Z smart plugs gekocht en gekoppeld aan mijn Home Assistant setup met ZHA. Ik heb de Home Assistant SkyConnect aan een Raspberry Pi 3B+ hangen.
Alles lijkt correct te zijn en ik kan er bijvoorbeeld lampen mee in en uitschakelen.
Maar er zijn 2 problemen.
- Raspberry PI 3B+
- Home Assistant SkyConnect
- Home Assistant
- Nous A1Z smart plugs
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik vond de Riemann sum integral integration zodat het vermogen omgezet kan worden naar power maar daar geraak ik niet meteen aan uit.
Ik denk dat het al duidelijk is dat ik geen verstand heb van elektriciteit
Alles lijkt correct te zijn en ik kan er bijvoorbeeld lampen mee in en uitschakelen.
Maar er zijn 2 problemen.
- Mijn Home Assistant is ingesteld in het engels. Toch staan de sensoren van deze plugs in het nederlands in Home Assistant. Hoe kan ik deze in het engels krijgen?
- Ik geraak er niet aan uit welke sensor ik moet gebruiken om deze devices toe te voegen aan het energy dashboard. Ik vermoed dat het de sensor "Opsomming afgeleverd" moet zijn maar die geeft altijd een waarde van 0.0kwh. De lamp uit en aanschakelen maakt geen verschil. Stroom en vermogen veranderen wel.
- Raspberry PI 3B+
- Home Assistant SkyConnect
- Home Assistant
- Nous A1Z smart plugs
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik vond de Riemann sum integral integration zodat het vermogen omgezet kan worden naar power maar daar geraak ik niet meteen aan uit.
Ik denk dat het al duidelijk is dat ik geen verstand heb van elektriciteit
/f/image/timH1gnPuIX5NIF2RtYlfauV.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door OGrasmachien op 28-03-2024 22:17 ]