Website via externe server openen, proxy?

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 10:36
Hallo,

Ik ben hier niet helemaal in thuis maar ik heb op het werk een 'first world problem' waarbij ik mij hetvolgende bedacht;

Ik wou een bakkerswebsite bezoeken (voor bestelling gebak), maar deze wordt door de veiligheidssoftware van het bedrijfsnetwerk geflagged als "Your organization forbids access to websites in the category Alcohol & Tobacco".

Slaat natuurlijk nergens op, maar soms heb je daar mee te dealen. Nu zou ik dat normaal gesproken oplossen door in te loggen op mijn thuis VPS en dan via de remote omgeving dit omzeilen.

Nu draai ik ook een webserver op die VPS, en ik vroeg mij af of ik een soort webportal of proxy kan opzetten die ik simpelweg via de browser kan benaderen.
Geen idee of dat zo heet, maar het doel zou zijn dat ik een webpagina op mijn server benader en daar vervolgens een url invoer en de verdere verbinding via die pagina (en dan dus ook het ip en alles) loopt zonder dat ik lokaal op de werkmachine allemaal dingen moet gaan instellen.

Is zoiets mogelijk? En zo ja, waar zou ik dan specifiek op moeten zoeken?

Indien daar al publieke diensten voor zijn zou ik dat tricky vinden omdat je dan toch een soort van 'man in de middle' hebt waarbij je niet weet wat er met je gegevens gebeurt die je onderweg ergens invult (Zoals je adres op de bestelpagina bijv.).

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Je kan beter even met IT contact opnemen om deze website te deblokkeren inplaats van het security beleid te omzeilen. Dit is namelijk reden tot ontslag op staande voet.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 10:36
JackBol schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:34:
Je kan beter even met IT contact opnemen om deze website te deblokkeren inplaats van het security beleid te omzeilen. Dit is namelijk reden tot ontslag op staande voet.
Dat kan ook inderdaad. Maar laten we van het goede uitgaan en gewoon ingaan op de vraag :).

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 10:32

Acid_Burn

uhuh

OpenVPN op je VPS installeren en een vpn verbinding opstarten.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:13
Je zou een in-browser remote desktop client op kunnen zetten. Bijvoorbeeld met Apache Guacamole.

Wat @JackBol zegt zal wel loslopen denk ik. Volgens mij moet je daarvoor nog altijd eerst een waarschuwing krijgen. Maar echt handig is het natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 17:43
BLACKfm schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:36:
[...]

Dat kan ook inderdaad. Maar laten we van het goede uitgaan en gewoon ingaan op de vraag :).
Dit is niet goed. Zoals aangegeven, bewust omzeilen van beleid is rede tot ontslag of op z’n minst een berisping. Ik zou de gewone procedure volgen. Namelijk verzoek indienen tot aanpassing van website classificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Laten we hier niet bespreken hoe we de firewall van het bedrijf kunnen omzeilen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.