(Groene) Schimmel in de muur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-04 14:57
Hallo allemaal,

Het viel mij een tijdje geleden op dat ik in de (was) kamer allemaal groene schimmel plekken in de muur heb. Ik heb dit toen met HG schimmelreiniger proberen te verwijderen. Ook ben ik met azijn bezig geweest.

Resultaat is dat het eigenlijk niets veranderd heeft.

Ik wil als het niet meer zo veel regent mijn huis laten impregneren. Maar dan is de schimmel nog niet weg die er al zit.

Heeft iemand een idee hoe ik deze groene plekken weg kan krijgen?

Alvast erg bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCtjPV-DVsq_CdSH-VBHXw8MuVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/api4JJ3w4WQGRJTDxfxfPeoX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jcACRHVPWc_JXmjCz-W4RNmdEfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ekZua0jIvlorUHEVkUuhISVE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-05 18:46
Ik ben geen expert maar ik heb nog nooit schimmel in zo'n perfect patroon gezien. Zeker weten dat dit niet resten zijn van iets anders?

Verder schimmel verwijderen is eerst beginnen met zeep, schuurspons en grondig schoonmaken. Met bleek of andere middelen doe je jezelf misschien wel meer schade dan dat je oplost.

Een klein testspotje om te kijken of bleek werkt (of het wel iets levends is) kan wel helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12:14
Dat lijkt mij geen schimmel. Eerder ingetrokken groene voorstrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:45
Daarnaast is schimmel door vochtproblemen doorgaans zwart en ruikt duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-05 22:07
Dat lijkt niet op schimmel, maar misschien komt dat omdat je al met HG spul en azijn in de weer bent geweest. Heb je er al eens een vochtmeter tegenaan gehouden?

Als het inderdaad schimmel is kan je bij twijfel over de herkomst contact opnemen met je opstalverzekering. Ze zullen dan waarschijnlijk een vochtexpert latenn komen die de herkomst zal herleiden. Schimmel komt niet zomaar ergens vandaan, ook niet in een washok. Over het algemeen betaal je daar niks voor. Ook niet als de verzekering het niet dekt.

Dan kan je er later altijd nog voor kiezen om te impregneren.

[ Voor 7% gewijzigd door SmashCruiser op 28-03-2024 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:17
Dit is geen schimmel maar waarschijnlijk voorstrijk. Het lijkt op een voorstrijk voor gips, voor latex heeft het vaak geen kleur/is het melkachtig.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Mmmmm oke, bedankt! Ergens dus misschien positief dat het geen schimmel is, en verklaard ook een hoop.

Wat de oorzaak zou kunnen zijn vraag ik mij dan af. Ik dacht zelf aan het natte herfst/winterweer. Dat dit vochtige weer door de muur trok en zodoende schimmel veroorzaakte. Het zou goed kunnen dat het voorstrijk is geweest. Ik heb deze muur nooit behandeld en het ziet er oud uit. Wat wel vreemd is vind ik, dat het aan de randen los laat (zie foto aan randen van de plekken).

Zou een goede voorstrijk een idee zijn om het daarmee is te behandelen?

Ik snap dat de verzekering bellen en/of een profesional inschakelen het beste is. Maar dit zou ik liever later doen.

Allen bedankt voor de reactie's iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Je latex laat los van het plafond. Waarom is inderdaad de vraag. Ik vermoed vocht. Ofwel vanwege een lekkage, ofwel vanwege het ophangen van je was in een niet geventileerde ruimte.
Dat groene is inderdaad denk ik voorstrijk of als het ruw is iets als betonkontakt.

Je verzekering later inschakelen is overigens niet aan te raden. Die zijn er liever zo snel mogelijk bij. De professional die zij dan inschakelen zal op zijn beurt ook blij zijn dat er niet eerst gehobbybobt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:17
Canon_nl3 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:24:
Mmmmm oke, bedankt! Ergens dus misschien positief dat het geen schimmel is, en verklaard ook een hoop.

Wat de oorzaak zou kunnen zijn vraag ik mij dan af. Ik dacht zelf aan het natte herfst/winterweer. Dat dit vochtige weer door de muur trok en zodoende schimmel veroorzaakte. Het zou goed kunnen dat het voorstrijk is geweest. Ik heb deze muur nooit behandeld en het ziet er oud uit. Wat wel vreemd is vind ik, dat het aan de randen los laat (zie foto aan randen van de plekken).

Zou een goede voorstrijk een idee zijn om het daarmee is te behandelen?

Ik snap dat de verzekering bellen en/of een profesional inschakelen het beste is. Maar dit zou ik liever later doen.

Allen bedankt voor de reactie's iig!
Wat je volgens mij ziet is gewoon latex die van de muur komt omdat het erg vochtig is (geweest). Zit er veel vocht in de muur (meten)? Als dat zo is dan moet dat probleem wel eerst opgelost worden voordat je dit aan gaat pakken.

Als dat gedaan is, oude latex verwijderen. Je kunt dat er denk ik met een plamuurmes vrij gemakkelijk afschrapen aangezien het niet goed gehecht lijkt. Alles wat echt goed vast blijft zitten kun je laten zitten. Muur schuren, voorstrijk eroverheen en dan 2x sausen en hij is weer goed.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Bedankt! Ik ga in de zomer als de muur echt droog is handelen.
Deze natte tijd heeft waarschijnlijk invloed gehad op deze oudere muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 14:59

AMDFreak

Intel is zo..

Kan ook zijn dat er een verkeerde voorstrijk is gebruikt, waardoor er een slechte hechting is ontstaan? En dat komt nu tot uiting..

[ Voor 11% gewijzigd door AMDFreak op 08-04-2024 16:12 ]

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Pagina: 1