GPU chip op moederbord geeft ~650 graden aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vixxion
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 08-09 22:47
Ik heb een neiuwe PC in elkaar gezet met een ASUS B650M-PLUS moederbord.

Nu geeft de interne grafische chip een temperatuur van rond de 650 graden aan. Dit zo hoog dat het niet kan kloppen en als ik met mijn hand langs de verschillende heat sinks ga dan voelen deze ook niet warm. De temperatuur is gelijk na een koude start van het systeem al zo hoog en blijft dan schommelen tussen de 650-654 graden. Ik heb met meerdere programma's de temperatuur opgehaald en allemaal geven ze deze waarde aan.

Ik heb al wat gezocht op 650 graden maar dat komt precies overeen met de M650 chip die erop zit. Hierdoor heb ik niks nuttigs gevonden.

Weet iemand of dit een bekend probleem is bij deze borden? Is dit een reden om voor de zekerheid het bord om te wisselen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_Rq--I8kiRhFcBG8-KsmYn9jWE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0MZo82iJeHbxOv9jPpXUhETi.png?f=user_large

Beste antwoord (via Vixxion op 28-03-2024 13:42)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:33

nelizmastr

Goed wies kapot

Je bent niet de eerste dit dit heeft gemeld op het forum. Lijkt inderdaad een brakke sensor. Daar doe je helaas niks aan. Het is ook niet zo relevant omdat hij in de CPU zit en je de temperatuur daarvan prima als referentie kunt houden.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Je bent niet de eerste dit dit heeft gemeld op het forum. Lijkt inderdaad een brakke sensor. Daar doe je helaas niks aan. Het is ook niet zo relevant omdat hij in de CPU zit en je de temperatuur daarvan prima als referentie kunt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vixxion
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 08-09 22:47
hoi, bedankt voor je reactie. Ik dacht dat deze chip op het moederbord zit maar blijkbaar in de processor. Het is een 7800X3D. Die geeft nu een temp weer van rond de 30 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Vixxion schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:56:
hoi, bedankt voor je reactie. Ik dacht dat deze chip op het moederbord zit maar blijkbaar in de processor. Het is een 7800X3D. Die geeft nu een temp weer van rond de 30 graden.
Onboard video zit bij Intel sinds de 1e generatie uit 2010 al in de processor en bij AMD sinds 2017 in alle chips met onboard video. Op het moederbord zit het al vele jaren niet meer :)