Acer chromebook wil niet opladen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeake91
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 25-11-2024
Op onze school hebben wij een 60-tal Acer Chromebooks.
Nu is er een Chromebook die niet meer wil opladen.
Wanneer hij aan de oplader hangt, start hij uiteindelijk wel op.
Hij geeft aan dat hij 1% accu heeft ofwel volledig opgeladen is (is elke keer anders).
Wanneer ik de Chromebook losmaak, valt hij direct uit.

Aanmelden lukt ook niet. Wanneer ik mijn wachtwoord ingeef en wil inloggen valt hij ook uit...

Iemand suggesties?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuPaToLL
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09-04 19:55
Accu ontkoppelen, via adapter opstarten, drivers wissen, accu plaatsen, opnieuw opstarten via adapter. updates zoeken.

geen resultaat?
nieuwe accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08:21
SuPaToLL schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:16:
Accu ontkoppelen, via adapter opstarten, drivers wissen, accu plaatsen, opnieuw opstarten via adapter. updates zoeken.

geen resultaat?
nieuwe accu.
Drivers wissen gaat je bij een chromebook niet lukken.

Accu loskoppelen en dan testen is inderdaad wel een oplossing. De accu kan kapot zijn, maar ook het laadmechaniek, waar ik op zou gokken gezien de laptop ook uit kan vallen als je probeert in te loggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuPaToLL
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09-04 19:55
keertje aan de lading leggen terwijl ie uit staat. en na 24 uur kijken wat ie dan zegt, evt nog een optie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:33
Contact opnemen met de IT afdeling danwel de support? De meeste scholen die ik ken hebben niet zomaar 60 Chromebooks liggen, die zijn door een bedrijf geleverd en daar zou je ook een stuk support bij horen te hebben. Los van wat je zelf kan doen, wat natuurlijk nuttig is, zou ik het probleem vooral neerleggen waar het hoort.

Dat gezegd hebbende... de meeste tips staan hierboven al maar het klinkt heel erg als een overleden accu. Die geven vreemde indicaties over of deze nou vol is of niet maar kunnen niet het vermogen leveren om de laptop te kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Ben je een gebruiker of beheerder?

Als je een gebruiker bent dan gewoon zoals hierboven aangegeven bij de IT afdeling van de school aanmelden.

Ben je de beheerder? Zoek dan uit waar ze zijn ingekocht en of er nog garantie op zit, dan kun je ze aanmelden bij de leverancier.

Daarnaast zijn bovenstaande suggesties eigenlijk het enige wat je zelf kunt proberen, lijkt inderdaad op een defecte accu.

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Pagina: 1