Inbouwthermostaat douche scheef

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 15:59

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Wij zijn druk aan het verbouwen en de loodgieter heeft de inbouwrhermostaat een heel klein beetje scheef opgehangen, maar het is wel duidelijk zichtbaar.
Het was een risico, we hebben zelf het materiaal aangeleverd en daarbij heeft hij gezegd dat hij geen garantie kan geven op het spul zelf, dus die discussie hoeft nu ook niet gevoerd te worden, ondanks dat ik zelf van mening ben dat iets recht ophangen daar los van staat.

Waar ik echter wel naar op zoek ben is of iemand wellicht een goed idee heeft om het probleem zoveel mogelijk te maskeren. Bijvoorbeeld door van het muurplaatje een stuk af te halen en het daarmee voor het oog recht te krijgen. Ik zal het hoe dan ook moeten afkitten, dus misschien kan ik daarmee wel wat bewerkstelligen. Het gaat uiteindelijk om een afwijking van 1-2mm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mRltwED7b1ZTv3_vduk-ZD6VyUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3K3cCa2eyGyypcMWOcnxlvC3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Perfectie loslaten maakt het leven een stuk makkelijker. 1-2mm is niks en ik zou er niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 02-04-2024

Jan

Ik zou ook niets veranderen, het valt niet erg op
Als idee kunt u een sierlijst of paneel maken of kopen, passend bij de kleur van de muur of thermostaat. en bevestig deze zodanig dat de thermostaat visueel uitgelijnd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Welk merk is het?
Je zou kunnen kijken of ze ook een ronde afdekplaat hebben in de juiste kleur.
En ter verdediging van de loodgieter het is soms een drama om die dingen te stellen.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 17:43
Nu valt het misschien op, straks niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Zit er niet gewoon nog 1-2mm speling in als het nog niet is afgekit?

Garantie op eigen geleverde spullen kan een loodgieter natuurlijk niet geven, maar garantie op de installatie ervan kan hij niet zomaar de deur uit doen. Als deze aansluiting nou zou lekken zou hij kunnen zeggen dat het komt omdat het jouw spul is, maar dat dit ding scheef hangt heeft daar niks mee te maken.

Voor 1-2mm zou ik je rechtsbijstandverzekering er niet bij gaan betrekken, maar ik zou toch zeker de loodgieter vragen of hij er nog iets aan kan doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16-05 16:33
Muren zijn ook zelden recht, ik zou er ook niets aan doen.

Sommige dingen zie je alleen omdat je er op focused. Beetje als het boven gebit van Tom Cruisse die scheef staat vergeleken met zijn neus :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:44

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

ik zou me eerder storen aan het lelijke voegwerk, of is dat nog niet klaar...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

superduper schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:54:
ik zou me eerder storen aan het lelijke voegwerk, of is dat nog niet klaar...?
Wat is er hier mis met het voegwerk? Die voeg in de rand? Die voeg je niet, die kit je.

[ Voor 4% gewijzigd door Glashelder op 28-03-2024 14:56 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-05 00:08
Ik snap de loodgieter ergens wel. Er zijn merken op de markt die het echt lastig maken om goed waterpas te werken. Terwijl andere merken het wel op orde hebben.

Ik zou denk ik het plaatje en de knoppen los maken, en kijken of je b.v het plaatje een beetje kan uitvijlen zonder dat het zichtbaar wordt als de knoppen er weer opzitten.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:02

Agent47

I always close my contracts.

Ik zou me eerder druk maken om die voeg aan de linkerkant

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormcagy
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-05 15:09
Agent47 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:15:
Ik zou me eerder druk maken om die voeg aan de linkerkant
Die moet gekit worden, niet gevoegd...

Trouwens ging daar de vraag niet over.

Ontopic: ik zou inderdaad kijken of ik het geheel los kan halen en te kijken of er niet speling in zit. 1-2mm is niet heel veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:34
Je moet gewoon omhoog kijken Sammie. Want dan wordt je lekker nat en zie je die knoppen niet.

Maar die 2 mm kan toch nog wel gesteld worden als je de knoppen eraf haalt? Zou ik nog niet eens de loodgieter voor laten komen. (maar als hij voor wat anders wel komt heeft de werking van het materiaal geen garantie, want aangeleverd door jou, maar de plaatsing door hem wel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADRIGUZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-05 08:07
Wat is het merk? Die grohe inbouwthermostaten zijn namelijk gewoon te stellen tijdens installatie. Frontje eraf, knoppen eraf en beetje uitlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Als het 1 of 2 mm is, zou je een voorzichtig een tikje kunnen geven met een hamer en een houtblokje, als het echt stoort, maar ik zou er verder niet te veel aan doen.
Glashelder schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:56:
[...]

Wat is er hier mis met het voegwerk? Die voeg in de rand? Die voeg je niet, die kit je.
Het kleurverschil en de diepte van inwassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:29
Of zitten de tegels scheef? hou er eens een waterpas tegenaan om daar zekerheid over te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Tegels zitten recht en met de waterpas weet ik dat de inbouw scheef zit. Aan de linkerkant in de hoek moet inderdaad nog gekit worden, dat wordt niet gevoegd.

Helaas is het een of ander noname merk (Wolfsburg) van Q1 sanitair. Twee jaar geleden bij verbouwing in vorige woning ook genomen en toen geen gedoe mee gehad, maar dat is het risico. Afstellen naderhand zoals bij Grohe is niet mogelijk zoals ik begrepen heb van de leverancier.
De leidingen zijn met pur vastgezet, dus heel misschien zit er middels een beitel nog wat speling in. De loodgieter moet sowieso nog voor ander werk terug komen en dan gaat ie kijken wat ie nog kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:25

MLLL

Palm Treo 650

Peatsmoke schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:40:
Als het 1 of 2 mm is, zou je een voorzichtig een tikje kunnen geven met een hamer en een houtblokje, als het echt stoort, maar ik zou er verder niet te veel aan doen.
Waarschijnlijk is dit de snelste en makkelijkste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Fab1Man schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 20:27:
Tegels zitten recht en met de waterpas weet ik dat de inbouw scheef zit. Aan de linkerkant in de hoek moet inderdaad nog gekit worden, dat wordt niet gevoegd.

Helaas is het een of ander noname merk (Wolfsburg) van Q1 sanitair. Twee jaar geleden bij verbouwing in vorige woning ook genomen en toen geen gedoe mee gehad, maar dat is het risico. Afstellen naderhand zoals bij Grohe is niet mogelijk zoals ik begrepen heb van de leverancier.
De leidingen zijn met pur vastgezet, dus heel misschien zit er middels een beitel nog wat speling in. De loodgieter moet sowieso nog voor ander werk terug komen en dan gaat ie kijken wat ie nog kan doen.
pur? PUR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Eroverheen zit gewoon specie hoor, maar de initiële aanhechting was met pur dus dat wil zeggen dat er wellicht wat speling op zit.
Pagina: 1