TV-Beugel ophangen op een te dunne muur?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 09:23
Geachte tweakers.

Ik wil binnenkort een TV-Beugel ophangen en in de gebruikshandleiding staat het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nKuWaeuu9LOuYv_W635v1AgcC3Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0liUNWaAZ615YhVCGGNbXsRI.jpg?f=fotoalbum_large

Nu is de muur dus 13 a 14 cm dik. Ik vroeg mij af of deze specs bedoeld zijn als je echt de zwaarste tv eraan gaat hangen? In dit geval gaat het om een 43 inch tv die nog geen 4 kilo weegt, ipv de maximaal geadviseerde van 40kg.

Of zorgt te te dunne muur voor andere problemen? Of lees ik het helemaal verkeerd, dat kan natuurlijk ook.

Alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• epicfailguy23
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:26
Nee in principe is dit geen probleem, tenzij je muren van heel oud kalksteen zijn, echter dan maakt de dikte van de muur dan ook niet meer uit. Gewoon fatsoenlijke pluggen en bouten/schroeven gebruiken dan is er niets aan de hand. ..

Tenzij je er 100x per dag de tv alle kanten op slingert en gebruikt als op trekstang voor de fitniss. >:)

Voor de rest zal het wel loslopen (pun intended maar niet op het resultaat :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 09:23
Bedankt voor de bevestiging (dacht namelijk precies hetzelfde).

Volgende week het er maar eens op wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:36
Fischer duoplugs zijn goeie pluggen die je courant in de bouwmarkt vind.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nee, dat zul je toch echt zelf moeten doen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...