Tikkende verwarmingsbuis met evohome systeem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 20:31
Dag medetweakers,

Inmiddels heb ik het installatiebedrijf al een keer of 4 laten komen maar het lijkt niet opgelost te raken.
De situatie is als volgt:
We hebben een eengezinswoning met 3 verdiepingen en in totaal 8 evohome radiatorknoppen (die kunnen de warmtevraag regelen en zullen de temperatuur automatisch op peil houden).
We hebben stadsverwarming met een doorstroom apparaat (warmtewisselaar) dus krijgen 60-70 graden warm water binnen, en het doorstroom apparaat regelt het verder naar de verbruikers / warmtevraag.
Alle verwarmingsbuizen in het huis zijn metaal op een stukje na op zolder. Hier zit het probleem van de tikkende verwarming.
De buizen lopen over de muur en zijn met beugeltjes aan de muur bevestigd, deze beugels zijn losser gedraaid om de buizen ruimte te geven. De buizen gaan van staal net voor het plafond van de slaapkamer, naar flexbuizen en daar door het plafond/vloer van de zolder heen om vervolgens twee bochten te maken naar de radiator. Nu zijn alle beugels waar deze buizen in hangen losser gedraaid, het enige wat ik me nog zou kunnen bedenken is de begane grond doorvoer van woonkamer naar slaapkamer, welke volledig dicht gestukadoord is. De ergste tik in de verwarming is lastig te lokaliseren maar deze is het best hoorbaar in de slaapkamer (net boven de plafond doorvoer welke dicht zit).
Het installatiebedrijf heeft al met instellingen van de radiatorknop op zolder, de instellingen van het doorstroomapparaat (pomp lager, minder hoge aanvoertemp etc) geprobeerd aan te passen, alleen niks helpt hierbij.

Voordat ik het stucwerk rondom de buizen weg probeer te steken, hebben jullie nog een idee wat het anders kan zijn?
Ik ga proberen vandaag wat foto's toe te voegen om het verhaal wat duidelijker te krijgen.

https://tweakers.net/i/kC...FD.jpg?f=fotoalbum_medium

Alvast dank voor jullie reacties.

[ Voor 4% gewijzigd door Panamera op 28-03-2024 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:26
Is dit geluid er altijd al? Hebben de buren er ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hadden een gelijksoortig probleem, waterbedrijf heeft een nieuwe terugslag-demper geplaatst op de aanvoer van het water en het tikken en bonken was verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 20:31
Technofreakz schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 06:10:
Is dit geluid er altijd al? Hebben de buren er ook last van?
We wonen hier nu sinds begin 2022 en hebben vanaf eind 2022 het evohome laten installeren. In die eerste periode is de zolder nauwelijks gebruikt maar de verwarming heeft wel af en toe aan gestaan en toen hebben we het niet gemerkt.
Ik heb het idee dat wanneer de radiatorknop moet “pendelen” dat het dan het ergste is. Het komt ook alleen voor als het buiten onder de 10 graden is. Met pendelen bedoel ik dat de knop staat ingesteld op 15 graden en de kamertemperatuur rond die 15 graden schommelt. En dan is de tik /tikken het hardst wanneer de leiding van koud naar warm gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Panamera op 28-03-2024 07:15 ]