Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-06 10:16
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe mediaspeler die ook Dolby Atmos ondersteunt vanwege de nieuwe soundbar die ik heb aangekocht.(Samsung Q800C)
Welke raden jullie hiervoor aan ?

Momenteel gebruik ik nog een MedX6003D mediaspeler.
Tv is nog een LG910V

De fiilms staan opgeslagen op een Synology nas dus ik stream alles van de nas naar de tv via de mediaspeler.
Wat ik me verder ook afvraag is of elke film tegenwoordig het Dolby Atmos codec ondersteunt ?
Dan nog één ding, moet de eARC van de soundbar aangesloten worden op de eARC van de tv of op de uitgang van de mediaspeler ?

P.S : of kan ik beter in één keer een nieuwe tv kopen die Dolby Atmos ondersteunt en zelf alles kan streamen inc ondertitels ?

[ Voor 10% gewijzigd door karine1 op 28-03-2024 05:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:28
Nee niet elke film is dolby atmos. Als je tv hdmi versie voldoende is kan hij als het goed is de audio onbewerkt doorzetten. Check de instellingen van je tv. Als je direct in de soundbar plugt heb je misschien een synchronisatieprobleem.

Voor media speler weet ik niet. Met de pc lukt het mij niet on meer dan 2 kanalen over hdmi te krijgen. Tot nu toe lukt dolby mij alleen met de mkv in de usb 3 poort van mijn tv of via mijn bluray speler. (Netwerk is te traag)

Ik ben benieuwd of je een mediaspeler kan vinden die dit vanaf het netwerk kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:17
Ik gebruik de Chromecast met google tv 4k hiervoor. Werkt bij mij prima met ook een samsung soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
RedNas74 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:15:
Ik gebruik de Chromecast met google tv 4k hiervoor. Werkt bij mij prima met ook een samsung soundbar.
Dat ga ik eens bekijken.

[ Voor 10% gewijzigd door karine1 op 28-03-2024 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Kan iemand eens nakijken of deze aansluiting correct is ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ANdrHIfAQ6I29z9bg3NQKgf37c4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3BBoadT0sTkhLj7qkDk0eyU9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-06 08:41
Ik gebruik sedert een 2-tal weken deze https://www.amazon.com.be...ea%2Caps%2C79&sr=8-2&th=1
en ben daar tevreden over, atmos werkt goed zowel bij films van de nas als films van Prime.

Ik werk met een versterker en 5.1.2 systeem waarbij de versterker alles regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

karine1 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 20:39:
Kan iemand eens nakijken of deze aansluiting correct is ?
[Afbeelding]
Hangt mijns inziens af naar de Dolby Atmos smaak die je af wilt gaan spelen. De TV is oud(er) en beschikt daarmee alleen over HDMI ARC. Wil je Dolby Atmos over Dolby Digital dan is dat voldoende, wil je Dolby Atmos over Dolby TrueHD dan zal je direct naar de Sound Bar moeten en de TV er tussen uit laten. Zit je wel met de digicoder die nu aan is gesloten, genoemde Sound Bar heeft maar één HDMI IN.

Bovenstaande puur theorie qua formaten en HDMI bersies. Dus buiten het feit dat Dolby Atmos over een Sound Bar mijns inziens discutabel is.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 29-03-2024 10:59 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
IK ga het nog eens bekijken, eventueel Kodi op mijn Chromecast.
Ik veronderstel dat tegenwoordig de nieuwe tv's alles zelf kunnen streamen en afspelen, zelf de nieuwe LG(s hebben al een ingebouwde Chromecast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37
Nvidia Shield TV Pro.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Pagina: 1