Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namreh
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 28-03-2024
Mijn vraag

Sinds vandaag (27/3/2024) heb ik mijn glasvezelmodem in bridge modus laten zetten door mijn provider. Via een netgear switch is nu mijn nieuwe tp-link deco x60 router gekoppeld. De wifi werkt prima, echter alles wat verder aan mijn switch gekoppeld is werkt niet meer !!

Schematisch ziet dit er als volgt uit:

Glasvezelmodem/router <------> Switch< --------> TP-link router /wifi
In bridge modus ^
|
|
V
Hue bridge
Etc.

Hoe krijg ik weer connectie naar devices die aan deze switch gekoppeld zijn ?
Ik had gehoopt dat de TP-link router de IP adressen zou uitdelen naar de switch en alles wat daar aan gekoppeld is, maar blijkbaar werkt het niet zo. Ben geen netwerkdeskundig, maar ik vermoed nu dat de TP-link router eerst aan de gebridgde glasvezelrouter gekoppeld moet worden en daarachter weer de switch. Graag een bevestiging of een ander voorstel.
Alvast bedankt !

Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Genexis glasvezelmodem/router (staat sinds kort in bridge modus)
- Netgear switch
- TP-link DECO x60 router

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:58
Ja, switxh achter de deco

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namreh
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 28-03-2024
Ok, dank voor bevestiging !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:05

nelizmastr

Goed wies kapot

In bridge mag je geen apparaten meer aan de Genexis hangen, eigenlijk hoort je Deco nu direct aan de Genexis en dan daarachter een switch, maar een extra switch achter de Deco met daarachter de apparaten is optie twee.

Je krijgt het alleen in de huidige opstelling met één switch recht met VLAN’s, maar dat is overkill hier :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:54
Als je router in Bridge staat en je hangt daar een switch aan dan ligt die switch en alles wat je daar op aansluit rechtstreeks aan het internet, niet handig dus.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.