Mijn vraag
Sinds vandaag (27/3/2024) heb ik mijn glasvezelmodem in bridge modus laten zetten door mijn provider. Via een netgear switch is nu mijn nieuwe tp-link deco x60 router gekoppeld. De wifi werkt prima, echter alles wat verder aan mijn switch gekoppeld is werkt niet meer !!
Schematisch ziet dit er als volgt uit:
Glasvezelmodem/router <------> Switch< --------> TP-link router /wifi
In bridge modus ^
|
|
V
Hue bridge
Etc.
Hoe krijg ik weer connectie naar devices die aan deze switch gekoppeld zijn ?
Ik had gehoopt dat de TP-link router de IP adressen zou uitdelen naar de switch en alles wat daar aan gekoppeld is, maar blijkbaar werkt het niet zo. Ben geen netwerkdeskundig, maar ik vermoed nu dat de TP-link router eerst aan de gebridgde glasvezelrouter gekoppeld moet worden en daarachter weer de switch. Graag een bevestiging of een ander voorstel.
Alvast bedankt !
Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Genexis glasvezelmodem/router (staat sinds kort in bridge modus)
- Netgear switch
- TP-link DECO x60 router
Sinds vandaag (27/3/2024) heb ik mijn glasvezelmodem in bridge modus laten zetten door mijn provider. Via een netgear switch is nu mijn nieuwe tp-link deco x60 router gekoppeld. De wifi werkt prima, echter alles wat verder aan mijn switch gekoppeld is werkt niet meer !!
Schematisch ziet dit er als volgt uit:
Glasvezelmodem/router <------> Switch< --------> TP-link router /wifi
In bridge modus ^
|
|
V
Hue bridge
Etc.
Hoe krijg ik weer connectie naar devices die aan deze switch gekoppeld zijn ?
Ik had gehoopt dat de TP-link router de IP adressen zou uitdelen naar de switch en alles wat daar aan gekoppeld is, maar blijkbaar werkt het niet zo. Ben geen netwerkdeskundig, maar ik vermoed nu dat de TP-link router eerst aan de gebridgde glasvezelrouter gekoppeld moet worden en daarachter weer de switch. Graag een bevestiging of een ander voorstel.
Alvast bedankt !
Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Genexis glasvezelmodem/router (staat sinds kort in bridge modus)
- Netgear switch
- TP-link DECO x60 router