Graafschade groene ziggo kabel, aansprakelijkheid?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-02 21:45
Hoi,

Delta heeft glasvezel aangelegd bij ons in de straat. Hierbij is 1 kabel geraakt blijkt van de vele, die van mij uiteraard. Betreft de groene ziggo kabel. Nu 4 dagen geen tv of internet. Er moet een aannemer komen via ziggo om het te herstellen.

Nu vraag ik me af, kan delta zomaar de kabel kapot maken, en is het mijn risico dat ik een tijd zonder diensten zit? Of kan ik een schadevergoeding krijgen? Kan hier ook niet echt arresten over vinden. Weet iemand iets hierover ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb wekenlang zonder internet gezeten, en nog een paar keer ene paar uur tot een paar dagen na gegraaf in de straat. Zeer irritant. Het enige dat ik loskreeg was gratis data op m'n mobiel van toen tmobile, geen schadevergoeding (ik heb ook geen SLA natuurlijk). Tmobile was uiteraard ook niet de partij die de boel steeds vernielde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:58

Reptile209

- gers -

Waarschijnlijk kan je op z'n best van Ziggo je abonnementsgeld terugkrijgen (naar rato voor de tijd dat je verbinding er uit ligt). Maar bel even met de klantenservice: die hebben misschien al beter zicht op hoe lang een en ander gaat duren. En als dat lang is, kunnen ze je misschien een tijdelijke oplossing bieden om die periode op te vangen.
De "gevolgschade" aan jouw kant van geen internet hebben, is in het algemeen voor je eigen risico.

[ Voor 6% gewijzigd door Reptile209 op 27-03-2024 20:38 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Met een klant heb ik het ook gehad want die had constant uitval. In totaal is de aannemer drie keer teruggekomen om op drie verschillende plekken de kabel te repareren. Elke keer dachten ze, prima werkt weer en één week later konden ze weer terugkomen.
Ziggo heeft geloof ik een paar maanden kosteloos gegeven. Helaas kon de klant ook niet naar xDSL dus er was ook geen alternatief.
Het is pech en jammer maar wees blij dat Ziggo zo snel kan komen want KPN doet er vele malen langer over om partijen aan te sturen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:34
Ik heb ook eens zoiets gehad, hebt toen van Ziggo een maand abonnementsgeld teruggehad.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:58
No Hands schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 21:05:
Ik heb ook eens zoiets gehad, hebt toen van Ziggo een maand abonnementsgeld teruggehad.
Delta is hier in toch schuld waarom zou Ziggo dan een maand gratis moeten geven?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Jij hebt toch niks met Delta te maken? Contract met Ziggo..zij zoeken het maar uit wie de schade heeft veroorzaakt en wie dit gaat herstellen..het is de kabel van Ziggo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:34
bie100 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:05:
[...]

Delta is hier in toch schuld waarom zou Ziggo dan een maand gratis moeten geven?
Geen idee vraag het Ziggo? Er was bij ons graafschade door een partij veroorzaakt. Wij hadden wekenlang kut internet en toen heb ik Ziggo gevraagd om een financiële tegemoetkoming.
Of Ziggo dat dan weer op, in dit geval Delta, gaat verhalen maakt mij niet uit.
Ik weet niet wie die schade gemaakt heeft, ik kan daar niks eisen. Wel bij Ziggo die het pas een maand later kwam fixen..

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:58
No Hands schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:08:
[...]

Geen idee vraag het Ziggo? Er was bij ons graafschade door een partij veroorzaakt. Wij hadden wekenlang kut internet en toen heb ik Ziggo gevraagd om een financiële tegemoetkoming.
Of Ziggo dat dan weer op, in dit geval Delta, gaat verhalen maakt mij niet uit.
Ik weet niet wie die schade gemaakt heeft, ik kan daar niks eisen. Wel bij Ziggo die het pas een maand later kwam fixen..
Nee ik snap het maar in zijn geval weet die wie er schuldig is al zou het inderdaad wel kunnen dat Ziggo het gaat verhalen bij Delta

Zou ook niet meer dan normaal zijn btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:54
Hier in de buurt is ook zoiets een keer gebeurd.
De ziggo monteur had toen vanuit de verdeelkast in de straat een groene kabel via bomen en lantaarnpalen naar het betreffende huis gebracht.

Dit heeft zeker een maand zo gehangen voordat de straat open ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:08
Bij het aanleggen van glasvezel was ook mijn aansluiting met Ziggo geraakt. KPN en Delta zijn hierin de partijen, jij bent nog steeds klant van Delta en Delta heeft een leveringsverplichting.

Van Ziggo heb ik tijdelijk een 4G router gehad met Vodafone simkaart. Werkte prima, nadat het probleem was opgelost heb ik ook nog het abonnementsgeld terug gehad.

De sleutel voor mij was om te blijven bellen met de klantenservice, en opzeggingen erbij te betrekken. Daardoor ging het ineens een stuk sneller..

[ Voor 7% gewijzigd door Taab op 28-03-2024 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

Ziggo kan jou compenseren en vervolgens verhalen zij het bij Delta. Meestal ligt het er aan of die kabel juist op de kaart stond oid, anders draait ziggo zelf voor de kosten op.

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Alles waarin Ziggo je bij overmacht tegemoet komt in kosten en/of diensten (extra data op je mobiel etc) is coulance en geen enkele verplichting TENZIJ daar iets over in je contract staat. Maar zelfs in dure zakelijke contracten met hoge SLA is overmacht vrijwel altijd uitgesloten, dan had je maar een backup lijn/oplossing moeten hebben.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Opzouten schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:33:
Hoi,

Delta heeft glasvezel aangelegd bij ons in de straat. Hierbij is 1 kabel geraakt blijkt van de vele, die van mij uiteraard. Betreft de groene ziggo kabel. Nu 4 dagen geen tv of internet. Er moet een aannemer komen via ziggo om het te herstellen.

Nu vraag ik me af, kan delta zomaar de kabel kapot maken, en is het mijn risico dat ik een tijd zonder diensten zit? Of kan ik een schadevergoeding krijgen? Kan hier ook niet echt arresten over vinden. Weet iemand iets hierover ?
In principe heb jij een contract met Ziggo niet met Delta of een ander bedrijfje. De verbinding werkt niet dus moet je Ziggo daarop aanspreken. Dat zij daar dan Delta of een ander bedrijf voor verantwoordelijk stellen is niet echt jou probleem dat mag ziggo lekker oplossen. Jou probleem is dat jou verbinding niet werkt en die word door Ziggo geleverd.

Nu weet je het toevallig maar wat als ze 1 straat verderop hadden gegraven dan had je ook gewoon Ziggo gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
DukeBox schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:44:
Alles waarin Ziggo je bij overmacht tegemoet komt in kosten en/of diensten (extra data op je mobiel etc) is coulance en geen enkele verplichting TENZIJ daar iets over in je contract staat. Maar zelfs in dure zakelijke contracten met hoge SLA is overmacht vrijwel altijd uitgesloten, dan had je maar een backup lijn/oplossing moeten hebben.
Dat geld alleen voor een eventuele schadevergoeding en claims over contractbreuk.

Ze leveren de service niet dus kan je wel degelijk geld terugvragen over de periode dat er niet geleverd is.

Maar voor bedrijven is het wel handig om gewoon een oplossing te bedenken, vaak kost die oplossing een heel stuk minder dan de slechte reclame die je krijgt als je geen oplossing bedenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Shadowhawk00 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:52:
Ze leveren de service niet dus kan je wel degelijk geld terugvragen over de periode dat er niet geleverd is.
Ziggo AV artikel 21.2
Een tekortkoming in de levering van de Diensten is niet aan Ziggo toe te rekenen, als deze niet door de schuld van Ziggo is ontstaan en ook niet op grond van de wet, een rechtshandeling of de in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen voor rekening van Ziggo komt. Er is dan sprake van overmacht. In geval van overmacht vervallen de uit het Abonnement voortvloeiende verplichtingen van Ziggo, waaronder de verplichting tot levering van de Diensten, dit voor de duur van de overmacht. Ziggo is aan de Klant daarvoor geen schadevergoeding verschuldigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ziggo bellen, aangeven dat je toch graag een oplossing wil, kans is groot dat ze je dan een tijdelijke 4G verbinding aanbieden (met zo'n mifi modem erbij).
Dat zal alleen ook een werkdag of 2 duren, dus dat wordt dan al gauw dinsdag voor je die binnen hebt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
DukeBox schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:01:
[...]

Ziggo AV artikel 21.2

[...]
Geld terugvragen voor de periode is wat anders dan een schadevergoeding.

Als Ziggo 2 weken niet kan leveren en jij betaald die 2 weken niet is dat normaal. Als jij daardoor niet thuis kan werken en dagelijks naar kantoor moet dan is dat pech en kan je geen schadevergoeding eisen.

Dat is ook precies wat ik aangeef, voor een schadevergoeding geld overmacht vaak niet. Maar voor het niet leveren van diensten is het wat anders dat zijn 2 verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Shadowhawk00 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:41:
Geld terugvragen voor de periode is wat anders dan een schadevergoeding.
True maar TS vroeg expliciet om schadevergoeding. De storingsvergoeding kan je idd aanvragen (tot 6 maanden na de storing) maar uiteindelijk heb je liever dat de storing verholpen wordt.

Het is niet echt een stok achter de deur om ze sneller te laten bewegen helaas, pas als hele straten/wijken offline gaan beginnen de kosten een beetje op te lopen.

21.5
Deze storingsvergoeding bedraagt 1/30e deel van het maandelijkse abonnementsbedrag dat de Klant dient te betalen, per 24 uur dat de storing voortduurt.
Het is wel zo dat als zij hun inspanningsverplichting niet nakomen, je daarmee het recht tot ontbinden van het contract verkrijgt. Het lastige is alleen hoe dat aan te tonen want doordat veel is uitbesteed aan derden zullen ze het daar ook weer snel op overmacht gooien.

[ Voor 28% gewijzigd door DukeBox op 29-03-2024 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:46

flessuh

Set sail for fail!

DukeBox schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:01:
[...]

Ziggo AV artikel 21.2

[...]
kan er wel leuk in staan maar als jij je betaling stop zet tot het gefixt is heb je wel gelijk incasso in je nek hangen.
Juist om die reden zal Ziggo vaak wel meedenken/werken aan een tijdelijke oplossing zoals via mobiel netwerk.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je mag toch ook verwachten dat Ziggo het euvel in een redelijke termijn herstelt......
alleen wat is een redelijke termijn??

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:01
SMSfreakie schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:58:
je mag toch ook verwachten dat Ziggo het euvel in een redelijke termijn herstelt......
alleen wat is een redelijke termijn??
Nee, vind ik.
Het is redelijk dat zolang Ziggo geen diensten kan leveren, je ook geen abonnementsgeld betaald.
Je betaalt immers voor een dienst.
Geen dienst = niet betalen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

flessuh schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:34:
kan er wel leuk in staan maar als jij je betaling stop zet tot het gefixt is heb je wel gelijk incasso in je nek hangen.
Daar is de storingsvergoeding voor, er is geen enkele reden om je incasso stop te zetten want je hebt gewoon recht op compensatie voor de niet geleverde dienst. Je hebt alleen geen recht op een schade vergoeding.
Dit is overigens wettelijk bepaald.
Juist om die reden zal Ziggo vaak wel meedenken/werken aan een tijdelijke oplossing zoals via mobiel netwerk.
Dit is voor consumenten heel soms en dan ook alleen als er mobiel op dat adres via Vodafone of een van de partners verloopt (https://www.ziggo.nl/voda...xtras/wifi-back-up-bundel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:32

timovd

Voorsprong door techniek

Een tijd geleden hebben wij een defect gehad bij de straatkast van onze glasvezelverbinding. Kast is van KPN, onze verbinding van Odido. Odido bood wel vouchers aan van Odido/Ben/Tele2, maar daar hadden we thuis niets aan. Uiteindelijk wel [aantal dagen storing] x [maandbedrag/30] vergoeding gekregen, maar dat dekte onze kosten niet i.m.v. overschrijding bundel en de ongemakken die we hebben ervaren (niet direct in geld uit te drukken).
De kabel die gebroken is, is van Ziggo, dus daar heeft de TS mee te maken.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:32

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Mijn inziens heb je als Ziggo klant niets te maken met de veroorzaker van de ellende. Jij hebt een contract met Ziggo, Ziggo levert niet. Zij moeten de kabel (laten) repareren en jou schadeloos stellen.

Iets dergelijks speelde een aantal jaar geleden vlak voor kerst ook bij mijn ouders. De Klic meldingen waren niet goed of niet aanwezig waardoor een graafploeg bij werkzaamheden de Ziggo kabel van mijn ouders beschadigd hebben. Ziggo stuurde eerst tot drie keer toe een monteur zonder schep omdat het vast aan het modem zou liggen (Terwijl zij ook geen TV signaal meer ontvingen op hun DVB-C TV). Pas 1,5 week later werd er eindelijk een andere graafploeg geboekt (uiteraard pas voor een week later, ivm kerstreces) om de kabel van mijn ouders te repareren.

We hebben toen alle contacten met Ziggo bijgehouden en uiteindelijk toen alles weer werkte met een klacht naar de Ziggo opzeg-lijn gebeld. Mijn ouders hebben toen alle telefoonkosten vergoed gekregen, flinke korting op een nieuw abonnement en een heel gunstig Vodafone abonnement afgesloten. (Uiteindelijk is Vodafone-Ziggo er ook niet slechter van geworden ;) )

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Opzouten
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-02 21:45
Update

Ziggo aannemers hebben het razendsnel opgelost in 2 dagen tijd. Alles werkt weer perfect. Ik ben verbaasd:) ik ga ook geen schade eisen, ik vind de oplossing super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:05
Wij hebben het hier ook gehad met een paar Bulgaren en een Clic tekening die niet bleek te kloppen.

Eerst de Ziggo kabel door met een schep. Oplossing kwam een Nederlandse gozer die de Bulgaren belachelijk maakte met een shaggie, aan elkaar geknoopt en die deed er weer een krimpkous overheen en klaar.

Daarna schoten ze met een pneumatische pen om met hoge druk door te grond heen te schieten en toen weer de gasleiding lek omdat de oorspronkelijke aanemer een T-spliting had gemaakt in plaats van twee aparte leidingen.

Kwam de netwerkbeheerder en alles rook naar gas. Uiteindelijk nog steeds geen glasvezel omdat je alle kabels weer moet aanpassen dus het schiet nog niet erg op.

Wat ik wel mooi vind aan Nederland, ze hebben steeds meer regels en procedures hebben. Er lijkt maar geen eind aan te komen. De grote maar, ze kunnen geen fatsoenlijk personeel meer vinden zoals vroeger en dan komen er mensen die überhaupt weinig nadenken en geen taal kunnen lezen en er een totale puinbak van maken.

Iedereen haalt zijn schouders op, sommige steken nog een shaggie/peukie aan en gaat weer door met leven.

[ Voor 24% gewijzigd door wm1234 op 01-04-2024 18:38 ]

Pagina: 1